Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به اندازه ۳۰ سال طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، گفت: با استفاده درست، منطقی و عاقلانه از منابع، پروژه‌های ناقص و نیمه‌تمام تکمیل می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» در سفر یک روزه به شهرستان فیروزکوه، گفت: اگر به جای این تعداد طرح نیمه‌تمام که اتمام آن ۳۰ سال طول می‌کشد طرح‌ها را منطقی شروع می‌کردیم و به اندازه منابع مادی کلنگ می‌زدیم و مصوبه می‌گرفتیم با فرض این که هر کدام از طرح‌ها ۳۰ درصد پیشرفت داشته باشد، معادل ۱۰ سال آینده در حال حاضر طرح داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اکثریت جمعیت کشور ما کارگری است، اظهار کرد: این افتخار برای ۷۰ درصد خانواده‌های ایرانی است که سرپرست و نان‌آور آنان کارگرانی هستند که برای پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: کارگران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، سازندگی و خنثی‌سازی تحریم‌ها همیشه در خط مقدم بودند و در این مسیر هر اندازه برای کارگران کاری انجام دهیم باز هم فرسنگ‌ها از مسئولیت و وظیفه خود در قبال کارگران عقب هستیم.

وی ادامه داد: معیشت کارگران یعنی مسأله حقوق و دستمزد، سلامت کارگران در محیط کار و زندگی، مسکن کارگری، ایمنی و بهداشت در کار، مسائل اجتماعی و فرهنگی برای خانواده‌های کارگران؛ باید به آسیب‌های اجتماعی که کارگران را آزار می‌دهد نیز قطعاً رسیدگی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه مدیریت بیش از ۴۰۰ شرکت را که متعلق به مردم است، بر عهده دارد و تلاش می‌کند نیاز‌ها را با مدیریت درست منابع و بدون فساد برطرف کند.

وی اضافه کرد: ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران فیروزکوه ۱۴ سال پیش مصوب و کلنگ‌زنی شده بود و پس از ۱۴ سال با حرکت جهادی طی چهار ماه ۸۰ درصد کار انجام شد و در هفته کارگر به بهره‌برداری رسید. این به معنای خدمت‌رسانی بدون فساد و کارآمد است.

عبدالملکی یادآور شد: کار سالم و بدون ظلم رویه اصلی جمهوری اسلامی در انجام امور است.

وی کارفرما‌های کشورمان را مؤمن، باتقوا و دلسوز توصیف کرد و گفت: افزایش حقوق و دستمزد در شورای عالی کار با تأیید نمایندگان کارفرمایان حاضر در آن نشست مصوب شد.

عبدالملکی ادامه داد: رسیدگی بیشتر به کارگران منجر به افزایش بهره‌وری تولید و سود‌آوری خواهد شد.

وی ادامه داد: جامعه کارفرمایی علاوه بر حقوق و دستمزد، به سلامت، بهداشت محیط و ورزش کارگران نیز رسیدگی می‌کند که این امر جای تقدیر دارد و باید تقویت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶۱ مرکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی نیمه تمام در حوزه تأمین اجتماعی وجود دارد.

عبدالملکی اظهار کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غیرمنطقی و غیرعادلانه هزینه نمی‌کنیم. تا بودجه و برنامه نداشته باشیم پروژه‌ای را شروع نمی‌کنیم و پروژه‌های ناقص را بدون توجه به اینکه به نام چه کسی تمام می‌شود، تکمیل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی اگر ضرورتی وجود داشته باشد به ویژه در سفر‌های استانی طرح را از صفر آغاز می‌کنیم، اما اولویت با تکمیل طرح‌های ناقص است و در این راستا دولت مردمی به دنبال نفع مردم است.

وی با بیان اینکه به منظور بهره‌وری بیشتر، انتصابات زیادی را در وزارتخانه انجام دادیم، افزود: در ۹ ماه گذشته ۴۵۰ انتصاب داشتیم تا به نیرو‌های مؤمن، متخصص و آشنا با درد مردم، برای خدمات‌رسانی مسئولیت بدهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حجت الله عبدالملکی وزارت کار دستمزد کارگران کار و رفاه اجتماعی وزیر تعاون نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سلمان ستاری، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال رسیدگی به وضعیت کارگران در حوزه مختلف اشتغال، حقوقی و مطالبات است، افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ نفر کارگر ساختمانی در خلخال وجود دارد که ۲ هزار نفر آنان از مزایای بیمه کارگران استفاده می‌کنند و یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز در نوبت ثبت قرار دارند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، حوادث ناشی از بخش ساختمان افزایش یافته و مقام معظم رهبری نیز در دیدار با کارگران، بر لزوم اهمیت ایمنی و امنیت شغلی کارگران تأکید کردند.
ستاری با اشاره به اشتغال اتباع بیگانه در شهرستان‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این امر، واحد به کارگیرنده مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان جریمه می‌شود.
وی گفت: ۴۵ واحد کارگری بزرگ و کوچک در شهرستان خلخال وجود دارد که بزرگترین آن واحد نئوپان است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال، تعهد اشتغال شهرستان خلخال در سال ۱۴۰۲ را یک ۱۱۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.ستاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبار کل شهرستان با ۱۱ دستگاه حمایتی و ۴ دستگاه اجرایی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد