Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بیش از سه سال از خرید دستگاه سونوگرافی درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان فردوس می‌گذرد. دستگاهی که با ورود آن به شهرستان موجی از خوشحالی در میان بیمه شدگان تأمین اجتماعی ایجاد کرد زیرا دیگر خیالشان برای هزینه‌های بالای سونوگرافی در مراکز خصوصی و مبلغی که بیمارستان‌های دولتی از آنها می‌گرفتند، راحت می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی این خوشحالی زمان زیادی دوام نیاورد و متأسفانه به علت کمبود متخصص سونوگراف در طی این سه سال دستگاه سونوگرافی درمانگاه تأمین اجتماعی فردوس به صورت کج دار و مریز در مقاطعی خدمات موقتی ارائه می‌داد ولی مشکل اصلی یعنی کمبود شدید سونوگراف و تعرفه پایین پرداختی به آنها در سیستم تأمین اجتماعی باعث شد این دستگاه دو میلیارد تومانی، گرد ناهماهنگی‌ها و بعضاً سو مدیریت در سطح شهرستان و استان بر آن بنشیند.

خدمات دهی کج دار به بیماران

در طی این سه سال این دستگاه گر چه چندین بار با همکاری میان بخشی دستگاه‌های ذیربط برای مدت‌هایی کوتاه راه اندازی گردید، ولی تا می‌خواست طعم شیرین خدماتش زیر دندان هزاران بیمه شده تأمین اجتماعی احساس شود بار دیگر تعطیل می‌شد که آخرین بار در بازید حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم، فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی از درمانگاه تأمین اجتماعی فردوس، وی به مدیران مربوطه مهلت یک ماهه داد تا با همکاری میان بخشی این دستگاه را راه اندازی کنند و در اواخر شهریور سال ۹۹ فعال شد ولی چون مشکل به صورت ریشه‌ای و اساسی حل نشده بود بعد از چند هفته به تعطیلی کشیده شد.

بسیاری از بیمه شدگان تأمین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار مهر از اینکه با وجود دستگاه سونوگرافی و امکان استفاده رایگان این قشر زحمتکش به دلیل نبود سونوگراف نمی‌توانند از خدمات آن استفاده کنند بشدت گلایه مند و خواستار پیگیری و اقدام مسئولان در این خصوص شدند.

زهرا مرادزاده یکی از بیمه شدگان تأمین اجتماعی است که از شهر سرایان برای امور درمانی خود به درمانگاه تأمین اجتماعی فردوس مراجعه کرده است.

او که سال‌های پیری خود را می‌گذراند، گفت: با رسیدن انسان به پیری معمولاً بیماری‌های بیشتری به سراغت می‌آید که چنانچه دستگاه سونوگرافی این درمانگاه راه اندازی شود می‌تواند علاوه بر اینکه به سهولت می‌توانیم از آن استفاده کنیم در هزینه‌های درمانی ما نیز صرفه‌جویی می‌شود.

نبود متخصص زجرآورتر از نبود دستگاه سونوگرافی

رضا محمدزاده، یکی از بیمه شدگان تأمین اجتماعی شهرستان فردوس نیز با اظهار گلایه از اینکه چندین سال است دستگاه سونوگرافی این درمانگاه بلا استفاده رها شده و خاک می‌خورد، گفت: مسئولان باید قبل از ورود این دستگاه به شهرستان ابتدا نیروی متخصص آن را تأمین می‌کردند، زیرا وجود دستگاه سونوگرافی در درمانگاه تأمین اجتماعی فردوس و نبود متخصص سونوگراف بسیار برای مردم زجرآورتر از نبود این دستگاه است.

وی تاکید کرد: در حالی که هزاران بیمه شده تأمین اجتماعی بخصوص در سنین پیری نیاز به این دستگاه تشخیصی دارند، مسئولان شهرستان فردوس و درمان تأمین اجتماعی استان باید هر چه زودتر تدبیری برای راه اندازی آن بیندیشند زیرا این دستگاه با پول همین مردم خریداری شده و حق مردم است از آن استفاده کنند.

تعرفه پایین پرداختی به متخصصین

مسئول درمانگاه تأمین اجتماعی فردوس نیز در گفتگو با مهر علاوه بر کمبود سونوگراف پایین بودن تعرفه پرداختی به متخصصین سونوگرافی در درمانگاه‌های تأمین اجتماعی را مطرح و افزود: پزشکان دانشگاه علوم پزشکی به صورت تمام وقت در اختیار دانشگاه هستند و اگر بخواهند با مراکز دیگری همکاری کنند ضریب ۲k از حکم پرداختی آنها حذف می‌شود.

الهه رجب زاده اضافه کرد: با این کار پرداختی به چنین پزشکانی پایین می‌آید و برایشان مقرون به صرفه نیست تا بخواهند با ما همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان فردوس تنها ۲۶ هزار و ۲۰۰ بیمه شده تأمین اجتماعی داریم، افزود: علاوه بر این باید آمار بیمه شدگان شهرستان‌های سرایان و بشرویه که از خدمات درمانگاه فردوس استفاده می‌کنند را نیز اضافه کنیم و با این حجم انبوه از مراجعه کنندگان لزوم راه اندازی دائمی دستگاه سونوگرافی این درمانگاه بیشتر احساس می‌شود.

وی تاکید کرد: با این وجود از طریق دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان پیگیر حل این مشکل هستیم.

تعهدی که شورای شهر فردوس به آن عمل نکرد

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه کمبود سونوگراف یک مشکل کشوری و در بسیاری از مراکز درمانی سطح کشور وجود دارد گفت: بر اساس سوابق، شورای اسلامی وقت شهر فردوس متعهد شده بود در صورتی که دستگاه سونوگرافی به درمانگاه تأمین اجتماعی فردوس تحویل شود نسبت به تأمین نیروی متخصص آن اقدام کنند که این کار نیز انجام نشد.

ابوالفضل سبحانی عنوان کرد: تفاهم نامه‌ای نیز بین تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در چند سال قبل منعقد تا نسبت به تأمین پزشکان متخصص بیمارستانها و درمانگاه‌های تأمین اجتماعی توسط این دانشگاه اقدام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پزشکان متخصص قلب، داخلی و اطفال در درمانگاه تأمین اجتماعی فردوس با ما همکاری دارند گفت: متخصص سونوگراف به دلیل کمبود شدید از یک طرف و پایین بودن تعرفه پرداختی در تأمین اجتماعی از طرف دیگر موجب شده رغبتی برای همکاری با ما نداشته باشند.

به گفته وی کمبود سونوگراف موجب شده حتی در دو بیمارستان تأمین اجتماعی مرکز استان نیز برخی مواقع با مشکل مواجه شویم.

همکاری بین بخشی مسئولان فردوس کلید حل مشکل

سبحانی تاکید کرد: در شرایط فعلی باید مسئولان مرتبط این موضوع در شهرستان فردوس با همکاری، تعامل و هم افزایی با یکدیگر نسبت به تأمین نیروی متخصص با همکاری شبکه بهداشت و درمان فردوس اقدام کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: چنانچه این دستگاه بخواهد بلا استفاده بماند بر اساس ارزیابی‌هایی که از تهران انجام می‌شود این خطر وجود دارد تا به مرکزی که نیروی متخصص داشته و نیاز دارد منتقل شود.

وی تاکید کرد: با این وجود ما تا جایی که امکان داشته باشد هرگز اجازه چنین کاری را نخواهیم داد ولی باید بدانیم گارانتی این دستگاه در حالی که استفاده چندانی از آن نشد به اتمام رسید و اکنون نیز با توجه به اینکه دستگاه‌های بروز و مجهزتری تولید می‌شود در صورت بلا استفاده ماندن حتی برای پشتیبانی قطعات آن هم با مشکل مواجه خواهیم شد.

بر اساس این گزارش آنچه مسلم است دستگاهی که دو میلیارد تومان ارزش دارد و از طرفی نیاز مبرم هزاران بیمه شده تأمین اجتماعی است نباید بلااستفاده بماند و آنچه از پاسخ‌های مسئولان ذیربط می‌توان نتیجه گرفت این است که باید با تعامل و همکاری بین شبکه بهداشت و درمان فردوس، تأمین اجتماعی و فرمانداری حداقل تدبیری اندیشیده شود تا متخصص سونوگرافی بیمارستان بتواند به صورت پاره وقت و حداقل هفته‌ای چند ساعت در درمانگاه تأمین اجتماعی به جامعه هدف خدمت رسانی کند.

کد خبر 5483485

منبع: مهر

کلیدواژه: تامین اجتماعی خراسان جنوبی خدمات درمانی فردوس عید فطر 1401 بوشهر نماز عید سعید فطر عید سعید فطر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرد و غبار ویروس کرونا آمار کرونا عملیات بازی دراز صعود به بازی دراز سرپل ذهاب گروههای جهادی گرد و خاک بیمه شدگان تأمین اجتماعی بیمه شده تأمین اجتماعی دستگاه سونوگرافی متخصص سونوگراف شهرستان فردوس نیروی متخصص راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از کلینک داندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس

هرمزگان-جام جم انلاین-کلینیک دندانپزشکی و درمانگاه شهید مدافع حرم رضا زارعی امروز با حضور معاون اول رئیس قوه قضاییه در بندرعباس به بهره برداری رسید.

رئیس قوه قضاییه در این مراسم گفت: این کلینیک در زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع شامل ایستگاه پرستاری، دندانپزشکی کودکان و هفت واحد دندانپزشکی، داروخانه، اتاق استریل و احیاء است.


حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی افزود: برای این کلینک دندانپزشکی و درمانگاه حدود ۸ میلیارد تومان با کمک خیران هزینه شده است.


وی گفت: عموم مردم هم می‌توانند از خدمات این کلینک دندانپزشکی و درمانگاه استفاده کنند.
حجت الاسلام و المسلمین خلیلی معاون اول رئیس قوه قضاییه با خانواده شهید قدس، رضا زارعی هم دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از کلینک داندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس
  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد