Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@20:23:07 GMT

گِزگِز شدن دست و پا نشانه چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۷۰۵۳

رئیس انجمن متخصصان داخلی گفت: وقتی خون به دست و پا نرسد یا اعصاب تحت فشار باشد، گِزگِز شدن بروز می‌کند و فرد باید حتما به پزشک مراجعه کند. ناطقان: ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصان داخلی درباره اینکه «چرا دست و پا دچار گزگز کردن و خواب رفتگی می‌شود؟»، بیان داشت: بسیاری از افراد از این موضوع شکایت دارند؛ به ویژه افراد مسن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که خون به دست و پا نرسد یا اعصاب تحت فشار باشد؛ برای نمونه اگر فرد دیسک کمر داشته باشد، این موضوع باعث ناراحتی اعصاب پا می‌شود. همچنین وقتی خون و اکسیژن به اندازه کافی به اندام نرسد، باعث احساس گزگز شدن، می‌شود.

رئیس انجمن متخصصان داخلی افزود: به عبارتی گزگز شدن یک علامت است که اعلام می‌کند من در حال ایجاد مشکلاتی در بدن هستم که فرد باید حتما به پزشک مراجعه کرده و فشار خون، قند خون و اوره خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل کند.

خسرونیا تصریح کرد: خواب‌رفتگی نیز شامل همین موضوع است. وقتی دست‌تان را‌‌‌‌‌‌‌‌ در شرایط نامناسب قرار می‌دهید، باعث می‌شوید خون رسانی به اندام‌ها مختلف صورت نگیرد و باعث خواب رفتگی می‌شود. منبع: فارس برچسب ها: گز گز شدن ، دست و پا ، خون

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گز گز شدن دست و پا خون دست و پا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم)



منبع:پیج dr.neurosafari

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رازهای داشتن مغزی قوی: 3 تکنیک ساده که زندگی شما را متحول می‌کنند (فیلم)

دیگر خبرها

  • نشانه های انسان با کرامت و کریم چیست؟
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • ۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم)
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • علایم و نشانه‌های مالاریا چیست؟
  • «راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • علائم و نشانه‌های مالاریا (اینفوگرافی)
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن