Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: به دلیل بازنشسته شدن نیروهای متخصص مرکز توانبخشی هلال‌احمر و عدم جایگزینی و جذب نیروهای جدید احتمال تعطیل شدن این مرکز وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، سید قاسم موسوی به مناسبت هفته هلال احمر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به واسطه تلاش‌های داوطلبانه و شبانه روزی جمعیت هلال احمر، شعار این هفته  یک قرن خدمت بی منت نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اقدامات هلال احمر اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر در چند بخش و جبهه تلاش‌های صادقانه انجام می‌دهد اما بیشتر مردم هلال احمر را با نام امداد و نجات می‌شناسند و همگان افرادی را با لباس‌های قرمز و سفید می‌بیند احساس آرامش می‌کنند چون این جمعیت در تمام حوادث و اتفاقات در کنار مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: بخش اعظم ارائه خدمات جمعیت هلال احمر بدون هیچ چشم داشتی داوطلبانه انجام می‌گیرد و خیران بسیاری با این جمعیت همکاری می کنند؛ جمعیت هلال احمر یکی از 90 جمعیت ملی دنیا است که با نام هلال احمر و صلیب سرخ شناخته می‌شود و دارای اصول چندگانه‌ای است که باید همه برنامه ها طبق آن اصول انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور: هلال احمر ایران در 14 کشور جهان بیمارستان و مرکز درمانی دائر کرد + فیلم امام جمعه کرمان: حضور نیروهای جمعیت هلال احمر در زمان حوادث در کنار مردم آرامش‌بخش است مدیرعامل هلال احمر یزد: مرحله سوم طرح ملی "یاس‌" در یزد اجرا می‌شود

وی با اشاره به اینکه فقط بخش امداد و نجات و تجهیزات به وسیله دولت حمایت می‌شود گفت: جمعیت هلال احمر یک نهاد غیردولتی است و به‌شکل داوطلبانه اداره می‌شود و هیچ‌گونه منابع دولتی ندارد.

موسوی با اشاره به اینکه بیشتر کارها در جمعیت هلال احمر به‌شکل داوطلبانه انجام می‌‌گیرد گفت: داوطلبان باید دارای روحیه جهادی با توجه به سخت بودن کار در هلال احمر باشند که بیشتر داوطلبان دارای این خصوصیت هستند و سرمایه‌های عظیم این جمعیت محسوب می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر به کارهای انجام گرفته توسط جمعیت اشاره کرد و گفت: راه اندازی کاروان‌های سلامت ، ارائه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان و اجرای برنامه نذر آب که در یکی از استان‌های کم آب کشور بخشی از اقدامات هلال احمر است؛ همینطور بیش از 12 هزار نفر عضو سازمان جوانان هستند و در بیشتر برنامه‌های هلال احمر در ایام کرونا از جمله واکسیناسیون، مراقبت‌ در نقاهتگاه‌ها و همچنین در ارائه خدمات نوروزی به مسافران با این جمعیت همکاری داشته و دارند.

وی در ادامه به مشکلات حوزه توانبخشی هلال احمر اشاره کرد و گفت: به دلیل بازنشسته شدن نیروهای متخصص این حوزه و عدم جایگزینی و جذب نیروی متخصص احتمال تعطیل شدن این مرکز وجود دارد، در حالی که بیشتر خدمات را این مرکز به خود استان و استان‌های همجوار ارائه می‌دهد.

این مسئول افزود: از چالش‌های پیش روی هلال‌احمر استان کمبود پایگاه‌ها در جاده‌های  مواصلاتی این استان است و با توجه به اینکه این استان دارای جاده‌های شریانی کشور است انتظار این است حمایت‌های کشوری در این زمینه انجام شود؛ از سوی دیگر کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات استان بسیار آزار دهنده است و متأسفانه عمر متوسط برخی از ماشین‌آلات در استان به 15 سال نیز می‌رسد.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر هلال احمر هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبرداد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور گفت: از چهارم اردیبهشت ماه تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آبگرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درپی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، گفت: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ٢٥ تخته چادر، ٤٢١ تخته پتو، ٢٤٦ تخته موکت، ٥٩١ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ٣٥٦ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان