Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@15:16:33 GMT

زن و شوهر دعانویس در دام پلیس داراب

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۶۸۸۴

زن و شوهر دعانویس در دام پلیس داراب

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: به دنبال وصول یک فقره  پرونده قضائی در خصوص کلاهبرداری با شگرد دعانویسی و رمالی از طریق شبکه‌ اجتماعی واتس آپ، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان  قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد فردی ناشناس طی مدت 2 سال از طریق واتس آپ با دعانویسی، طالع‌بینی و فال‌گیری اقدام به کلاهبرداری 2 میلیارد ریالی از شاکی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی داراب گفت: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهمین که زن و شوهر بودند در شهرستان شیراز شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی وی دستگیر و به پلیس فتا داراب دلالت داده شدند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: مجرمان سایبری با سوء استفاده از شرایط و مشکلات خانوادگی شهروندان، برای خود کسب و کار مخفی دعانویسی و رمالی راه اندازی کرده‌اند و از این طریق پول‌های هنگفتی به دست می‌آورند، که خانواده‌ها باید در این خصوص هوشیار بوده و به‌هیچ‌ وجه به این افراد اعتماد نکنند و در صورت مشاهده صفحاتی با مضمون رمالی و دعانویسی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir  گزارش کنند.

 کشف کود شیمیایی و سم خارج از توزیع شبکه  در کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از کشف 65 تن کود شیمیایی و 4 هزار و 832  لیتر سم به صورت توزیع خارج از شبکه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری در خصوص دپو مقادیر زیادی کود شیمیایی و سم در یک انبار در سطح شهرستان کوار، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار 65تن کود شیمیایی و 4 هزار و 832  لیتر سم فاقد هرگونه مجوز قانونی و توزیع خارج از شبکه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان  کوار  با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت، تصریح کرد: کارشناسان ارزش کود و سم‌های کشف شده را 22 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ  هاشمی  از شهروندان خواست  در صورت مشاهده هرگونه جرایم اقتصادی، قاچاق کالا و ارز و ... موضوع را از طریق تلفن 110 اطلاع دهند و همچنین شماره تلفن 197 آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و تقدیر شما همشهریان عزیز از عملکرد پلیس می‌باشد.

دستگیری سارقان کابل های مخابرات با 44 فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری سارقان و کشف 44 فقره سرقت کابل‌های مخابرات و اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی تماس تلفنی شهروندان مبنی بر سرقت کابل‌های مخابرات توسط سرنشینان یک سواری پراید در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی ابرج قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی و کنترل ورودی و خروجی حوزه استحفاظی موفق شدند سواری پراید را توقیف و سارقان که 3 نفر (اعضای یک باند) بودند را دستگیر و به پاسگاه  انتقال دهند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با بیان اینکه در بازرسی از خودرو سارقان یک هزار و 500 متر کابل مسروقه کشف شد، گفت: متهمان در بازجویی اولیه به 44 فقره سرقت کابل‌های مخابرات و اماکن خصوصی اقرار کردند.

سرهنگ زینلی با اشاره به اینکه سارقان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک خودروها و افراد ناشناس خصوصاً در ساعات پایانی شب، موضوع را سریعاً از طریق تلفن 110 با پلیس در میان بگذارند.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: داراب کوار مرودشت دعانویسی رمالی کابل های مخابرات فرمانده انتظامی کود شیمیایی قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر/ ۳ نفر دستگیر شدند

سرهنگ منوچهر جوانمرد فرمانده انتظامی ماهشهر گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و سوخت، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان با رصد اطلاعاتی یک انبار دپو سوخت قاچاق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی به محل اعزام شدند.

او با اشاره به کشف یک هزار لیتر سوخت گازوئیل خارج از چرخه قانونی توزیع از انبار مزبور، افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در عملیاتی دیگر با گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی ۲ دستگاه خودروی نیسان حامل سوخت قاچاق را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ماهشهر بیان داشت: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی مقدار تقریبی ۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

سرهنگ جوانمرد با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی سوخت کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، می گوید: در این ارتباط ۵ نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در نوشهر
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر/ ۳ نفر دستگیر شدند