Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مستندساز می‌گوید که نادر طالب‌زاده با وجود فشار و تهدید آخ نگفت و اتفاقاً مانند کارخانه تولید محتوا مدام کار می‌کرد. اما مهم‌ترین کار او این بود که چون از غرب آمده بود، خود انگیزه و صدای قشر منتقد در غرب و آمریکا به خود تمدن غرب بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سهیل کریمی‌ مستندساز، مهم‌ترین ویژگی فرهنگی مرحوم حاج نادر طالب‌زاده را، محوریت او برای جوانان در زمان فقدان شهید آوینی برشمرد و گفت: حاج نادر طالب زاده همسنگر خوبی برای آقا مرتضی بود که به موازات هم جلو می‌رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جرأت می‌شود گفت که در خیلی زمینه‌ها در سال‌های بعد از شهادت شهید آوینی، فقدان آقا مرتضی را او جبران می‌کرد. برای همین محل رجوع خیلی از بچه‌ها بود. هر کس و با هر اعتقادی که داشت از نظر سیاسی به ایشان رجوع می‌کرد و او با آغوش باز از او استقبال می‌کرد.

وی ادامه داد: کارکردی که شهید آوینی برای آن نسل از نظر فرهنگ و هنر انقلاب داشت، او تحقیقاً برای بچه‌های امروز پیدا کرده بود. اما آوینی نفحات دیگری داشت و بیشتر درگیر فلسفه و ادبیات بود اما ارتباط طالب‌زاده با غرب مهم بود. او انگیزه‌ای بود برای قشر تجدید نظرخواه در غرب که به غرب معترض بودند و اعتراضشان را از طریق او به حوزه‌های دیگر برسانند. حاج نادر یک اقدام مهم دیگر کرد و آن هم پیام اربعین و امام حسین (ع) را جهانی می‌کرد و صدای آنان را می‌رساند. این ویژگی مختص او بود.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فشارها و تهدیدهایی که به مرحوم طالب‌زاده وارد شده بود و سرسختی او گفت: فشارهای مختلفی به خاطر مسئولیت پدرش قبل از انقلاب با اینکه استعفا داده بود به او وارد می‌شد اما با این حال عوارض سوابق پدرش متوجه او می‌شد و به او اصابت می‌کرد. اموال پدرش و حتی خانه مادرش هم مصادره شد اما بیشتر از قبل تلاش می‌کرد. خصوصاً کسانی بخاطر این سوابق در داخل علیه او اقدام می‌کردند، اما با این وجود او از قدرتش کم و پشیمان نمی‌شد و برعکس خیلی قوی‌تر از قبل مسیرش را ادامه می‌داد.

وی گفت: در دهه 70 سلسه مستند "ساعت 25" را به قیمت جان، طرد شدن از آمریکا و ایجاد مشکل برای خود و خانواده‌اش ساخت. کپسول انرژی و انگیزه بود؛ این جنس از آدم‌ها هیچ کاری هم که نکنند و صرف اینکه باشند هم انرژی ساطع می‌کنند.

کریمی ادامه داد: او در این مسیر خیلی‌ از افراد را درس می‌داد؛ به‌نظرم برای علاقمندان رسانه و سینما، یک دوره کامل رسانه و یک استثنا بود. با وجود اینکه تولیدات بسیار خوبی را برای صداوسیما داشت اما یکبار به من گفت که برای چند فصل برنامه‌سازی تلویزیونی پولم را ندادند و دیگر پولی ندارم که استودیو اجاره کنم و برنامه بسازم. اما باز هم کوتاه نمی‌آمد و با کوچکترین پولی که دستش می‌آمد، دوباره تولید محتوا می‌کرد. در یک کلام، کارخانه تولید محتوا بود.

با وجود اینکه تولیدات بسیار خوبی را برای صداوسیما داشت اما یکبار به من گفت که برای چند فصل برنامه‌سازی تلویزیونی پولم را ندادند و دیگر پولی ندارم که استودیو اجاره کنم و برنامه بسازم. اما باز هم کوتاه نمی‌آمد و با کوچکترین پولی که دستش می‌آمد، دوباره تولید محتوا می‌کرد. در یک کلام، کارخانه تولید محتوا بود.

 

 

این فعال فرهنگی در پایان گفت: حاج نادر دست تنها بود اما سکوی پرتابی بود برای هرکس که می‌خواست به جایی برسد. به زبان حال و در اوج صداقت و صمیمیت، به افراد می‌گفت از من کمک بگیر هیچ وقت هم به کسی "نه" نمی‌گفت. می‌دانست که برای رسیدن برخی به مناصب مورد استفاده قرار می‌گیرد اما می‌گفت که اگر این استفاده از من به نفع انقلاب است اشکالی ندارد و آخ نمی‌گفت. شاید کمرش را هم خم می‌کرد که روی دوش من برو بالا.  برای افتتاحیه جشنواره‌ها و همایش‌ها از نادر طالب‌زاه استفاده می‌شد اما بعد کنارش می‌زدند اما او هیچ اعتراض نمی‌کرد. عوامل آن شبکه و برنامه تا مدت‌ها بر سر کار بودند اما دیگر کاری با حاج نادر نداشتند. او هم قهر نمی‌کرد و هیچ موضعی نمی‌گرفت. اما زمین خدا بدون حجت نمی‌ماند و این عرصه هم جایگزین حاج نادر را پیدا خواهد کرد. امیدوارم باشند افرادی که این مسیر را ادامه بدهند.

نگاهی به مشی سینمایی نادر طالب‌زاده؛ پنجه در پنجه صهیونیسم هالیوودی برای "بشارت منجی"شاه حسینی: نادر طالب‌زاده "سلمانِ انقلاب اسلامی" بود/ بُرد موشک‌های "افق نو" تا آمریکا رسیدمنتظمی: طالب‌زاده با "افق نو" دنبال فروپاشی اسرائیل در سطح جهانی بود/چرا دولت اقدامی برای راه‌اندازی افق نو نمی‌کند؟واکنش‌ها به درگذشت نادر طالب زاده در فضای مجازیحاتمی‌کیا: طالب‌زاده نادرترین فردی بود که در سینما می‌شناختم

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مستند سینما نادر طالب زاده مستند سینما نادر طالب زاده نادر طالب زاده تولید محتوا حاج نادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعبیر جالب مسعود ده‌نمکی از فعالیت‌های شهید آوینی + فیلم

مسعود ده‌نمکی نویسنده و کارگردان در خصوص فعالیت‌های شهید آوینی گفت: آوینی شهید مین فیزیکی روی زمین نبود، او روی مین‌هایی رفته بود که صدایش دهه ۹۰ درآمد، مین‌هایی که شامل اندیشه لیبرالیستی می‌شود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید
  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم
  • باید مکتب آوینی را بشناسیم
  • تعبیر جالب مسعود ده‌نمکی از فعالیت‌های شهید آوینی + فیلم
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه