Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد پورنقی با اشاره به اینکه از ابتدای واکسیناسیون تاکنون در استان خراسان شمالی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است، گفت: از این میزان ۶۰۰ هزار در دوز اول، ۵۵۰ دوز در مرحله دوم و ۲۵۰ هزار دوز در مرحله سوم بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سیدجواد پورنقی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری هفته سلامت در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در سال های گذشته حوزه سلامت در کنار سایر حوزه ها به رشد و بالندگی در نظام جمهوری اسلامی حرکت پویا و رو به جلویی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توجه به شاخص های بهداشتی و درمانی می تواند شرایط استان را در مقایسه با میانگین کشوری و نقاط ضعف و قوت نشان دهد، ادامه داد: ضرب آهنگ شاخص های حوزه سلامت بعد از انقلاب شاهد افزایش چشمگیری در این حوزه بوده، به طوری که مرگ و میر کودکان زیر پنج سال به ازای هر یک هزار تولد زنده در کشور ۶۰ نوراد بوده‌ که امروز این عدد به ۱۴ رسیده است.

این مقام مسئول یادآور شد: یکی از شاخص‌های مهم دیگر که در حوزه سلامت، به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران رقم خورده، امید به زندگی است که در سال های قبل امید به زندگی حدود ۶۹ سال بوده اما امروز این شاخص به صورت متوسط کشوری ۷۸ سال رسیده است که باید به ازای هر سال افزایش امید به زندگی باید برنامه ریزی و سیاست گذاری های مهمی انجام شود.

پورنقی بیان داشت: در استان خراسان شمالی شاخص امید به زندگی از متوسط میانگین کشوری پایین تر است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که حوزه سلامت را متحول می کند، شاخص نیروی انسانی است که رشد قابل قبولی در کشور داشته، گفت: شاخص نیروی متخصص در استان در مقایسه با میانگین کشوری پایین تر است به طوری که این جایگاه در کشور  0/5 و در استان 0/33 است.

این مقام مسئول اضافه کرد: استان خراسان شمالی با وجود تمام مشکلات و مسائلی که در رابطه با زیرساخت ها دارد،  با تمام تلاشی که به کار گرفته شده و همراهی مردم استان، در واکسیناسیون در جایگاه نخست کشور قرار گرفت.

پورنقی یکی از شاخص های عدالت در سلامت در ایام کرونا را در دسترس قرار گرفتن واکسن به صورت رایگان برای تمام اقشار مختلف جامعه خواند و گفت: روند واکسیناسیون به گونه ای بود که در کمتر از سه ماه پوشش مطلوبی در سطح استان و کشور ایجاد کرده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: با وضعیت مطلوب در حوزه واکسیناسیون، بیماری کرونا در پیک ششم علی رغم اینکه مسری تر و کشندگی بالایی دارد، اما در در این دوره کرونا به خوبی کنترل شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای واکسیناسیون تاکنون در استان خراسان شمالی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است، گفت: از این میزان  ۶۰۰ هزار در دوز اول، ۵۵۰ دوز در مرحله دوم و ۲۵۰ هزار دوز در مرحله سوم بوده است.

پورنقی گفت: در حال حاضر شرایط بیمارستان های استان پایدار هستند و در خیلی از روزها فوتی ناشی از کرونا به صفر رسیده و عدد بستری در ۲۴ ساعت گذشته به عددهای خیلی پایین و تک رقمی رسیده است.

این مقام مسئول در رابطه با وضعیت بیمارستان ارتش در رازو جرگلان توضیح داد: مقرر شد، زمانی که این سازه به مرحله بهره برداری و به دانشگاه علوم پزشکی‌ واگذار شود، چالش نیروی انسانی رفع خواهد شد، به طوری که در حال حاضر نیز خدماتی همچون داخلی، اطفال و زنان ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان پورسینا آشخانه مدتی متوقف شده بود و در شرایط کنونی روند کار به خوبی پیش می رود، گفت: تعداد تخت های تعبیه شده در این بیمارستان کفایت جمعیت را ندارد و استان در شاخص پزشک عمومی و متخصص شرایط مطلوبی ندارد، براساس برنامه‌ ریزی انجام شده با استفاده از فارغ التحصیل شدن پزشکان عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی استان و بهره مندی از آنها، قطعا پوشش خدمات درمانی استان کمک بزرگی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی مقام مسئول امید به زندگی دوز در مرحله حوزه سلامت هزار دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: شانزده هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده در دولت سیزدهم متعلق به دولت قبل بوده است.

وی در ادامه افزود: بیمارستان هزار تخت خوابی شهدای تجریش نیز جز همان طرح‌های آماده افتتاح و در مرحله نصب تجهیزات بود که در دولت سیزدهم این مهم به سرانجام رسید.

منتخب مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دولت سیزدهم غوغا نشده است و در همه دولت‌ها به مردم خدمت شده است.

شهریاری گفت‌: برخورداری خراسان شمالی از تخت بیمارستانی از متوسط کشوری بسیار پایین است و مردم در روستاها نیز از بسیاری از خدمات محروم هستند.

وی بیان کرد: جایابی بیمارستان مادر و کودک در خراسان شمالی اشتباه است و با توجه به دسترسی پایین مردم باید در این تصمیم تجدیدنظر شود.

منتخب مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحران پزشکی در کشور با توجه به میزان مهاجرت غیرقابل تصور نیست.

کد خبر 6090459

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود