Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد  با تشریح توانمندی‌ها و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در رویداد ملی گام دوم گفت: از مهمترین اهداف برگزاری رویداد گام دوم معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به جامعه است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با وجود ظرفیت‌هایی بی‌نظیر و بی‌بدیل زیادی که دارد درصدد معرفی این توانمندی به دانشگاهیان و جامعه و صنعت است تا با حضور مؤثر و منظم در رویداد گام دوم دانشگاه باعث اثربخشی مضاعف در فضای اجتماعی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برنامه‌ریزی لازم را با تشکیل کمیته‌های تخصصی گروه‌ها و هسته‌های پژوهشی، اطلاع‌رسانی و تولید محتوا، استارت‌آپ ویکند، رویداد فناروانه، پشتیبان و جذب حامیان ذیل دبیرخانه ستاد و کارگروه واحدی از چهار ماه پیش آغاز کرده و در این راستا دبیرخانه کارگروه واحدی با برگزاری ۱۶ جلسه و برگزاری جلسات مختلف تعاملی با مؤسسات و سازمان‌ها و صنایع مختلف برای حضور و حمایت از رویدادهای این واحد دانشگاهی برای اطلاع‌رسانی‌های لازم در حوزه‌های اصلی رویداد یعنی گروه‌ها، هسته‌های پژوهشی، زیرساخت، ایده‌ها، هسته‌های فناور و شرکت‌های فناور و خلاق در داخل و خارج از دانشگاه داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با یادآوری برگزاری ۱۲ رویداد فناورانه در این واحد دانشگاهی گفت: واحد مشهد با برگزاری ۱۲ رویداد فناورانه(ازجمله جشنواره ۱۰۰۰ ایده) با عنوان‌های استارت‌آپ ویکند، چالش فناوری، ایده‌آرا و رویداد صنایع خلاق در حوزه‌ها، محورهای تخصصی کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی، دارو، تجهیزات پزشکی و فراسودمند، مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی، محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات فناورانه، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق و فرهنگی هنری و گردشگری، فناوری آب و محیط‌زیست و نساجی، چرم و فناوری‌های مرتبط شاهد ثبت‌نام بیش از ۳۷۹ ایده و طرح فناورانه در این رویدادها از استان‌های مختلف بود که این موضوع نیز شاهدی بر توانمندی‌های این واحد دانشگاهی است که دستاوردی مهم تلقی می‌شود.

مرادی اضافه کرد: تاکنون حدود ۱۶۰ ایده، شرکت و هسته فناور از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در سامانه رویداد ملی گام دوم دانشگاه ثبت شده و بر این اساس ۲۱ هسته فناور فعال، ۲۵ شرکت فناور و خلاق، ۳۸ ایده فناور از جشنواره ۱۰۰۰ ایده، ۱۷ ایده از بخش صنایع خلاق، ۱۱ ایده فناور از بخش علوم پزشکی و ۶ ایده منتخب از بخش دانش‌آموزی شناسایی و به رویداد ملی گام دوم معرفی شده‌اند.


آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برای تحقق شعار سال

وی با تأکید بر ضرورت تحقق شعار سال با عنوان «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با برگزاری جلسات هم‌اندیشی، برگزاری بیش از ۲۰ وبینار و کارگاه‌های آموزشی، تولیدی با بیش از ۱۰ محتوای آموزشی و تبلیغاتی و هشت نشست تخصصی برای معرفی تجهیزات، امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود به صنایع و مراکز مختلف دولتی و غیردولتی و عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری با این مراکز و مؤسسات حامیان زیادی جذب کرده به‌طوری‌که شرکت‌های صنعتی و مؤسسات از طرح‌های فناورانه ارائه‌شده در راستای رویداد گام دوم حمایت و آمادگی لازم برای عقد قرارداد برای اجرایی شدن این ایده‌ها را اعلام کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه داد: برای استفاده بهینه از سخت‌افزارها و تجهیزات موجود با تشکیل هسته‌ها و گروه‌های پژوهشی و فناورانه در راستای استفاده بالفعل از این تجهیزات برنامه‌ریزی‌های لازم انجام پذیرفت که این دستاورد بسیار مهمی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در سال مزین به «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین است.

انتهای پیام/ 

زهرا سلیمانی کد خبر: 1139481 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد رویداد ملی گام دوم رویداد گام دوم گروه ها هسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قم، فاطمه سجادی مسئول جامعه اسلامی واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی قم در رابطه با فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه آزاد اینگونه بیان کردند:

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد که به اختصار به آن «جاد» هم می‌گوییم تا حد بسیار زیادی در مسئولین دانشگاه و حتی دانشجویان و حتی حوزه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه اثرگذار بوده است. این بخشی که خدمتتان عرض کردم در حوزه دانشگاه است و این در صورتی است که تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه استان قم و مسائل کشوری نظر، ایده و حتی انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانده و باعث تغییر و تحولاتی در این دو بخش شده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی، اردوهای تشکیلاتی و فعالیت‌هایی که در جهت گرد هم آوردن خواهران و ارتقا آن جمع در جهت مبناهای اعتقادی مانند اردوهای «طرح ولایت» و مباحثه در رابطه با سخنان رهبری و برطرف کردن شبهات و خروج ایده‌ها و راهکارها چه برای شخص افراد حاضر در جمع و چه برای دانشگاه و دانشجویان و چه برای استان و حتی ایده‌های کشوری و انتقال آن به افراد مسئول باشد صورت گرفته است. وی ادامه داد: بسیار تلاش شد که جامعه اسلامی برای دانشجویانی که دغدغه‌مند و دلسوزانه در جهت رفع معضلات بودند معرفی شود و دانشجویانی که برای فعالیت‌های این چنینی رغبت نشان می‌دادند آشنایی انجام شود.

فاطمه سجادی تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان در چند بخش فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ بخشی از فعالیت، معرفی چهره به چهره مجموعه و فعالیت‌های آن بود. معرفی‌ها از طریق کارگاه، حلقه‌های مطالعاتی و اردوهای تشکیلاتی صورت می‌گرفت. معمولا در معرفی، از اساتید کمک گرفته می‌شود که این اساتید از ادوار جاد بودند. امروزه اکثریت همچنان فعال فرهنگی محسوب می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228906 برچسب‌ها تشکل‌های اسلامی

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور