Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، پارک جی ون، رئیس سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی روز شنبه ادعا کرد احتمال دارد کره شمالی همزمان با مراسم تحلیف یون سوک یول، رئیس جمهور منتحب کره جنوبی در روز سه شنبه آینده و سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به سئول در اواخر این ماه، آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارک جی ون در گفتگوی تلفنی به یونهاپ گفت: اگر کره شمالی کلاهک های هسته‌ای اش را کوچک و سبک کند، موشک‌های کوتاه برد می‌توانند به کلاهک‌های هسته‌ای مجهز شوند و آزمایش احتمالی هسته‌ای بسیار مهم تلقی می‌شود زیرا می‌تواند تهدیدی برای کره جنوبی و ژاپن باشد.

شایان ذکر است  پیونگ یانگ روز (شنبه) یک موشک ناشناس شلیک کرد. در همان زمان، گارد ساحلی ژاپن خاطرنشان کرد که این پرتابه می‌تواند یک موشک بالستیک باشد. این دومین پرتاب ناشناس از سوی پیونگ یانگ در طول یک هفته است، زیرا کره شمالی چهارشنبه گذشته یک پرتابه دیگر به سمت دریای شرق شلیک شد.

کره شمالی در سال جاری آزمایش‌های زیادی با موشک‌های بالستیک انجام داده و مقامات آمریکایی و کره جنوبی می‌گویند نشانه‌هایی مبنی بر اینکه این کشور می‌تواند آزمایش تسلیحات هسته‌ای را برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ از سر بگیرد، وجود دارد.

کره شمالی به دلیل برنامه تسلیحات هسته‌ای خود تحت تحریم‌های بین المللی قرار دارد و مذاکرات مکرر با هدف متقاعد کردن کیم برای پایان دادن به آن بی نتیجه مانده است. 

چندی پیش، رسانه دولتی کره شمالی با انتشار گزارشی «به قدرت شکست ناپذیری» که این کشور به آن رسیده «و جهان نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد»، پرداخته است. به گزارش رویترز، اشاره این رسانه به قدرت هسته‌ای و موشکی کره شمالی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی موشک بالستیک آزمایش هسته ای کره شمالی کره جنوبی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اردلان محمدپور افزود: این سامانه بارشی که از روز قبل وارد منطقه شده بود، از امروز تقویت شده و با خود افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق را به همراه دارد و فعالیت آن تا روز شنبه هفته آینده تداوم دارد.

او اضافه کرد: با توجه رگباری بودن بارش ها در برخی مناطق احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد و دستگاه های ستاد بحران باید در آمادگی کامل باشند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با فعالیت این سامانه بارشی در منطقه دمای هوای چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

 

 

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • نفوذ ناپایداری‌ها به جو خراسان جنوبی
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد