Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@02:29:06 GMT

هشدار قطر درباره ساخت ۴ هزار واحد صهیونیست‌نشین

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۵۷۴۳

هشدار قطر درباره ساخت ۴ هزار واحد صهیونیست‌نشین

دولت قطر درباره طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت حدود چهار هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره احداث حدود چهار هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری، آن را نقض آشکار قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی دانست.

وزارت خارجه قطر در این بیانیه که در وب سایت آن قرار گرفت، جامعه جهانی را به اقدام فوری برای ممانعت رژیم اشغالگر از تصویب این طرح و ملزم کردن آن به توقف سیاست‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی فراخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که این طرح شهرک‌سازی تهدیدی خطرناک برای تلاش‌های بین‌المللی جهت اجرای راه‌حل دو دولت و مانعی بر سر راه ازسرگیری روند مسالمت‌آمیز بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی است.

وزارت خارجه قطر همچنین بر موضع ثابت این کشور در حمایت از آرمان فلسطین و حقوق مشروع ملت آن و نیز تشکیل کشور مستقل در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

سازمان عمران رژیم موقت صهیونیستی در کرانه باختری، بعدازظهر روز جمعه(دیروز) اعلام کرد که کمیته فرعی شهرک‌سازیِ وابسته به شورای عالی برنامه‌ریزی تل‌آویو، روز پنجشنبه، با هدف تصویب یک طرح شهرک‌سازی جدید جلسه‌ای تشکیل خواهد داد.

در طرح جدید قرار است ۳۹۸۸ واحد صهیونیست‌نشین جدید تصویب شود. این پروژه همزمان با گزارش رسانه‌ها درباره سفر احتمالی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و تلاش تل‌آویو برای برگزاری نشستی با سران کشورهای عربی مطرح شده است.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آخرین اخبار از فلسطین واحد صهیونیست نشین شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الغد، وزارت امور خارجه اردن امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای حمله شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست به ۲ کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه اعزامی از سوی این کشور برای مردم غزه را به شدت محکوم کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه اردن این ۲ کاروان حامل غذا، آرد و برخی کمک‌های بشردوستانه دیگر بودند و یکی از آن‌ها عازم گذرگاه «کرم ابوسالم» و دیگری نیز برای نخستین بار عازم گذرگاه «ایریز» بود تا از طریق این گذرگاه‌ها وارد نوار غزه بشوند.

وزارت خارجه اردن شکست کابینه رژیم صهیونیستی در تامین امنیت این ۲ کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه و دادن اجازه تعرض شهرک‌نشینان به آن‌ها را نقض فاحش تعهدات قانونی این رژیم به عنوان نیروی اشغالگر و تعهدات آن برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه دانست.

همچنین «سفیان قضاه» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اردن نیز این تعرض را دلیلی برای تکذیب تمامی ادعاهای کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه عنوان کرد و مسوولیت کامل این جنایت را متوجه مقامات این رژیم دانست.

قضاه از جامعه بین‌الملل خواست که موضعی روشن در قبال این جنایت اتخاذ کند و آن را محکوم نماید و رژیم صهیونیستی را به پذیرش تعهدات قانونی خود، تامین امنیت کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه اعزامی به نوار غزه و همچنین تامین امنیت سازمان‌های بین‌المللی که این کمک‌ها را دریافت و میان ساکنان این باریکه توزیع می‌کنند مجبور نماید.

کد خبر 6094483

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تصاویر حمله موشکی حزب الله به شهرک نظامی شتولا
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت