Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد راعی با گرامیداشت آغاز هفته ملی سلامت، در نشست خبری که به این مناسبت برگزار شده بود، محوریت برنامه‌های این معاونت در هفته ملی سلامت را آموزش و اطلاع رسانی موضوعات مرتبط با سلامت غذایی و دارویی عنوان کرد.

او گفت: در دوران کرونا نیز ضمن پاسخگویی روزانه به پرسش‌های مردمی در زمینه بیماری کووید ۱۹، واکسیناسیون و دارو‌های مرتبط با این بیماری و تولید محتوای آموزش مردمی در این زمینه؛ دو طرح پژوهشی مرتبط با نحوه درمان کووید۱۹ و شیوع بیماری قارچ سیاه در بیمارستان‌های شیراز نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راعی، برخورد با عطاری‌های متخلف عرضه کننده فرآورده‌های غیرمجاز مدعی درمان بیماری خبر داد و گفت: همچنین در این معاونت تلاش شده تا ضمن الکترونیکی شدن مسیر‌های بازرسی داروخانه ها، روند کشف و توقیف اقلام خارج از چرخه سلامت با شدت بیشتری در دوران کرونا دنبال شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ارائه بیش از ۷۰۰ مورد مشاوره و آموزش به متقاضیان و تولیدکنندگان ماسک، با هدف افزایش ظرفیت تولید ماسک در استان و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خبر داد.

او گفت: همچنین در این ایام تلاش شده تا با استفاده از دانش فنی شرکت‌های دانش بنیان، کار تولید فیلتر‌های نانو و تولید ماسک‌های با استاندارد N ۹۵ و N ۹۹ برای استفاده و حفاظت بیشتر از کادر درمان، در استان فارس شتاب گیرد.

راعی تلاش برای مدیریت صحیح فرآیند‌های توزیع دارو در استان و پیشگیری از کمبود‌های دارویی را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد که در دوران کرونا با حجم مضاعف پیگیری شده است.

۳ بیمارستان و مرکز درمانی در فارس راه اندازی می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از برنامه ریزی برای افتتاح بیمارستان حضرت امام علی (ع) کازرون، بیمارستان ۳۲ تخت خوابی گله دار و مرکز ۱۰ تخت خوابی فورگ در شهرستان داراب، طی ماه‌های آینده خبر داد.

سید ابوالفضل هاشمی اصل به گستردگی بیش از ۴۴ هزار نفری خانواده سلامت فارس شامل کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان اشاره و گفت: اعضای مجموعه سلامت استان در طی بیش از دو سال دوران کرونا، ایثارگرانه در خط مقدم مبارزه با این بیماری تلاش کردند و در معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز تلاش می‌شود تا زمینه توسعه خدمات رفاهی برای آنان فراهم شود.

او، اصل از تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر دانشگاه در چهار ماهه پایانی سال ۱۴۰۱، به عنوان یکی از ماموریت‌های مهم این معاونت در سال گذشته یاد کرد و گفت: در حال حاضر نیز موضوع تبدیل وضعیت کارکنان، از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این معاونت محسوب می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گفت: این معاونت در ایام کرونا نیز کوشیده است تا روند توسعه زیرساختی خدمات حوزه سلامت، به روال گذشته ادامه داشته باشد که بهره برداری از بیمارستان شهدای سلامت نی ریز، از جمله این اقدامات بوده است.

او در ادامه از برگزاری آزمون استخدام نیرو برای این بیمارستان و همچنین سه مرکز در دست افتتاح دیگر در استان خبر داد که به زودی این نیرو‌ها کار خود را در مجموعه سلامت استان آغاز می‌کنند.

هاشمی اصل در بخش دیگری از صحبت‌های خود، پیگیری برای پرداخت مطالبات مجموعه سلامت استان با مجموعه وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه گر و سازمان برنامه و بودجه با برگزاری نشست‌های هم اندیشی متعدد را دیگر محور فعالیت‌های این معاونت برشمرد و اظهار کرد: بخشی از این تلاش‌ها با شتاب بخشیدن به پرداخت معوقه‌های کارکنان دانشگاه، به ثمر رسیده و تسریع این امر نیز در حال پیگیری است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی سه بیمارستان بزرگ در شیراز، از پیگیری این معاونت برای سرعت بخشیدن به روند احداث این پروژه‌ها و افزوده شدن به چرخه سلامت استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز دوران کرونا سلامت استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری سه شنبه شب در دیدار رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از بزرگ‌ترین خدمات را دانشگاه علوم پزشکی ارائه می دهد و با تلاش هایی که در استان شده شرایط به سمت پیشرفت است اما با افق شایسته هنوز فاصله وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: نگاهمان به مراکز استراتژیک در استان همچون آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی و بهداشت درمان که دستگاه هایی هستند که زیربنای تمدن را تولید می کنند باید تغییر کند.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) امنیت و سلامت را زیر ساخت تمدن عنوان کردند، به همین خاطر باید به حوزه سلامت فوق العاده توجه کرد و به لحاظ اعتبارات در حوزه تامین تجهیزات، زیرساخت و نیروی انسانی نیاز است این عرصه دیده شود و نیز مدیریت اقتصاد سلامت بر مساله پیشگیری متمرکز باشد، لذا باید روی خیرین پیشگیری در عرصه درمان کار و طراحی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: اگر خیریه ها و وقف های پیشگیری از بیماری داشته باشیم هم هزینه آن کمتر است و هم اثر آن بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید انجام داد استفاده از طب دریا برای سلامت است، در حالیکه می توان با آماده سازی عمق و کف دریا به راحتی پیاده روی دریایی داشته باشیم که در نشاط و شادابی و سلامت مفاصل بسیار موثر است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: استان بوشهر به خاطر شرایط خاصی که دارد و به ویژه در جنوب استان، باید بیش از جمعیت به لحاظ نیازهای درمانی توانمند باشد و جغرافیایی در عرصه سلامت موفق است که بیش از نیازهای استاندارد جمعیت بیمار، دارای توانمندی باشد.

وی با بیان اینکه به حوزه بهداشت و درمان مثل عرصه امنیتی باید کمک کرد گفت: پیشگیری، درمان، هم زیر ساخت و هم حوزه نرم افزار گران است، لذا کار سخت اما شدنی است و می طلبد مسئولان اعتبارات لازم را برای زیرساخت تامین کنند و به مساله درمان همانند مسائل استراتژیک نگاه داشته باشند.

وی با اشاره تصمیماتی در خصوص ساخت بیمارستان صنعت نفت در استانی دیگر گفت: نباید طوری باشد که صنعت و انرژی در این استان به همراه آلاینده ها باشد و بیمارستان نفت در استان دیگری احداث شود.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین خواستار تجهیز بیمارستان های شهرستان های دیگر شد و گفت: نباید تمرکز درمان روی مرکز استان باشد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مراجعه برخی از مردم به دیگر استان ها جهت درمان گفت: برخی از مردم برای درمان به خارج از استان مراجعه می کنند، در استان نباید کمبودی باشد که منجر به این شود بیمار به خاطر این کمبود امکانات به استان دیگری برود؛ اگر بیمار به خارج از استان مراجعه می کند به صورت اختیاری باشد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: بایستی طراحی استاندارد صورت گیرد که در یک بازه زمانی این کمبودها تمام شود.

کد خبر 6093649

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد