Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@20:51:18 GMT

ذرت های کشف شده کرمانشاه درحال تخلیه است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۷۰۳۴

ذرت های کشف شده کرمانشاه درحال تخلیه است

به گزارش خبرنگار مهر، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در یکی از خبرگزاری های کشور خبری با موضوع ورود قوه قضاییه به موضوع تعیین تکلیف ۵۳ هزار تن ذرت فاسد در کرمانشاه منتشر شد که با واکنش سخنگوی سازمان املاک تملیکی مواجه شد.

در این مطلب که به نقل از قوه قضائیه منتشر شده بود، قاسم رسولی فاضل نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی گفته بود که ۵۳ هزار تن ذرت قاچاق از ابتدای سال گذشته توسط کارشناسان در استان کرمانشاه شناسایی شده و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته و بخشی از این ذرت‌ها به خاطر شرایط سیلوها فاسد شده و از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه سخنگوی سازمان املاک تملیکی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ابراز تاسف از انتشار برخی مطالب بدون صحت سنجی در رسانه ها، درباره حواشی پیش آمده پیرامون این مطلب اظهار کرد: اطلاع رسانی غیر اصولی درباره موضوعات مهم کشور ممکن است باعث نگرانی مردم شود و باید پیش از درج آنها نسبت به بررسی ابعاد دقیق آن اطمینان حاصل کرد.

صاحب حجتی درباره جزئیات خبر مرتبط با کشف ذرت هم گفت: محموله مکشوفه ۵۳ هزار تن ذرت است که در مرداد ماه ۱۴۰۰ توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف و بعد از آن به سازمان اموال تملیکی استان کرمانشاه تحویل داده شد که بلافاصله طی یک روز نسبت به دریافت مجوز فروش آن طبق تبصره ۲ ماده ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به جهت جلوگیری از فساد اقدام شد.

سخنگوی سازمان املاک تملیکی افزود: در مرحله بعدی به منظور رعایت ماده ۵۵ مکاتبه و نمونه برداری توسط سازمان دامپزشکی استان کرمانشاه به انجام رسید که بعد از ضدعفونی محصول یاد شده و حشره زدایی از آن، تایید قابلیت مصرف در تاریخ هشتم دی ماه ۱۴۰۰ توسط سازمان دامپزشکی استان به سازمان اموال تملیکی استان اعلام شد و بعد از آن سازمان نسبت به فروش آن به پشتیبانی امور دام کرمانشاه اقدام کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار تن از این محصول تا تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ از این محصول تخلیه و تحویل شرکت پشتیبانی امور دام شد و مابقی آن هم بدون وقفه در حال اقدام است، تاکید کرد: گواهی مصرف و سلامت این کالا به تایید سازمان دامپزشکی استان کرمانشاه رسیده و نماینده سازمان دامپزشکی نظارت ثابت و روزانه خود را بر خروج کامیون های بارگیری شده معمول داشته و برای تک تک این کامیون ها برای خروج از قرنطینه مجوز صادر کرد، لذا هرگونه ادعا بر فساد کالای یادشده صحت نداشته و تکذیب می شود.

حجتی اضافه کرد: نکته بعدی اینکه تعیین تکلیف سازمان اموال تملیکی در فروش کالاهای مذاکره‌ای در قالب مصوبات شورای فروش بوده و خریدار در صورت پذیرش شرایط آن نسبت به تخلیه کالا اقدام می‌کنند و انعقاد هرگونه قرارداد با خریدار سابقه ندارد لذا شرکت پشتیبانی امور دام با قبول شرایط فروش نسبت به تحویل و تخلیه ۴۰ هزار تن اقدام و تاکنون هم نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تن اقدام کرده و بقیه آن نیز در حال کار سازی است.

وی یادآور شد: سازمان اموال تملیکی با تعهد مکتوب شرکت پشتیبانی امور دام کشور، به عنوان یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی تعهد پرداخت لازم را اخذ کرده و شرکت مذکور هم نسبت به پرداخت وجه کالا به تدریج به تدریج اقدام کرده و الا ایحال تاخیر در خروج کالا به دلیل محدودیت های مکانیکی دستگاه خروج سیلوی ذرت ذخیره دولت بوده و خروج محصول را با توان بیشتر غیرممکن کرد لذا قصور شرکت پشتیبانی محرز و تذکرات قانونی لازم هم اعمال شده است.

سخنگوی سازمان املاک تملیکی گفت: میزان خروجی کالا در سال ۱۴۰۰ برای این موضوع حدود ۲۲ هزار تن بوده و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون هم بالغ بر ۱۹ هزار تن بوده است لذا ادعای هفت هزار تن در خبر منتشره با واقعیت فاصله معناداری دارد.

وی اظهار کرد: لازم به ذکر است که گزارش کامل روند تحویل تخلیه بارگیری صدور مجوز فروش نتایج سلامت کالا و میزان کالا تحویلی طی نامه‌ای در ابتدای سال جاری چهارم فروردین ماه به دادستان محترم کرمانشاه ارسال شده است.

کد خبر 5483311

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه ذرت عید فطر 1401 بوشهر نماز عید سعید فطر کرمانشاه عید سعید فطر خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا گرد و غبار آمار کرونا عملیات بازی دراز صعود به بازی دراز سرپل ذهاب گروههای جهادی آلودگی هوا سازمان اموال تملیکی پشتیبانی امور دام سازمان دامپزشکی استان کرمانشاه شرکت پشتیبانی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام سازمان ملل مدت زمان لازم برای تخلیه فلسطینیان از رفح را فاش کرد

یک مقام ارشد سازمان ملل به روزنامه «وال استریت ژورنال» گفت تخلیه غیرنظامیان از شهر رفح در جنوب نوار غزه قبل از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی حداقل ۱۰ روز طول می کشد.

به گزارش ایسنا، این مقام ناشناس سازمان ملل افزود: اگر غیرنظامیان به مصر منتقل شوند، اوضاع می‌تواند سریعتر پیش رود، هرچند قاهره با چنین اقدامی مخالف است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی می‌گوید در شرف آغاز عملیات زمینی به شهر مملو از آوارگان رفح است.

تحلیلگران تخمین می‌زنند روند تخلیه رفح هفته‌ها طول بکشد.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز سه‌شنبه با اشاره به پیشنهاد مصر در مورد تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه، تهدید کرد «ارتش اسرائیل با توافق یا بدون توافق درباره تبادل اسرا وارد رفح خواهد شد» و تاکید کرد که توقف جنگ قبل از دستیابی به اهداف آن غیرممکن است. 

در همین زمینه، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا تأکید کرد ارتش رژیم صهیونیستی هنوز از ساکنان درخواستی برای تخلیه رفح نکرده است.

این مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد: «نگرانی زیادی در غزه در مورد حمله نظامی به رفح وجود دارد».

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • یک مقام سازمان ملل مدت زمان لازم برای تخلیه فلسطینیان از رفح را فاش کرد
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر