Web Analytics Made Easy - Statcounter

گاردین" جمعه شب نوشت، درحالی که مدت زمان کمی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ باقی مانده بود، اظهارات اوبرایان مشاور امنیت ملی سابق دولت دونالد ترامپ، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا را شوکه کرد. اوبرایان به میلی گفته بود که ترامپ می‌خواهد یکی از فرماندهان ارشد ایران را به قتل برساند.

مارک اسپر دومین وزیر دفاع در دولت ترامپ در این کتاب می‌نویسد: این یک ایده بسیار بد با عواقب بزرگ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه می‌دهد که به عقیده مارک میلی این ایده ترامپ کاملا منافع سیاسی رئیس جمهور پیشین آمریکا را دنبال می‌کرد.

مارک اسپر در این کتاب، خود را از مشاوران ترامپ معرفی می‌کند که با ایده‌های بد یا غیرقانونی وی یا سایر مشاوران رئیس جمهور سابق آمریکا از جمله ترور سردار سلیمانی مخالفت کرده است.

اسپر می‌نویسد: در جلسه‌ای در جولای ۲۰۲۰، اوبرایان بر ترامپ فشار آورد که به دلیل غنی‌سازی اورانیوم ایران که پس از خروج آمریکا از برجام سرعت گرفت، علیه این کشور اقدام نظامی انجام دهد.

بیشتر بخوانید :

وی می‌افزاید: در این جسله اوبرایان برای اقدام نظامی علیه ایران بر ترامپ فشار می‌آورد و مایک پنس معاون وقت ترامپ بر روی صندلی خود ساکت نشسته بود. اما مارک میدوز رئیس دفتر ترامپ سخنان اوبرایان را قطع کرد و این ایده فراموش شد.

با این حال اسپر در کتاب خود می‌گوید که یک ماه پس از این جلسه میلی به وزیر دفاع سابق آمریکا به نقل از اوبرایان اطلاع می‌دهد که "رئیس جمهور آمریکا قصد دارد یک فرمانده ارشد ایران که خارج از این کشور فعالیت می‌کند را هدف قرار دهد. "

اسپر در کتاب خود ادعا می‌کند: نمی‌توانستم این خبر را باور کنم. این مثل فیلم‌ها بود که در آن‌ها مشاوران کاخ سفید با رئیس جمهور آمریکا دیدار می‌کنند و ایده‌های "بسیار عالی" خود را به او ارائه می‌دهند. اما این یک ایده بسیار بد با عواقب بسیار بزرگ بود. چگونه افراد در کاخ سفید چنین چیزی را نادیده گرفتند؟

۲۱۲۱

کد خبر 1628760

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سردار سلیمانی ایران و آمریکا دونالد ترامپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترور رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد

جان کربی در گفت‌وگو با «ای‌بی‌سی» ادعا کرد: آنها [رژیم صهیونیستی] به ما اطمینان داده‌اند تا زمانی که فرصتی برای در میان گذاشتن دیدگاه‌ها و نگرانی‌هایمان با آنها داشته باشیم، به رفح نخواهند رفت.

این در حالی است که منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از موافقت هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت که برای آتش‌بس موقتی که واشنگتن می‌خواهد حداقل برای ۶ هفته ادامه پیدا کند، همچنان فشار وارد می‌کند.

کربی با اشاره به اینکه «شمار کامیون‌های کمک‌رسانی به شمال غزه در حال افزایش است»، اظهار داشت: آنچه ما به آن امیدواریم، این است که پس از ۶ هفته آتش‌بس موقت، شاید بتوانیم به چیزی پایدارتر دست یابیم.

وی همچنین ادعا کرد: اسرائیلی‌ها شروع به انجام تعهداتی کرده‌اند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از آنها خواسته است.

بر اساس گزارش رویترز، واشنگتن مدعی شده است که نمی‌تواند بدون یک برنامه‌ریزی بشردوستانه مناسب و قابل اطمینان،از عملیات [رژیم صهیونستی علیه] رفح حمایت کند.

این در حالی است که بایدن پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی‌یف را امضا کرد.

رویترز خاطرنشان می‌کند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده قرار است هفته آینده به این منطقه سفر کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود