Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-گروه مامایی و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال 1353 تا کنون، دستاورد‌های درخشانی در حوزه‌های آموزش، پیشگیری، درمان و پژوهش در کارنامه خود ثبت کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر فروزان آتش زاده رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه، درباره گروه مامایی و بهداشت باروری دانشگاه، اظهار کرد: تاکنون این گروه با در اختیار داشتن 13 عضو هیئت علمی (یک استاد، شش دانشیار، شش استادیار)، به تربیت ماما‌های آگاه به اصول اخلاق حرفه‌ای در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از فارغ التحصیلی بالغ بر 2 هزار و 137 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مامایی و همچنین دکتری بهداشت باروری از ابتدای تاسیس این دانشکده تا کنون خبر داد و افزود: و در حال حاضر 71 دانشجوی کارشناسی، 46 دانشجوی کارشناسی ارشد مامایی و 36 دانشجوی دکتری بهداشت باروری در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند؛ لذا نسبت عضو هیئت علمی به دانشجو در این گروه 1 به 12 است.
دکتر آتش زاده ادامه داد: در حال حاضر نیز با توجه به نیاز جامعه و در چارچوب سند آمایش سرزمین و توسعه سند چشم انداز و نظر به اهمیت سیاست‌های بازساختی جمعیت و ترویج فرزندآوری، خدمات خود را در حوزه مراقبت‌های بالینی، آموزشی، پژوهشی و پاسخگویی اجتماعی به‌ویژه در دوران پاندمی کووید-19 منطبق با استاندارد‌های جهانی در راستای ارتقای سلامت جامعه هدف ارایه می‌کند.
رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه اظهار کرد: در اختیار داشتن اعضای هیئت علمی با سابقه و توانمند در گروه که چهار نفر از آن‌ها به عنوان مربی کشوری ترویج زایمان فیزیولوژیک در حیطه تربیت ماما در ترویج و بسط روش‌های خوشایندسازی زایمان طبیعی و کاهش متناسب زایمان‌های غیرضروری به روش جراحی همگام با استاندارد‌های کنفدراسیون جهانی مامایی و نیز آموزش مشاوره در جهت ترویج فرزندآوری در سطح جامعه توسط دانشجویان و کارشناسان مامایی، فعالیت مداوم در سطح دانشکده، دانشگاه و کشور دارند، یکی از مهمترین نقاط قوت این دانشکده است.
به گفته دکتر آتش زاده، سایر اعضای گروه نیز طی پاندمی کووید-19 در عرصه‌های سلامت از جمله حضور در مراکز جامع سلامت دانشگاه در حوزه واکسیناسیون عمومی، مراقبت‌های مادری و نوزادی و مشاوره به مادران باردار و پس از زایمان مبتلا به کرونا حضور فعال داشته اند.
وی در ادامه تعداد کم زایمان‌های طبیعی برای آموزش دانشجویان مامایی را یکی از چالش‌های اصلی در این عرصه دانست و گفت: در این راستا نیاز است علاوه بر ترویج زایمان طبیعی منطبق بر سند برآورد نیروی انسانی شورای گسترش، ظرفیت پذیرش منطبق بر نیاز کشور اصلاح و نسبت به بومی‌گزینی داوطلبین اقدامات لازم انجام شود. همچنین توزیع دانش‌آموختگان این رشته بهتر است متناسب با نیاز مناطق محروم و اشتغال به کار دانش‌آموختگان این رشته صرفا در همین حوزه صورت گیرد.
دکتر آتش زاده با اشاره به متوقف شدن آموزش‌های حضوری به جامعه هدف به دلیل آغاز همه گیری کرونا، تصریح کرد: در دوران اوج پاندمی، به جهت تداوم این آموزش ها، برگزاری چندین سلسله وبینار آموزشی با مشارکت دانشجویان مقطع دکترای بهداشت باروری و اعضای هیئت علمی گروه، در هفته گرامیداشت مقام زن با همکاری وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و نیز شهرداری منطقه 20 تهران با موضوعات مرتبط با "پیشگیری و غربالگری سرطان‌های شایع زنان، مشاوره یائسگی، مشاوره باروری سالم و فرزندآوری و مشاوره و پاسخ به سوالات رایج با هدف ترویج زایمان طبیعی" در سال‌های 99 و 1400 کلید خورد.
به گفته وی، برگزاری کارگاه‌های حضوری و مجازی با موضوعیت زایمان فیزیولوژیک، ترویج زایمان طبیعی، ثبت و گزارش نویسی در مامایی، ترویج فرزندآوری، پیشگیری از حوادث مادری- نوزادی در راستای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیرو دستور معاون درمان دانشگاه نیز به طور مستمر انجام شد.
دکتر آتش زاده همچنین از تشکیل هسته فرزندآوری دانشگاه در مهرماه سال 1400 و برگزاری 10 وبینار آموزشی مرتبط با محوریت طرح جوانی و صیانت از جمعیت برای ماما‌های بهداشت و درمان دانشگاه خبر داد و گفت: این وبینار‌ها در راستای تحقق اهداف مندرج در برنامه عملیاتی این هسته از سوی دفتر امور مامایی وزارت بهداشت توسط 5 نفر از اعضای هیئت علمی گروه و 5 نفر از اعضای هیئت علمی خارج از دانشگاه با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه در تاریخ‌های 14، 21 و 28 دی ماه 1400 تشکیل شد.
علی اله داد, [2022-05-07، 2:26 PM]وی افزود: این برنامه، در راستای عملیاتی شدن اهداف مندرج در ماده 50 قانون حمایت از خانواده و جمعیت، اجرا شد که بر " یکپارچه سازی سیاست‌های ترویج زایمان طبیعی و کاهش زایمان‌های غیرطبیعی در حوزه‌های بهداشت، درمان و اموزش و پژوهش، غذا و دارو، خدمات بیمه‌ای و همچنین، آموزش و فرهنگ سازی برای زایمان طبیعی و آموزش‌های فردی به مادران باردار و خانواده آنها" تاکید داشت.
به گفته رییس دانشکده پرستاری و مامایی، برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان طبیعی برای مادران باردار در مراکز منتخب جامع سلامت و بیمارسان‌های تابعه دانشگاه و برگزاری دوره‌های آموزش ارتقای سلامت نوجوانان و زنان سنین باروری در فرهنگسراها، سرا‌های محله و مدارس با همکاری معاونت بهاشتی دانشگاه و مراکز جامع سلامت تحت پوشش در دوران قبل از پاندمی کووید-19 از جمله اقداماتی بود که به همت این دانشکده صورت گرفت.
جایگاه بی نظیر پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی
دکتر آتش زاده در اختیار داشتن مرکز تحقیقات مامایی و بهداشت باروری با شاخص تاثیر 23 (h-index) و اعضای هیئت علمی علاقمند به حوزه پژوهش (پنج نفر با شاخص تاثیر بیش از 10) را زمینه ساز تدوین و اجرای طرح‌های بی نظیر پژوهشی دانست.
وی ادامه داد: تصویب عناوین پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی مامایی و بهداشت باروری بر اساس اولویت‌های پژوهشی منطقه ای، ملی و بین المللی، هم راستا با اولویت‌های 9 گانه پژوهشی دانشگاه و توجه ویژه به تصویب و حمایت از موضوعات پژوهشی در جهت تصویب و اجرای پژوهش‌های کاربردی به منظور پاسخگویی اجتماعی، از دیگر اقدامات پژوهشی دانشکده محسوب می‌شود.
رییس دانشکده پرستاری و مامایی نیز از کسب مرجعیت علمی و پژوهشی در انتشار دستاورد‌ها در نشریات معتبر و با کیفیت درجه یک (Q 1) در بین گروه‌های مامایی سراسر کشور خبر داد.
دکتر آتش زاده تصریح کرد: علی رغم در اختیار داشتن نتایج نوآورانه و کاربردی از تحقیقات، امکان به کارگیری آن‌ها در سیاستگذاری و برنامه ریزی‌های این حوزه در موارد معدودی محقق شده که باتوجه به تاکید و اهمیت سیاستگذاری‌های مبتنی بر شواهد در حوزه سلامت، ضروری است از یافته‌های این مطالعات بیش از پیش استفاده شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بلوک زایمان رییس دانشکده پرستاری و مامایی مامایی و بهداشت باروری ترویج زایمان طبیعی اعضای هیئت علمی اختیار داشتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ یک هسته فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در زمینه ارائه خدمات مشاوره مامایی و روانشناسی فعالیت می‌کند.

این هسته فناور فعالیت خود را از ۱۹ دی‌ ۱۴۰۲ در زمینه مشاوره مامایی و روانشناسی آغاز کرده و متخصصان بسیاری از سوی هسته فناور به ارائه خدمات تخصصی به مردم و دانشجویان می‌پردازند.

مخاطبان این هسته فناور فقط دانشجویان نیستند، بلکه مردم نیز جزئی از تشکیلات و مجموعه هسته فناور هستند تا برمبنای مشورت با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی دغدغه‌های خود را در این زمینه مطرح کرده و به پاسخ‌های درست و اصولی دست پیدا کنند.

همچنین دانشجویان علاوه بر طی دوره‌های آموزشی در دوره‌های تکمیلی هم حضور پیدا می‌کنند و اتاق فکر هسته ساماندهی شده تا مطالب علمی دانشجویان در زمینه‌های روانشناسی و مشاوره مامایی منتشر شود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

خبرنگار خبرگزاری آنا در راستای بررسی جزئیات فعالیت‌های هسته فناور «ویسپهر» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت‌و‌گویی را با فاطمه شیرمحمدی مدیر این هسته فناور ترتیب داده است.

ارائه راهکار برای ایجاد کسب و کارهای نوین در حوزه روانشناسی و مامایی

شیرمحمدی که عنوان فارغ‌التحصیل رشته‌ میکروبیولوژی و مدیر هسته‌ فناور روان برخط «ویسپهر» را با خود دارد، اظهار کرد: این هسته فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و استان گلستان است.

وی اضافه کرد: هسته فناور روان برخط ارائه‌کننده خدمات مشاوره مامایی و روانشناسی به تمامی افراد در نقاط مختلف ایران است که به صورت برخط (آنلاین) واز طریق وب‌سایت است.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط یادآور شد: هسته فناور همچنین برگزارکننده‌ دوره‌های آموزشی و کارگاه به صورت حضوری (در شهر گرگان) و غیرحضوری (آنلاین) با حضور متخصصین و استادان برتر است.

شیرمحمدی متذکر شد: ویزیت مشاوره‌ای به صورت آنلاین و در بستر گوگل‌میت، اسکایپ یا تماس تلفنی انجام می‌شود و انتخاب هرکدام از روش‌ها برعهده‌ کاربر است و دانشجویان می‌توانند برای دسترسی به خدمات ما و ثبت نوبت مشاوره به آدرس اینترنتی www.veyspehr.com مراجعه کنید.

وی با بیان اینکه با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران، اصفهان، خراسان شمالی، ایلام، یزد و ... همکاری می‌کنیم، ادامه داد: این همکاری با شیوه به‌روز و جدیدترین متدها انجام می‌شود و استادانی که اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند دانشجویان را با به‌روزترین مطالب آشنا می‌کنند.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط درباره اینکه آیا دانشجویان در زمینه مقاله‌نویسی هم تبحر پیدا می‌کنند؟ چنین پاسخ داد: بله. دانشجویان رشته‌های مامایی و روانشناسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد آموزش مقاله‌نویسی را هم فرامی‌گیرند تا بتوانند پس از تکمیل دوره‌های آموزشی و کارآموزی با همراهی و کمک استادان متخصص در اتاق فکر هسته به انتشار مطالب علمی در بخش مقالات سایت بپردازند.

شیرمحمدی تشریح کرد: در تلاشیم از طریق بستر هسته بهترین مشاوران و متخصصان را به افراد معرفی کنیم و تاکنون موفق به ویزیت مشاوره‌ای آنلاین در بخش مامایی و روانشناسی بوده‌ایم و توانسته‌ایم کارگاه‌های حضوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار کنیم.

هسته فناور «ویسپهر» با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران، اصفهان، خراسان شمالی، ایلام، یزد و ... همکاری دارد و دانشجویان مطالب را با جدیدترین متدها فرامی‌گیرند

وی افزود: با توجه به قرارداد ۶ ماهه هسته فناور روان برخط  با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به مدت دو سال، ۱۰ درصد از هر فعالیتی که برای هسته سود مالی داشته باشد، متعلق به دانشگاه است.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط اضافه کرد: هزینه و صرف زمان زیاد برای رفت و آمد به مراکز و کلینیک‌های مشاوره در شهر‌های بزرگ، دغدغه‌ بسیار مهمی برای افراد به شمار می‌رود.

شیرمحمدی عنوان کرد: برخی دانشجویان علاقه‌مند هستند در کارگاه و دوره‌های اساتید برتر کشور در بخش روانشناسی و مامایی شرکت کنند و در نتیجه افراد با استفاده از سایت می‌توانند در سریع‌ترین زمان به متخصصان متصل شوند و از خدمات مشاوره‌ای ما استفاده کنند.

وی گفت: همچنین دانشجویان در تمامی استان‌های کشور می‌توانند از کارگاه و دوره‌های آموزشی ما از طریق سایت مطلع شده و به صورت آنلاین شرکت کنند.

مدیر این هسته‌ فناور اضافه کرد: ازمهم‌ترین چالش‌های استارت‌آپ و کسب و کار‌های نو، نحوه‌ درست تبلیغات و معرفی خود به دیگران بوده؛ بنابراین ساخت مسیر درست تبلیغات در ابتدای مسیر بسیار مهم است.

شیرمحمدی مطرح کرد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان کارگاه‌های متعددی را درراستای آموزش واحد‌های فناور با موضوعات و عناوین مختلف (تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، چگونه محصول شرکت‌ها را تجاری‌سازی کنیم؟) به صورت رایگان برگزار می‌کند.

وی با قدردانی از حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان و دادگر مسئول مرکز رشد این دانشگاه و مرضیه عزیزی عضو هیئت علمی روانشناسی بیان کرد: امیدوارم بتوانیم همکاری گسترده‌تر در سطح کشور با متخصصین روانشناسی و مامایی در بخش ویزیت آنلاین داشته باشیم و دوره‌های حضوری در سایر شهر‌ها برگزار کنیم.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط «ویسپهر» در ادامه توضیح داد: از مسئولان درخواست می‌‌کنیم برای کسب و کار‌های نو و آنلاین وام‌هایی با مبالغ مشخص در نظر بگیرند تا بنوانیم با استفاده از این مبالغ به بهبود سطح فنی و کیفی سایت بپردازیم.

انتهای پیام/

حسین بوذری

دیگر خبرها

  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان