Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@15:34:14 GMT

خریداری اتوبوس برقی در صورت موفقیت آزمون تردد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۷۶۳۱

خریداری اتوبوس برقی در صورت موفقیت آزمون تردد

سید احسان اصنافی در آیین امضای تفاهم‌نامه برقی سازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری کلان‌شهر شیراز همزمان با بزرگداشت هفته شیراز گفت: حمل‌ونقل از دغدغه‌های بسیار مهم و اصلی کلان‌شهر‌های کشور از جمله شیراز است که از روز‌های نخست دوره جدید مدیریت شهری شیراز نیز در ابعاد مختلف پیگیر این حوزه بوده‌ایم.

او گفت: تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌صورت کیفی و کمی باید دنبال شود،همچنین تقویت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی با کاهش آلایندگی هوا، تعداد سفر‌های تک نفره، ترافیک و تسهیل عبور و مرور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شیراز گفت: از سالیان گذشته موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز مطرح بوده و در مقطعی اورهال و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز انجام و در مقطعی نیز صورت مسئله پاک شده و عمر مفید ناوگان، افزایش داده شده که امری بیهوده بود.

او گفت: شیراز کلان‌شهری است که از هوایی پاک بهره‌مند است، همچنین در موضوع حمل و نقل و ترافیک در شیراز اگر کنترل نداشته، مراقبت نشده و اقدامات لازم صورت نگیرد، آلودگی هوا در این شهر نیز به حد بحرانی خواهد رسید.

اصنافی درخصوص تلاش‌های شهرداری در دوره ششم برای عبور و مرور ناوگان حمل و نقل برقی در شیراز گفت: در هشت ماه گذشته با چهار مجموعه بزرگ تولیدکننده خودرو‌های برقی جلساتی داشتیم تا زمینه حضور اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی در شیراز فراهم شود.

او با تاکید بر این موضوع که اتوبوس برقی پایین‌ترین سطح میزان آلایندگی زیست محیطی را دارد، گفت: تلاش داریم در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل عمومی سطح و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

به گفته اصنافی، نمونه اتوبوس برقی ۱۲ متری شرکت شتاب طی تفاهم نامه چهار جانبه شهرداری شیراز، شرکت مپنا، شرکت ماهان و شرکت شتاب برای مدت یک ماه به‌صورت آزمایشی در شهر شیراز تردد خواهد داشت تا تست‌های لازم را گذارنده و درصورت موفقیت نتایج حاصله طی تشریفات قانونی قراردادی در این خصوص منعقد خواهد شد.

مدیر ارشد شهرداری شیراز با بیان اینکه به‌جای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش خواهیم کرد که نوسازی ناوگان عملیاتی شود، بر کیفیت تاکید کرد و گفت: در روز‌های پایانی سال گذشته ۷۶ دستگاه اتوبوس خریداری شده و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت وزارت کشور ۸۰ اتوبوس دیگر از مدل با استاندارد روز دنیا خریداری و تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز اضافه شود.

اصنافی درخصوص بسته حمل‌ونقلی شهرداری شیراز در سال جاری گفت: در کنارخریداری اتوبوس و برقی سازی، بصورت جدی پیگیر خط دو مترو نیز هستیم تا شاهد رخدادی بزرگ در حوزه حمل و نقل را شاهد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهردار شیراز خریداری اتوبوس برقی آزمون تردد ناوگان حمل و نقل عمومی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سید علی ترابی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ ضمن حضور در سازمان حمل و نقل شهرداری اشنویه با شهردار، ریاست و پرسنل این حوزه به مناسبت هفتم اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک روز ایمنی حمل و نقل بر استانداردسازی این حوزه تاکید کرد.

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید به جدیت پیگیری شود.

ترابی ادامه داد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری باید در زمینه نصب تابلوها و علائم ترافیکی اقدامات شایسته انجام دهد.

وی تصریح کرد: مشکل پایانه شهری، حمل و نقل دانش آموزان و کودکان استثنایی، مشکل ترافیک شهری از دیگر مواردی هستند که باید با جدیت پیگیری شوند.

خسرو امیر عشایری رئیس شورای اسلامی شهر اشنویه نیز در این دیدار بر مشکلات حوزه حمل و نقل و پایانه روستایی تأکید کرد و گفت: خواستار مساعدت و همکاری فرمانداری در خصوص مشکل ترافیک و معضل کمربندی که اهمیت خاصی در بهبود عبور و مرور شهری دارد، هستیم.

همچنین انور سعیدی شهردار اشنویه ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان اشنویه برای حضور در سازمان حمل و نقل بر اهمیت رعایت ایمنی در این حوزه تأکید و ادامه داد: تعامل و همکاری فرماندار شهرستان با مدیریت شهری در همه زمینه‌ها ملموس بوده و جای قدردانی دارد.

کد خبر 748544

دیگر خبرها

  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم