Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@20:40:54 GMT

تکمیل 95 درصدی داده های پایگاه رفاه ایرانیان

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۸۱۵۵

تکمیل 95 درصدی داده های پایگاه رفاه ایرانیان

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تکمیل داده های پایگاه رفاه ایرانیان شناسایی بیش از ۵ میلیون فرد فاقد بیمه در سه دهک اول ممکن شد.

به گزارش ایران اکونومیست، داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امشب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری، آخرین وضعیت سامانه رفاه ایرانیان را تشریح کرد و افزود: پایگاه اطلاع رسانی رفاه ایرانیان که تحت عنوان سامانه رفاه ایرانیان شناخته می‌شود، حدود ۷ سال قبل آغاز به کار کرد و سعی شد اطلاعات ایرانیان بر مبنای کد ملی و برخی از داده های دیگر در این سامانه تجمیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هدف از جمع آوری اطلاعات مردم در این سامانه، ایجاد تصویری از تمکن مالی ایرانیان در بود تا در زمان اعمال سیاست های مرتبط با یارانه به توان از اطلاعات این سامانه استفاده کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برای اینکه این پایگاه تکمیل شود در سال‌های گذشته اقدام‌های خوبی انجام با تکمیل این پایگاه هم اکنون دقت اطلاعات آن بیشتر شده است.

ابوحمزه با اشاره به اینکه در زمستان سال گذشته اتفاق خوبی برای پیشبرد سامانه رفاه ایرانیان رخ داد، گفت: با همکاری نمایندگان مجلس در قانون برنامه بودجه همه دستگاه‌هایی که مشمول ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه بودند، مکلف شدند همکاری کنند تا داده‌های پایگاه تکمیل‌تر شود. تا پیش از قانونمند شدن ثبت اطلاعات دستگاه‌ها همکاری با سامانه به صورت اختیاری بود اینطور نبود که دستگاه‌ها مکلف به همکاری باشند و عملاً همکاری دستگاه‌ها سلیقه‌ای بود.

وی همچنین بیان کرد: هم اکنون پایگاه رفاه ایرانیان توانمندی خوبی برای شناسایی افراد دارد. جدیدترین خدمتی که از طریق پایگاه رفاه ایرانیان دستگاه ارائه شد شناسایی افرادی در سه دهک پایین جامعه بود که اینها عمدتاً زیر خط فقر هستند و از بیمه پایه درمان برخوردار نبودند. بیش از ۵ میلیون نفر از این طریق شناسایی شده و به سازمان بیمه سلامت معرفی شدند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع عملکرد پایگاه‌های اطلاعاتی را منوط به تکمیل دانست و افزود: پایگاه اطلاعاتی اینطور نیست که کارشان تمام شود بلکه مرتب تکمیل تر می‌شوند. هم اکنون دقت پایگاه رفاه ایرانیان قابل توجه است و مبنای ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر این است تا از اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان به صورت محافظه‌کارانه استفاده کنیم، تا برای بهره مندی از یارانه و محرومیت از آن حقوق افراد تدوین شود.

ابوحمزه تاکید کرد: همواره در سالهای گذشته و آینده نیز مکانیزم اعتراض را در نظر گرفتیم و می‌توان فرض کرد که هم اکنون داده‌های پایگاه رفاه ایرانیان ۹۵ درصد تکمیل شده است و آن را کامل‌تر می‌کنیم و ممکن است سامانه تا نقطه ایده‌آل فاصله داشته باشد. دستگاه‌ها بعد از مصوبه قانون همکاری خوبی با پایگاه انجام می‌دهند و هم اکنون پایگاه مبنای قابل اتکایی است.

 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، یارانه ، هدفمندی یارانه ، بیمه سلامت ، خط فقر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یارانه هدفمندی یارانه بیمه سلامت خط فقر معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون پایگاه رفاه ایرانیان کار و رفاه اجتماعی داده های پایگاه دستگاه ها هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت

به گزارش  اتاق خبر به نقل از نبض بازار،علی بهادر جهرمی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت که افزایش 35 درصدی مستمری این قشر در هیئت دولت تصویب شده است.

وی افزود: البته سایر اجزای حقوق مثل حوزه هایی که ناظر به عائله مندی و سایر کمک‌هزینه های جانبی افزایشش بعضا از این مقدار هم بیشتر بوده و افزایش قابل قبولی بوده و ان شا الله به جبران هزینه هایی که در طول ماه و سال این خانواده بزرگ و عزیز بازنشستگان تامین اجتماعی دارند کمک کند.

وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیات وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به تصویب رسید. 

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیات وزیران امروز با این آیین که به پیشنهاد وزارت کار به هیات وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی‌ حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات وزیران مقرر شد که فعلا میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

     

دیگر خبرها

  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟