Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌الله سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در واکنش به قاچاق فیلم از روی پرده سینما عنوان کرد که در این خصوص سینماداران و انجمن سینماداران باید جوابگو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در واکنش به قاچاق فیلم از طریق فیلمبرداری از روی پرده سینما تصریح کرد: در این خصوص سینماداران و انجمن سینماداران باید جوابگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهرابی با بیان این مطلب افزود: متاسفانه، در هفته‌های اخیر شاهد برخی اتفاقات و بی‌اخلاقی در زمینه اکران آثار سینمایی هستیم. قاچاق فیلم از طریق فیلمبرداری از روی پرده سینما موجب نگرانی صاحبان آثار شده که البته این نگرانی کاملاً به‌جاست. اما واقعیت امر این است که در این مرحله وظیفه مراقبت از سرمایه‌های فیلمسازان بر عهده سینماداران و مسئولان سالن‌های سینمایی است و این وظیفه و ماموریت ذاتاً ذیل وظایف و ماموریت‌های سالن‌داران تعریف و اعلام شده است.

وی ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد عدم دقت دست‌اندرکاران سالن‌ها اصلی‌ترین عامل قاچاق فیلم‌ها از روی پرده است و انتظار می‌رود عوامل ذی‌نقش و مسئول از تمامی ظرفیت‌های موجود جهت مراقبت از سرمایه فیلمسازان بهره بگیرند.

مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم با بیان اینکه بدیهی است اداره کل نظارت بر عرضه و نمایش به جد پیگیر این ماجراست عنوان کرد: چنانچه کوتاهی و سهل‌انگاری سالن دار و سینماداری محرز شود مطابق با قوانین و آیین نامه‌های موجود ضمن معرفی به مراکز حقوقی، قطعاً از طرف سازمان سینمایی نیز دچار محرومیت‌ها و جریمه‌های سنگین خواهند شد. چرا که معتقدیم نباید سرمایه‌های میلیاردی قشر زحمت‌کش سینما اینچنین راحت توسط سارقان فرهنگ و اقتصاد و بر اثر بی‌تفاوت و مسئولیت ناپذیری سینماداری به تاراج برود.

وی اضافه کرد: البته، اکثریت سینماداران و مدیران سینماها افرادی دلسوز و مسئول هستند اما همان یکی دو مورد هم، برای تخریب چهره و جایگاه این قشر پرتلاش کافی است و لذا حداقل انتظار ما به‌عنوان ناظر بر رفتار و عملکرد اهالی سینما این است که نسبت به این معضل بسیار جدی و مخرب احساس مسئولیت کرده و اقدامات کاربردی و موثر انجام دهند.

سهرابی تاکید کرد: برای صیانت از سینما هیچ راهی جز احساس مسئولیت واقعی در همه اجزای سینما به ویژه در مراقبت از سالن‌های سینما نیست و این امر مستلزم به کار گرفتن نیروی انسانی بیشتر، استفاده از تجهیزات رصد پیشرفته، مانیتورینگ فعال و … است.

به گفته وی، اداره کل عرضه و نظارت هم برای نظارت بیشتر از این پس افرادی را به طور نامحسوس برای بازرسی از سالن‌های سینما به کار خواهد گرفت و تصمیمات بعدی درباره کم و کیف هر سالن به جز گزارش‌های جامع از طرف خود سالن‌داران، منوط به گزارش بازرسان ویژه و نامحسوس سازمان سینمایی خواهد بود.

سهرابی همچنین خبر داد: برای تصمیم‌گیری فوری در خصوص اتفاقات رخ داده، طی دو روز آینده جلسه فوق‌العاده‌ای با مسئولان صنوف مرتبط و نیروی انتظامی، پلیس فتا و نماینده دادستانی خواهیم داشت تا ضمن بررسی همه جوانب امر، تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی قاچاق فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال

ایسنا/مازندران جانشین فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به همکاری ادارات و نهادهای استان در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای گفت: کنترل محورهای مواصلاتی در ایام تعطیل اولویت ما محسوب می‌شود که با همکاری استانداری، راهداری و دیگر دستگاه‌ها و البته با محوریت پلیس راهور، توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

سردار سید موسی حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه اظهار کرد: کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای در اوایل سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته بدون همکاری همه دستگاه‌ها محقق نمی‌شد.

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران افزود: محور سوادکوه که از محورهای پرتردد استان است کاهش تلفات را شاهد بودیم و در این ماموریت، راهداری و پلیس تعامل خوبی داشتند.

این مسئول به تکمیل نشدن پل شهر پل‌سفید اشاره کرد و گفت: این پروژه از نقص‌های مهم محور سوادکوه است، باید در اسرع وقت ساخته و بهره برداری شود تا ترافیک آزار دهنده آن، نصیب شهروندان سوادکوهی و البته همکاران ما در پلیس راهور و راهداری نشود.

 حسینی در خصوص طرح‌های دیگر پلیس اشاره کرد: برخورد با اراذل و اوباش مطالبه مهم مردم بوده که با  تعامل و همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی، کنترل اراذل و اوباش انجام شد و این روزها کمتر در فضای مجازی قداره کشی می‌کنند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان با اشاره به کاهش سرقت، بخصوص سرقت از منازل گفت: با کمک دستگاه‌ها،  طرح امنیت محله محور و طرح برخورد با سارقین درحال حرکت را اجرایی کردیم که شاهد کاهش ۲۴ درصدی سرقت، بویژه سرقت منازل بودیم.

وی مبارزه با قاچاقچیان را از دیگر اولویت‌های پلیس عنوان کرد و افزود: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر بخصوص خورده فروشان در بازارها و سطح شهرها بخوبی عملیاتی شد که نتیجه آن افزایش۱۲ درصدی کشف مواد مخدر بود.

در پایان این مراسم، با قدردانی از زحمات سرهنگ اکبری فرمانده پیشین و سرهنگ عبدی ارشد نیروی انتظامی شهرستان، سرهنگ سعید مهدوی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران