Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@22:24:51 GMT

افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۵۷۲۷

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از افزایش ارتفاع موج و خطر غرق شدن شناگران در خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ،افزایش میزان سرعت باد در نواحی شمال غربی - جنوب غربی و افزایش ارتفاع موج در ساحل و فراساحل بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر از بعد از ظهر دوشنبه تا سه‌شنبه(۱۹ تا ۲۰ اردیبهشت)خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پدیده جوی روز دوشنبه در شرق خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان و روز سه‌شنبه در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های جنوب بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطره خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، اختلال در تردد شناورهای نیمه‌سنگین، خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و خسارت به تاسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا، جمع‌آوری تورها و وسایل صیادی، اجتناب از تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتیاط تردد با شناورهای نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت باید رعایت شود.

بنابر گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نادر طالب زاده حمید نوری یوزپلنگ آسیایی گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان افزایش ارتفاع موج هواشناسی نادر طالب زاده حمید نوری یوزپلنگ آسیایی گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان سازمان هواشناسی هشدار نارنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، زمان شروع هشدار سطح نارنجی: اوایل وقت پنج شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ تا اوایل وقت جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ است.   مناطق اثر در این هشدار شهرستان‌های یزد، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، زارچ، مهریز و میبد خواهد بود.   نوع مخاطره: بارش رگباری بعضا با رعد و برق، در مناطق مستعد با احتمال تگرگ و وزش باد به نسبت شدید است.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای مناطق جنوبی کشور
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در یزد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد