Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@04:02:49 GMT

اساسنامه منطقه آزاد مهران در دولت تصویب می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۴۸۲۰

اساسنامه منطقه آزاد مهران در دولت تصویب می شود

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورا مناطق آزاد کشور گفت: تلاش می کنیم در آینده نزدیک اساسنامه منطقه آزاد مهران در دولت تصویب شودو منطقه آزاد اروند معین مناطق آزاد مهران خواهد بود.

به گزارش ایران، سعید محمد در آیین معارفه منطقه آزاد تجاری - صنعتی مهران در نشست شورای اداری استان از استاندار ایلام به دلیل پیگیری گسترده و مستمر برای راه اندازی منطقه آزاد مهران قدردانی کرد و افزود: 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد یورو از محل تهاتر نقت برای تجهیز زیرساخت های هفت منطقه آزاد که سال گذشته تصویب، ابلاغ و اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه پس از تصویب منطقه آزاد مهران، هیات مدیره معرفی و هیات مدیره نیز مدیرعامل منطقه آزاد مهران را مشخص می کند،اظهار داشت: پس از  تدوین طرح جامع که حدود 6 ماه به طول می انجامد سپس منطقه محصور و زیرساخت ها در این منطقه ایجاد می شود.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورا مناطق آزاد با بیان اینکه سرمایه گذار در مناطق آزاد باید دارای اهلیت باشند، تصریح کرد: رسیدگی به موضوع مالکیت زمین ها باید در دستور کار قرار گیرد.
سعید محمد خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند معین منطقه آزاد مهران خواهد بود و مشاور هم مشخص گردیده و به وی تاکید شده که برای پیشرفت کار با  استانداری ایلام هماهنگی لازم داشته باشد.
وی ادامه داد: تمامی تلاش خود را بکار خواهیم گرفت که مناطق آزاد تجاری - صنتعی از همه مشوق ها و معافیت ها استفاده کنند و در انتخاب سرمایه گذار اهلیت سنجی با عنوان یک موضوع مهم  در نظر گرفته شود.
مشاور رئیس جمهور گفت: با توجه جمعیت نسبتا کم استان می‌توانیم با استفاده از مناطق آزاد اشتغالزایی قابل توجه داشته باشیم که لازمه آن سرمایه گذاری است که باید به آن  بطور ویژه توجه شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به اینکه سوداگری زمین در مناطق آزاد ممنوع است،افزود: در واگذاری زمین ها باید دقت شود و تمامی زمین طبق قانون با اهلش سپرده شود.
وی در ادامه ضمن تشکر از استاندار ایلام و دیگر مسئولان استانی برای پیگیری به سرانجام رسیدن منطقه آزاد مهران، اظهار داشت: امروز و در ابتدای سال جاری این سفر انجام شد که امیدواریم این سفر منشأ خیر و خدمات فراوانی برای مردمی که جانانه در دروان دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادند، باشد.
وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با خدمت رسانی بی وافقه و گشایش های اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی برای مردم این دیار تلاش کنیم.

فاز اول منطقه آزاد تجاری مهران تا پایان سال جاری راه اندازی می شود

همچنین سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه منطقه آزاد مهران با تایید تشخیص مصلحت نظام سال گذشته جز 7 منطقه آزاد کشور  بوده که تصویب شده است، افزود: از مهرماه سال گذشته براساس تکلیف شروع به آزاد سازی این مناطق کرده ایم.
وی اظهار داشت: مهران و قصرشیرین جز 7 منطقه آزاد بودند که سال گذشته تصویب شدند و امروز مدیر منطقه آزاد مهران و در آینده نزدیک مدیر منطقه آزاد قصرشیرین معارفه می شود.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه در گذشته نیز 8 منطقه آزاد داشته ایم، تصریح کرد: معافیت های مالیاتی و گمرکی و عدم نیاز به ویزا، تسهیل در کسب و کار، ارائه خدمت به شرکت های خارجی و غیره از جمله های مزیت های مناطق آزاد به شمار می آید.
وی با اشاره به اینکه سه دهه است که  مناطق آزاد در کشور فعالیت می کنند، گفت: بیش از 2 هزار و 500 نیروهای انسانی در مناطق آزاد و ویژه فعال هستند و 45 درصد صادرات نفتی و غیرنفتی کشور  از این مناطق صورت می گیرد.
وی افزود: تولید، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و فناوری های نوین و تسهیل در امر سرمایه گذاری از جمله مزیت های مناطق آزاد صنعتی محسوب می شود که باید به این مناطق بیش از گذشته توجه شود.
دکتر محمد در ادامه با اشاره به اینکه از 74 گذرگاه زمینی، 32 منطقه آزاد هستند، اظهار داشت: در 7 منطقه جدید آزاد سکونتگاه جدید وجود ندارد و بحث تملک باید حل و فصل شود و واحد‌های تجاری و صنعتی باید به اهلش سپرده شود.
وی با بیان اینکه طرح جامع منطقه آزاد مهران منطبق با معیشت مردم استان ایلام در نظر گرفته می شود، افزود: برای این طرح در فاز اول 7 میلیارد تومان پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: مسایل خدماتی، تجاری، گردشگری و غیره و اربعین موضوعاتی هستند که در استقرار منطقه آزاد مهران لحاظ می شود.
وی افزود: تدوین طرح جامع حدود 6 ماه به طول می انجامد و برنامه داریم تا انتهای سال 1401 راه اندازی اولیه منطقه آزاد مهران با کمک استاندار ایلام انجام شود.

منطقه آزاد مهران نقش مهمی در توسعه استان ایفا خواهد کرد

استاندار ایلام با اشاره به اینکه منطقه آزاد مهران نقش مهمی در توسعه استان ایفا خواهد کرد،گفت: آستان قدس رضوی برای دایر کردن مرکز خدماتی و رفاهی در مهران آمادگی کامل دارد.
حسن بهرام نیا در دیدار با مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با نماینده ولی فقیه در استان ضمن تشکر از همراهی خوب امام جمعه ایلام در امور استان و حضور اهتمام سردار محمد در استان برای شروع فعالیت مناطق آزاد مهران، افزود: منطقه آزاد مهران نقش مهمی در توسعه استان ایفا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر منطقه آزاد مهران 7 هزار هکتار است، اظهار داشت: 5 هزار هکتار آن آماده سند زنی است.
استاندار ایلام لازمه داشتن مدیرعامل منطقه آزاد مهران را منوط به تشکیل هیات مدیره منطقه آزاد مهران دانست و تصریح کرد: در این راستا مصوب شدن اساسنامه در دولت ضرورت دارد و پس از تصویب اساسنامه، هیات مدیره تشکیل و پس از آن مدیرعامل مناطق آزاد مشخص می شود.
وی با اشاره به اینکه با معاون حقوقی رئیس جمهور رایزنی های برای تملک مناطق آزاد مهران انجام شده است، اظهار داشت: در این زمینه مقرر شده که صاحبان زمین ها این منطقه می تواند تولید داشته باشند  ولی مالکیت آن از آن دولت است.
بهرام نیا خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی امادگی دارد 100 میلیارد تومان برای ایجاد مرکز خدماتی و رفاهی در مهران هزینه کند که این مهم با جدیت پیگیری می شود.

مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران معرفی شد

گفتنی است در جریان سفر امروز دکتر سعید محمد به استان ایلام و درجلسه شورای اداری استان ایلام که با حضور استاندار ایلام و سایر مسئولان محلی برگزار شد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در حکمی " نورالدین رحیمی" را به عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران منصوب کرد.
نورالدین رحیمی،کارشناس محیط زیست، کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دانشجوی دکترای روابط بین الملل و ساکن و بومی استان ایلام است و پیش از این سمت، مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و مسئول راه اندازی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیروان چرداول، مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری ایلام و مشاور معاون عمرانی استانداری ایلام بوده و هم اکنون نیز مدیر عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام است.
شایان ذکر است که منطقه آزاد مهران یکی از 7 منطقه آزاد جدیدی است که ابتدای امسال توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ و دولت موظف به راه‌اندازی آن شد.
این 7 منطقه آزاد جدید در استان‌های گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه ـ مریوان)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصرشیرین) قرار دارد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای منطقه آزاد مهران استاندار ایلام استان ایلام راه اندازی آزاد تجاری هیات مدیره سال گذشته سعید محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۴۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران در حاشیه بازدید از بندر نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران در باره ضرورت اقتصاد دریاپایه در مازندران، افزود: برای مناطق ویژه اقتصادی این استان یک طرح جامع نیازمند هستیم و برای تحقق آن هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم پیشنهادهایی به هیات دولت ارایه شد و مازندران چون بیشترین سهم را در دریای خزر دارد و با وجود بنادر موجود و همچنین مواردی دیگر که در اقتصاد دریاپایه مطرح است با نخبگان استان جلسه ای برگزار و مقرر شد برای آن یک بسته کامل تهیه بشود، امید که با اجرایی شدن آن بهتر برای توسعه استان مازندران استفاده کنیم.

سه منطقه بندرامیرآباد بهشهر، چپکرود بابلسر و بندر نوشهر با تایید نهایی شورای نگهبان بعنوان مناطق آزاد تجاری مازندران معرفی شدند که می تواند زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این استان را فراهم کند.

مناطق آزاد تجاری با بهره‌گیری از معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، حذف تشریفات دست و پاگیر ارزی و اداری، تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه بیش از پیش استان کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

منطقه وِیژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال قدمت به گستره ۸۸ هکتار و با دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالاها و پذیرش کشتی‌های تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تُن برخوردار است.

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • نصری: اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!