Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@23:12:04 GMT

حذف یا حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۷۸۸۶

حذف یا حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی؟

روش دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ سیاستی بد و حفظ ارز ۴۲۰۰ سیاستی فاجعه بار بود. لذا در انتخاب بین این دو سیاست، اولی مرجح بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ روش دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ سیاستی بد و حفظ ارز ۴۲۰۰ سیاستی فاجعه بار بود. لذا در انتخاب بین این دو سیاست، اولی مرجح بود.

حذف ارز ۴۲۰۰، بنا بود سال گذشته اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مجلس آن را به بهانه ضرورت کار کارشناسی عقب انداخت. نحوه اجرای فعلی طرح نشان داد، گذشت زمان چیزی به عمق کارشناسی اجرای طرح اضافه نمی‌کند. فقط هر چه طرح دیرتر اجرا شود، تبعات اقتصادی و اجتماعی آن به شکل قابل توجهی بالاتر می‌رفت.
قوه کارشناسی دولت و توان اجرایی آن ( خوب یا بد و کم یا زیاد) در همین اندازه ای است که تا کنون تجربه شده است. گذشت زمان نیز تغییر محسوسی در آن ایجاد نخواهد کرد.
انتخاب نان های فانتزی و ماکارونی برای شروع حذف ارز ۴۲۰۰ انتخاب درستی بود.  این کالاها در قیاس با بقیه کالاهای مشمول، کمتر با زندگی روزمره مردم گره خورده اند. لذا در صورتی که سیاست جبرانی دولت در آن کارآمد باشد، مردم همراهی بیشتری در حذف ارز ترجیحی کالاهای حساس تر خواهند داشت.
حذف یارانه آرد این کالاها به این مفهوم است که یارانه آرد نان سنتی نیز باید حذف شود. در غیر این صورت به جای قاچاق کالاهای آردبر به خارج از کشور، قاچاق آرد از نانوایی های سنتی به تولید کنندگان سایر کالاهای آردبر اتفاق خواهد افتاد که ریسک کمتر و سود بیشتری برای قاچاقچی دارد.
دولت برای حذف یارانه نان سنتی، استفاده از زیرساخت کارت هوشمند را انتخاب کرده است که موثرترین سیاست ممکن است، چون حداقل در کوتاه مدت هیچ فشاری را به مردم تحمیل نخواهد کرد و در بلند مدت نیز صرفا افرادی که الگوی مصرف غیر استاندارد داشته باشند، متضرر خواهند شد.

میثم ظهوریان، فعال رسانه‌ای

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حذف ارز ۴۲۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن