Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:23:13 GMT

راه‌اندازی ۴ مرکز نوآوری در سال‌جاری استان در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۷۴۹۰

راه‌اندازی ۴ مرکز نوآوری در سال‌جاری استان در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب ابراهیم‌زاده عصر شنبه در آئین امضای قرارداد راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی و دامپروری مابین پارک علم و فناوری‌، شرکت کشت و صنعت و استانداری اردبیل اظهار کرد: جلسات متعدد تخصصی در این حوزه در ماه‌های اخیر برگزار کردیم تا با محوریت ۱۰ استان کشور که موفق به راه‌اندازی دهکده نوآوری و پردیس تخصصی علم و فناوری شدند، ما نیز مجوز راه‌اندازی اولین پردیس تخصصی را در استان اردبیل دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته اقدامات اساسی و زیربنایی در راه‌اندازی این پردیس انجام شده و تمام تلاش ما بر این است تا با مجموعه کشت و صنعت و دامپروری مغان بتوانیم اهداف راه‌اندازی و تحقق این پردیس را عملیاتی و اجرایی کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم، بازدیدی را از پردیس ثامن مشهد انجام دادیم و قرار شد با راه‌اندازی پردیس تخصصی کشاورزی و دامپروری در کشت و صنعت مغان بتوانیم در حوزه‌های مختلف زراعت، باغبانی و دامپروری تحولاتی را در تولید محصولات این بنگاه اقتصادی عظیم شاهد باشیم.

ابراهیم‌زاده افزود: به دنبال رهنمودهای مقام معظم رهبری در تقویت بخش کشاورزی با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، از ۱۴ فروردین بر اساس آئین‌نامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی سعی کردیم تا در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی با شناسایی توانمندی‌های استان از ظرفیت نوآوری‌ها و فناوری‌ها استفاده کرده و ۲۰ درصد فعالیت‌های دانش‌بنیان را در این بخش با ۱۰ درصد فروش محصول هدف‌گذاری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در توسعه زیست بوم فناوری‌های نوین در کنار راه‌اندازی اولین پردیس علم و فناوری، تلاش ما بر این است تا دهکده نوآوری و مزرعه دانش‌بنیان را نیز با همکاری جهاد کشاورزی راه‌اندازی و فعال کنیم.

ابراهیم‌زاده اضافه کرد: این پردیس به عنوان یک مجموعه علمی تخصصی می‌تواند شمال استان را در بخش کشاورزی متحول کرده و زمینه تقویت تولید و اشتغال‌آفرینی را به وجود آورد.

وی بیان کرد: در قرارداد امضا شده که ۳۳ ساله است، مدیریت این مجموعه با پارک علم و فناوری بوده و بعد از گذشت هفت سال امکان واگذاری آن به کشت و صنعت مغان با زیرساخت‌های فراهم شده از سوی این بنگاه اقتصادی فراهم می‌آید.

ابراهیم‌زاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار تأمین اعتبار مالی از سوی کشت و صنعت مغان، قرار است معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز به اجرای این پروژه کمک کرده و در کنار آن از ظرفیت‌های استانی در تقویت نیروی انسانی آن نیز استفاده شود.

وی تصریح کرد: ما تلاشمان بر این است تا با بخش تحقیقاتی جهاد کشاورزی استان نیز همکاری لازم را انجام دهیم تا بعد از عقد تفاهمنامه در ماه‌های آینده پردیس تخصصی دیگری نیز در این بخش فعال شود.

ابراهیم‌زاده از تأمین زمین پنج هکتاری برای راه‌اندازی پردیس تخصصی شرکت کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: پنج هزار متر فضای مسقف نیز در اختیار ما قرار گرفته تا ما بتوانیم اقدامات مؤثر را در این بخش انجام دهیم.

وی به راه‌اندازی مرکز رشد مشترک در کشت و صنعت مغان به عنوان مقدمه و سرآغاز فعالیت‌ها در این بخش اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا ظرفیت‌های علمی و تخصصی را در این حوزه تقویت کنیم.

ابراهیم‌زاده به راه‌اندازی چهار مرکز نوآوری در سطح استان در سال‌جاری اشاره کرد و ادامه داد: ۲ آزمایشگاه گیاهان دارویی و عسل نیز در مرحله افتتاح و راه‌اندازی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۲ شرکت دانش‌بنیان شامل کشت بافت گیاهان و کشت رویشی در حال فعالیت در کشت و صنعت مغان است و قطعاً این فعالیت‌ها بیش از این تقویت خواهد شد.

کد خبر 5484066

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری پارک علم و فناوری اردبیل نوآوری کشت و صنعت مغان مقام معظم رهبری وزارت جهاد کشاورزی تولید دانش بنیان رئیس جمهور نیروی انسانی تفاهم نامه جهاد کشاورزی اردبیل گیاهان دارویی عسل عید فطر 1401 بوشهر نماز عید سعید فطر کرمانشاه عید سعید فطر خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آمار کرونا گرد و غبار عملیات بازی دراز صعود به بازی دراز گروههای جهادی سرپل ذهاب آلودگی هوا پارک علم و فناوری کشت و صنعت مغان ابراهیم زاده پردیس تخصصی راه اندازی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در حکم انتصاب وزیر علوم خطاب به دکتر علی اسماعیلی آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری به موجب این حکم به مدت چهار سال به عنوان رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب می‌ شوید.

  محمدعلی زلفی‌ گل در این حکم افزوده است: امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی، نقش شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نوآوری به ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ ها و موسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.   در این حکم با اشاره به ماموریت رییس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی تعامل و تکامل هم‌ افزا با استانداری، دانشگاه‌ ها و سایر دستگاه‌ های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی، ایجاد زیرساخت‌ های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت ها و واحدهای فناور، بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای ظهور و بروز نوآوری، مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست بوم نوآوری و فناوری منطقه، طراحی ساز و کار لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری تاکید شده است.   همچنین در این حکم توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجادطرح‌ های اشتغال زایی دانش بنیان و تغییر فرصت کار جویی به کارآفرینی، تدوین ساز و کار علمیاتی برای تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری های نوظهور، بهره‌ گیری از ظرفیت‌ های بخش خصوصی و غیر دولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان، تلاش در جهت ایجاد قطب‌ های فناوری، سیاستگزاری، برنامه ریزی و جذب فن آموز، دستیار و پسادکترای فناوری، مهندسی طرح های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریز پروژه‌ ها و واگذاری آنها به شرکت‌ های دانش‌ بنیان برای اجرا مورد اشاره قرار گرفته است.   پیش از این دکتر مسعود میرزایی شهرابی این سمت را بر عهده داشت که در آذرماه سال گذشته به ریاست دانشگاه فردوسی مشهد منصوب شد.   علی اسماعیلی متولد سال ۱۳۶۳ شهر آمل و دانش‌ آموخته رشته مهندسی هوا فضا و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با مرتبه استادیار است که پیش از این نیز معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی بود.   وی همچنین حدود ۱۰ سال تجربه کار در زیست‌بوم فناوری و استارتاپی در خارج از کشور را دارد و دارای بیش از ۹۰ مقاله علمی - پژوهشی در نشریات علمی بین‌المللی است.   از افتخارات کسب شده اسماعیلی می‌ توان به دانشجوی نمونه کشوری، پژوهشگر برتر دانشگاه فردوسی مشهد، دانش‌ آموخته برتر بنیاد ملی نخبگان و جوان ایرانی برتر در حوزه فناوری‌ های نوین در خارج از کشور اشاره کرد.  

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی