Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با مقامات ارشد اطلاعاتی و دفاعی ایالات متحده از جمله رئیس سیا، گفت که گزارش‌های خبری اخیر درباره اشتراک‌گذاری اطلاعاتی ایالات متحده با اوکراین زیانبخش بوده و باید متوقف شود.

به گزارش مشرق، به گفته دو مقام دولت آمریکا، جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور روز جمعه با مقامات ارشد اطلاعاتی و دفاعی ایالات متحده صحبت کرد تا بر اهمیت کار آن‌ها تأکید کند، اما همچنین گفت که گزارش‌های خبری اخیر درباره اشتراک‌گذاری اطلاعاتی ایالات متحده با اوکراین، زیانبخش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این مقامات گفت، بایدن در تماس تلفنی با «ویلیام برنز» رئیس سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا)، «آوریل هاینز» مدیر سازمان اطلاعات ملی و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، این پیام را منتقل کرد که چنین افشاگری‌هایی «توجه را از هدف ما منحرف می‌کند». به گفته یکی دیگر از مقامات، بایدن گفت که افشاگری‌ها باید متوقف شود.

بیشتر بخوانید: بایدن و ترودو درباره تحریم روسیه تبادل نظر کردند

به گزارش شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز»، سیا و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا از اظهارنظر خودداری کردند. پنتاگون و شورای امنیت ملی آمریکا هم به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند. طبق این گزارش، بایدن در بحبوحه نگرانی دولتش در مورد گزارش‌های خبری در ارتباط با کمک اطلاعاتی ایالات متحده به اوکراین، با مقامات آمریکایی صحبت کرد.

ان‌بی‌سی نیوز روز پنجشنبه گزارش داد که اطلاعات ایالات متحده به اوکراین در غرق کردن کشتی پرچمدار روسی «مسکوا» در ماه گذشته کمک کرده است. این خبر در ادامه گزارش روز چهارشنبه روزنامه‌ نیویورک تایمز منتشر شد که در آن گفته شده بود ایالات متحده اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار داد که به ارتش این کشور در کشتن ژنرال‌های روس کمک کرد.

ان‌بی‌سی نیوز همچنین هفته گذشته گزارش داد که چگونه اطلاعات ایالات متحده به اوکراین کمک کرد تا از سامانه‌های دفاع هوایی خود محافظت کند و یک هواپیمای روسی را سرنگون کند.

دولت بایدن ارائه اطلاعات به اوکراین برای غرق کردن کشتی روسی را رد کرده و مقامات آمریکایی گفته‌اند که ایالات متحده هیچ اطلاع قبلی از این حمله و دخالتی در آن نداشته است. مقامات آمریکایی همچنین در اختیار قرار دادن اطلاعاتی برای کشتن ژنرال‌های روس را رد کرده است. 

طبق این گزارش، برخی از مقامات دولت بایدن ابراز نگرانی کرده‌اند که افشای اطلاعات عمومی می‌تواند با تحریک ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، درگیری را تشدید کند و ممکن است مانع کارآمدی اشتراک‌گذاری اطلاعات آمریکا با اوکراین شود.

پیش‌تر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به اخبار کمک اطلاعاتی آمریکا به اوکراین گفت: ارتش ما به خوبی می‌داند که ایالات متحده، انگلیس و ناتو به طور کلی در حال انتقال اطلاعات و سایر پارامترها به نیروهای مسلح اوکراین هستند.

این مقام روس افزود: این‌ها به خوبی شناخته شده است، و همراه با جریان تسلیحاتی که همین کشورها و ائتلاف (ناتو) به اوکراین می‌فرستند، همه اینها اقداماتی است که فرض کنید به تکمیل سریع عملیات کمک نمی‌کند، اما در عین حال قادر به جلوگیری از دستیابی به اهداف تعیین شده در عملیات نظامی ویژه (روسیه در اوکراین) نیست.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت جو بایدن جنگ اوکراین رئیس جمهور آمریکا سیا دفاع آمریکا دولت آمریکا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ولادیمیر پوتین روسیه انگلیس لوید آستین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه

به گزارش جام جم آنلاین، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

دیگر خبرها

  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت