Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایانه متروی اکباتان که نخستین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور محسوب می شود و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۷ آغاز شده، در آستانه افتتاح قرار گرفته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ پایانه اکباتان در  غربی‌ترین نقطه خط 4 مترو تهران و در محدوده شهرک اکباتان واقع شده است. فاز نخست این پایانه شامل طبقه منفی 2 پس از انجام موفقیت‌آمیز تست گرم در شامگاه جمعه 16 اردیبهشت ماه 1401 آماده بهره‌برداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران در مورد دومین افتتاحیه این شرکت در سال جاری، گفت: پس از بهره‌برداری از ورودی جنوبی ایستگاه یادگار امام‌(ره) در خط 6، حالا نوبت به افتتاح فاز نخست پروژه احداث پایانه اکباتان رسیده است؛ این پایانه با ظرفیت پذیرش 21 رام قطار، با زیر بنای 70 هزار متر مربع و در 2 طبقه طراحی شده که فاز اول آن در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه به اهم تأثیرات بهره‌برداری از پایانه اکباتان اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پارکینگ، امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها و افزایش ظرفیت مسافرگیری در خط 4 فراهم خواهد شد.

وی گفت: با توجه به ساخت پایانه اکباتان در محدوده مسکونی شهرک اکباتان، احداث آن به صورت زیرزمینی طراحی شد تا با حفظ ضوابط ایمنی، کمترین مزاحمت برای اهالی منطقه و کمترین آسیب برای منظر شهری را به دنبال داشته باشد؛ در واقع باتوجه به زیرزمینی بودن سازه پایانه، سطح روی آن قابلیت ایجاد فضای سبز برای شهرک اکباتان را دارا است.

20 درصد تخفیف برای استفاده‌کنندگان از کارت بلیت‌‌های متروتلاش برای افتتاح فاز نخست پروژه توسعه غربی خط 4 مترو در سال جاری

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایستگاه مترو متروی تهران شهر تهران ایستگاه مترو متروی تهران شهر تهران پایانه اکباتان بهره برداری فاز نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شوراهای شهر در تمام ادوار دستاوردهای خوبی برای شهر و شهروندان داشته است؛ از مهم‌ترین اهداف شورای ششم نیز تکمیل و به ثمررساندن پروژه‌های نیمه‌تمام ادوار قبلی به‌ویژه پروژه خط دو متروی این کلان‌شهر بوده است که از ضروریات و نیازهای حیاتی شهر محسوب می‌شود.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها به تمام مردم به‌ویژه جامعه شورایی اعم از روستاها و شهرها اظهار کرد: شناسایی مشکلات شهر و رفع نیازهای ضروری شهروندان از وظایف اصلی شوراهای اسلامی شهر است.

وی افزود: اعضای مجلس شوراها و شوراهای اسلامی شهر باید برای شناسایی و رفع مشکلات شهر با شهروندان ارتباط برقرار کنند، چراکه اعضای شوراها نمایندگان شهروندانی هستند که در دل محلات و کوچه پس کوچه‌های شهر زندگی می‌کنند و با شنیدن صدای آن‌ها می‌توان به عمق وقایع در شهر پی برد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شوراهای شهر در تمام ادوار دستاوردهای خوبی برای شهر و شهروندان داشته است؛ از مهم‌ترین اهداف شورای ششم نیز تکمیل و به ثمررساندن پروژه‌های نیمه‌تمام ادوار قبلی به‌ویژه پروژه خط دو متروی این کلان‌شهر بوده است که از ضروریات و نیازهای حیاتی شهر محسوب می‌شود.

فلاح ادامه داد: خط یک متروی اصفهان در دوره‌های قبل راه اندازی شد و دوره ششم مدیریت شهری اصفهان نیز تلاش کرده است خط دوم آن را به بهره‌برداری برساند و در اختیار شهروندان قرار دهد.

کد خبر 748527

دیگر خبرها

  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت