Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دنیایی که بهداشت و سلامتی یکی از عاملهای بسیار مهم توسعه یافتگی به شمار می آید، نقش شوینده ها و پاک کنندهها در افزایش کیفیت سطح زندگی، رفاه و سلامتی بیش ازپیش آشکار می شود. تنوع طلبی مشتریان و کوتاه شدن چرخه عمر محصولالت شوینده موجب شده است تا شرکتهای فعال در صنعت شوینده برای حفظ بقای خود در این بازار رقابتی، به توسعه محصولات جدید برای رفع نیازهای مشتریان توجه بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این راستا تحریم کشور عزیزمان باعث مشکلاتی در تامین مواد اولیه و اسانس مورد نیاز برای ادامه چرخه فعالیتشان شده است.

 در ادامه به سه موضوع ۱-زنجیره تامین ۲-پرکننده FILLER)) ۳-مشکلات حمل و نقل در شرایط تحریمی خواهیم پرداخت.

زنجیره تأمین (Supply chain)

 سیستمی متشکل از سازمان‌ها، مردم، فعالیت‌ها، اطلاعات و منابعی است که در انتقال یک کالا یا خدمات از عرضه‌کننده به مشتری درگیر هستند. فعالیت‌های زنجیره تأمین منابع طبیعی، مواد خام و قطعات را به محصول نهایی برای عرضه به مشتری تبدیل می‌کنند.

زنجیره ی تامین مجموعه ی عواملی هستند که خالق ارزش افزوده در اقتصاد هستند. درست عمل نکردن این زنجیره مانعی برای خلق ارزش افزوده در نگاه کلان اقتصادی خواهد بود. بر خلاف برخی از اصطلاحات در مدیریت که تعاریف مختلفی دارند، زنجیره ی تامین از نگاه همه ی مدیران مفهومی واحد دارد. زنجیره ی تامین شامل تمام کسب و کارها و واحدهایی است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم تامین کننده و برطرف کننده ی تقاضای مشتری نهایی هستند. برخلاف آن چه غالب مردم در ذهن دارند، عناصر واسطه در مدیریت، زائد و مضر تلقی نمی شوند. زنجیره ی تامین تنها شامل تولید کنندگان نیست، بلکه علاوه بر تولید کنندگان شامل تمام عواملی است که مواد اولیه ی مورد نیاز کارخانجات را تامین می کنند، آنها را می فروشند، آنها را حمل می کنند، انبار می کنند و همچنین شامل فروشندگان و توزیع کنندگان محصول نهایی است. پر واضح است که با حذف و یا کمرنگ کردن نقش هر کدام از این عوامل، زنجیره ی تامین به درستی عمل نکرده و نه تنها آن حلقه از زنجیر از کار باز می ماند بلکه ادامه ی فعالیت بقیه ی حلقه ها را نیز مختل خواهد کرد. زنجیره ی تامین شامل تمام واحدهایی است که در برطرف کردن نیاز مشتری، موثر هستند. علاوه بر موارد مذکور واحدهای بازاریابی، مهندسی، طراحی و. نیز بخشی از زنجیره ی تامین هستند. یک مشتری را تصور کنید که برای خرید یک پودر شوینده وارد یک فروشگاه بزرگ مثل وال مارت می شود. زنجیره ی تامین با مشتری و نیاز آنها برای پودر شوینده آغاز می شود مرحله ی بعدی فروشگاه وال مارت است که مشتری از آن دیدن کرده است و پس از آن انبارهای وال مارت که محصولات در آن انبار شده اند بخشی از زنجیره ی تامین هستند. شرکت پخش و توزیعی که محصولات را از تولید کننده اش تحویل گرفته، سفارشات را مدیریت کرده و آن را با استفاده از تریلی، کامیون و.. برای وال مارت آورده است بخشهای بعدی این زنجیره هستند. پس از آن نوبت به تولید کننده می رسد و پس از آن شرکتهای پخش مختلفی که مواد اولیه را به تولید کننده ی پودر رسانده اند و خود تولید کنندگان مواد اولیه از جمله زنجیره ی تامین یک پودر شوینده هستند.

امروزه شوینده ها و پاک کننده ها به اندازة زندگی انسان ها اهمیت یافته اند. در دنیایی که بهداشت و سلامتی یکی از عامل های بسیار مهم توسعه یافتگی به شمار می آید، نقش شوینده ها و پاک کننده ها در افزایش کیفیت سطح زندگی، رفاه و سلامتی بیش ازپیش آشکار میشود. تنوع طلبی مشتریان و کوتاه شدن چرخه عمر محصولات شوینده موجب شده است تا شرکتهای فعال در صنعت شوینده برای حفظ بقای خود در این بازار رقابتی، به توسعة محصولات جدید برای رفع نیازهای مشتریان توجه بیشتری داشته باشند.

فرمولاسیون شوینده‌ها پرکننده‌ها(FILLER)

پرکننده‌ها در صنعت شوینده، فقط باعث ارزان‌تر شدن محصول نهایی نمی‌شوند.

شوینده‌های لباس به دو صورت مایع و پودری به بازار عرضه می‌شوند. با توجه به اینکه اکثر اجزاء فرمولاسیون آن‌ها مشابه است، جزئی که مایع یا پودری بودن محصول نهایی را تعیین می‌کند، پرکننده (filler) نامیده می­ شود. این عوامل پس از اثر بر خواص فیزیکی محصول نهایی بر خواص شویندگی آن‌ها نیز اثراتی نشان می‌دهد. صارم توحیدی (هژیر توحیدی) گفت: معمولاً با شنیدن نام پرکننده‌ها تصور می‌کنیم که این مواد صرفاً به ­دلیل کاهش قیمت مورداستفاده قرار می‌گیرند. اما پرکننده‌های صنعت شوینده، اثرات مهمی بر عملکرد نهایی شوینده‌های لباس‌دارند. این آثار از سه طریق ایجاد می‌شود:

۱- ایجاد پایداری در محصول نهایی ۲- وجود خاصیت شویندگی در برخی پرکننده‌ها ۳-کمک به کاهش قیمت و امکان استفاده از افزودنی‌های گران‌تر و مؤثرتر. پرکننده‌های متفاوتی برای شوینده‌های مایع و پودری استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی برخی پرکننده‌ها می­پردازیم:

۱-سدیم سولفات ۲-بوراکس (سدیم بورات)۳-سدیم سیلیکات ۴-الکل‌ها ۵- آب  

صارم توحیدی افزود شرکت جلاگستر الماس تهران  که خود تولید کننده انواع پرکننده (FILLER)   UX-TRAIL  ,MX-TRAIL,TOL DEREX می باشد.

انواع حمل و نقل برای واردات اسانس صنعتی از اروپا به ایران

واردات کالا به کشور که از طریق حمل و نقل بین المللی صورت میگیرد می تواند از سه روش دریایی، ریلی، هوایی صورت گیرد

یکی از روش های واردات کالا از اروپا به ایران (حمل هوایی)

واردات کالا از اروپا به ایران به روش حمل هوایی یکی از روش های راحت اما با توجه به شرایط حساس کنونی یعنی تحریم ها علیه ایران، به یکی از پیچیده ترین روش ها تبدیل شده است.

 

کراس استافینگ، روش حمل کالای تحریمی و کالای برند

کراس استافینگ یک روش حمل و نقل است که در آن بارها بین کشتی‌های مختلف جابه‌جا می‌شوند. در این روش کانتینر را از یک کشتی به کشتی دیگر منتقل می‌کنند یا حتی در برخی موارد محموله داخل کانتینر، با یک کانتینر دیگر تعویض می‌شود. کراس استاف در حمل و نقل دریایی، به دلیل وجود مشکلاتی در حین صادرات و واردات کالا بین کشورهای مختلف استفاده می‌شود. 

با انجام کراس استافینگ می‌توانید کالای خود را از کشور ذینفع به هرجای دنیا ارسال کنید و یا اقدام به خرید کالای تحریمی نمایید. این روزها می‌توان گفت از حیاتی‌ترین راهکارها در برابر تحریم خرید و حمل کالا، استفاده از ابزار کراس استافینگ است

مشکلات حمل کالای تحریمی و برند از نگاه صارم توحیدی

استفاده از روش کراس استاف برای دور زدن تحریم‌ها و خرید کالای تحریمی آن چنان بدون دردسر هم نیست و ممکن است گاهی با مشکلات جدی مواجه شود. در بعضی از موارد کشورهای مقصد هویت اصلی کشتی را متوجه می‌شوند و ممکن است بار یا کشتی را به مدت چند روز توقیف کنند. این اتفاق ممکن است ضررهای مالی زیادی را برای بازرگانان و ناوگان دریایی کشور به وجود آورد و همچنین روابط بین‌المللی کشور با مشکلاتی مواجه شود. به طور کلی توقیف شدن بار یک کشور در بین راه، زیان‌های بسیاری را برای آن کشور به وجود خواهد آورد.

شرکت جلا گستر الماس تهران این مشکلات را با وجود شرکاء و دوستان بین المللی خود برای هموطنان و تولیدکنندگان محصولات شوینده تا حدودی برطرف نموده و آمادگی همکاری با تمام نهاد ها و ارگانهای خصوصی و دولتی را دارد.

صارم توحیدی (هژیر توحیدی)

شرکت جلاگستر الماس تهران

کد خبر 674736 برچسب‌ها رپرتاژ آگهی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی زنجیره ی تامین کالای تحریمی صنعت شوینده واردات کالا محصول نهایی تولید کننده پرکننده ها مواد اولیه شوینده ها حمل و نقل وال مارت کننده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه اففتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی