Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:33:16 GMT

آمارهای مختلف از حملات سایبری در سال های اخیر

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۸۶۲۱

آمارهای مختلف از حملات سایبری در سال های اخیر

همه افرادی که به اینترنت متصل می‌شوند و از آن استفاده می‌کنند، هدف هکر‌ها هستند. باتوجه به این موضوع و افزایش حملات سایبری، برخی از باورنکردنی‌ترین آمار حملات سایبری در سال ۲۰۲۲ در این گزارش آورده شده تا تصوری از تعداد حملات سایبری در روز در سراسر جهان را به شما ارائه دهیم.

در سراسر جهان روزانه ۳۰ هزار وب سایت هک می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۴ درصد از شرکت‌ها در سراسر جهان حداقل یک نوع حمله سایبری را تجربه کرده اند. در ماه مارس سال ۲۰۲۱، ۲۰ میلیون نقض داده رخ داده است. در سال ۲۰۲۰، موارد باج افزار ۱۵۰ درصد رشد کرد. ایمیل‌ها مسئول حدود ۹۴ درصد از کل بدافزار‌ها هستند. هر ۳۹ ثانیه یک حمله جدید در جایی در وب رخ می‌دهد. روزانه به طور متوسط ​​حدود ۲۴ هزار برنامه تلفن همراه مخرب در اینترنت مسدود می‌شود.

آمار حملات امنیت سایبری

وقتی صحبت از فناوری اطلاعات می‌شود، امنیت سایبری یکی از مهم‌ترین مسائل است. چرا این موضوع به موضوعی تبدیل شده که ممکن است اساس هر کسب و کار یا حتی زندگی افراد را به هم بزند.

روزانه ۳۰۰ هزار بدافزار جدید ایجاد می‌شود

روزانه هزاران بدافزار جدید از ویروس ها، ابزار‌های تبلیغاتی مزاحم، تروجان ها، کی لاگر‌ها و ... ایجاد می‌شود که تنها هدفشان سرقت اطلاعات افراد است.

در سال ۲۰۲۰، ۶۳ درصد از نقض اطلاعات با انگیزه مالی بوده است

بر اساس آمار حملات سایبری، از هر ۱۰ حمله در سال ۲۰۲۰، شش مورد با هدف اخاذی از شرکت‌ها و افراد بوده است. قابل توجه‌ترین نقض گارمین بود که برای این شرکت ۱۰ میلیون دلار هزینه داشت. CTW Global نیز مبلغ قابل توجهی ۴.۵ میلیون دلاری را از دست داد.

محبوب‌ترین پسوند‌های پیوست ایمیل مخرب (zip) و (jar) هستند

آمار حملات سایبری در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که پسوند‌های.zip و jar هر دو ۳۷ درصد از تمام پیوست‌های ایمیل مخرب ارسال شده در وب را تشکیل می‌دهند. محبوب‌ترین پسوند (exe) با ۱۹.۵ درصد است. علاوه بر این، روزانه ۶.۴ میلیارد ایمیل جعلی ارسال می‌شود. به همین دلیل است که افراد زیادی قربانی حملات فیشینگ می‌شوند. فایل‌های فشرده و فایل‌های jar پسوند‌هایی هستند که به راحتی می‌توانند امنیت ضد بدافزار و محدودیت‌های اکثر ارائه‌دهندگان ایمیل را دور بزنند.

رفع تخلفات در سال ۲۰۲۱ برای شرکت‌ها در سراسر جهان ۶ تریلیون دلار هزینه داشت

بر اساس آمار حملات سایبری، تا پایان سال ۲۰۲۱، هک برای سازمان‌ها حدود شش تریلیون هزینه داشت. تخمین‌ها از داده‌های تاریخی YOY بدست می‌آیند. باتوجه با افزایش حملات سایبری، این اعداد احتمالاً در سال‌های آینده چند برابر می‌شوند. هیچ زمانی بهتر از الان برای سران شرکت‌ها برای هدایت سرمایه به منظور مبارزه با هک وجود ندارد.

اوبر اطلاعات ۵۷ میلیون مسافر و راننده را پس از نقض داده در سال ۲۰۱۶ از دست داد

نقض داده‌های Uber در سال ۲۰۱۶ با بیش از ۶۰۰ هزار راننده که شماره گواهینامه و نام آن‌ها در معرض هکر‌ها قرار گرفت، رخ داد. بر اساس آمار حملات سایبری، این حمله یکی از مهم‌ترین نقض‌های داده در چند وقت اخیر است. علاوه بر این، اوبر ۱۰۰ هزار دلار به هکر‌ها پرداخت کرد تا اطلاعات دزدیده شده را حذف کنند.

با این حال، یک سال بعد پس از ناموفق بودن تلاش، اطلاعات منتشر شد. پس از آن، اوبر مجبور شد مبلغی معادل ۱۴۸ میلیون دلار برای رسیدگی به تحقیقات سراسری در مورد نقض داده‌ها بپردازد.

۵۳ درصد از سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی حداقل یک بار نقض داده‌ها را در سال گذشته تجربه کرده اند

آمار‌های مربوط به بیمارستان‌ها و حملات سایبری نشان می‌دهد که جدا از موسسات مالی، بخش مراقبت‌های بهداشتی همچنان یکی از مراکز هدف هکر‌ها هستند. بیشتر اوقات، دلایل حملات بر باج افزار متمرکز است. با این حال، ممکن است به دلایل دیگری مانند سرقت اطلاعات خصوصی بیماران برای فروش در دارک وب باشد.

علاوه بر آن، ۷۵ درصد از سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان یک شکل از نقض داده‌ها را تجربه کرده‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که حملات فیشینگ (۶۸ درصد) و بدافزار (۴۱ درصد) بیشترین آسیب را ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که تا پایان سال ۲۰۲۰، نقض‌های امنیتی می‌تواند ۶ تریلیون دلار برای شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی هزینه داشته باشد.

۶۰ درصد از همه دامنه‌های مخرب در اینترنت با کمپین‌های اسپم مرتبط هستند

آیا می‌دانستید که بین ۹ مارس ۲۰۲۰ تا ۶ آوریل ۲۰۲۰، بیش از ۳۰۰ هزار دامنه مخرب مرتبط با کلمه کلیدی ویروس کرونا در وب ثبت شده است؟ جدا از وضعیت کرونا، هکر‌ها در سراسر جهان همیشه به دنبال ترفند‌های جدید برای اخاذی از قربانیان خود هستند و "هرزنامه‌های وب" بسیار محبوب است.

آمار حملات سایبری نشان می‌دهد که در گذشته، پر کردن کلمات کلیدی، پر کردن محتوا، پنهان‌سازی و متن‌های مخفی بیشترین استفاده از روش‌های ارسال هرزنامه توسط هکر‌ها بوده است. این روزها، ترفند‌های هکرها به دلیل پیشرفت در الگوریتم‌های موتور‌های جستجو، یک پله بالا رفته است.

متوسط ​​چرخه عمر نقض داده‌ها حدود ۱۱ ماه است

۳۱۴ روز کل زمانی است که از نفوذ تا مهار یک حمله سایبری موفقیت آمیز طول می‌کشد. شناسایی یک تخلف به طور متوسط ​​۷ ماه و برای جلوگیری از چنین تخلفی ۴ ماه دیگر زمان نیاز است. برنامه‌های مخربی که توسط هکر‌های موفق انجام شده‌اند، مخفیانه و خودکار هستند و می‌توانند با موفقیت خود را به عنوان فایل‌های غیر مخرب در صورت بررسی امنیتی معمول پنهان کنند.

باج افزار در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵۰ درصد افزایش یافت

هکر‌ها از آسیب‌پذیری‌هایی که کرونا در محل‌های کار در سرتاسر جهان به ارمغان آورد، برای حمله خود استفاده کردند. اکثر مردم به دلیل رعایت فاصله اجتماعی مجبور بودند از راه دور کار کنند، بنابراین از امنیت شرکت دور بودند. براساس آمار حملات سایبری، این موضوع ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

ایمیل‌ها مسئول ۹۱ درصد از حملات سایبری هستند

طبق آمار حملات سایبری، ایمیل یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین ابزار‌هایی است که هکر‌ها برای توزیع بدافزار برای قربانیان احتمالی خود از آن استفاده می‌کنند. هنگامی که فرد یک هدف فایل پیوست شده را باز کرده یا روی پیوند مخرب زیر ایمیل کلیک می‌کند، یک نوع بدافزار اجرا می‌شود. بسته به آنچه که برای دستیابی به آن برنامه ریزی شده، اطلاعات کاربر را می‌دزدد یا عملکرد شرکت را مختل می‌کند.

در سطح جهان روزانه ۳۰ هزار وب سایت هک می‌شوند

سازمان‌های مالی، مراقبت‌های بهداشتی و خرده فروشی همگی هدف اصلی هکر‌ها هستند. وقتی مجرمان سایبری نمی‌توانند از زیرساخت امنیت سایبری یک سازمان عبور کنند، می‌توانند سعی کنند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. برخی از راه‌هایی که آن‌ها می‌توانند به این هدف دست یابند عبارتند از آسیب پذیری نرم افزار، کنترل دسترسی و ادغام‌های شخص ثالث مانند برنامه‌های افزودنی.

برای پلتفرم‌های سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، که بیش از ۳۵ درصد از تمام وب سایت‌ها را در اینترنت میزبانی می‌کند، ۹۸ درصد از آسیب پذیری‌های آن از پلاگین‌ها ناشی می‌شود. به همین دلیل است که تعداد زیادی افزونه امنیتی برای محافظت از افراد آسیب پذیر وجود دارد.

هر ۳۹ ثانیه یک حمله جدید در جایی از وب رخ می‌دهد

این  آمار حدود ۲۲۴۴ حمله است که روزانه در اینترنت اتفاق می‌افتد! این تعداد حملات سایبری در یک روز است. قبلاً دیدیم که چگونه هکر‌ها روزانه صد‌ها هزار بدافزار جدید ایجاد می‌کنند. آن‌ها آفریده نشده اند که بیکار بنشینند. آن‌ها باید روی وب مستقر شوند و به آسیب پذیری‌ها در اهداف خاص نفوذ کنند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که حمله لزوماً به معنای نقض نیست. بسته به اقدامات امنیتی سایبری که توسط یک هدف انجام می‌شود، یک حمله سایبری می‌تواند موفقیت آمیز یا ناموفق باشد.

هکر‌ها ۲۰، ۹۹۵، ۳۷۱ رکورد را در مارس ۲۰۲۱ شکستند

کاربران اینترنت در سومین ماه سال ۲۰۲۱ حدود ۱۵۷ مورد هک را گزارش کردند که منجر به دستکاری بیش از ۲۰ میلیون رکورد شد. این به معنای ۶۷۷۲۷۰ رکورد در روز و ۲۸۲۱۹ رکورد در هر ۲۴ ساعت است. این یک عدد تقریبی است. اکثر سازمان‌های دارای باج‌ افزار نمی‌توانند تعداد دقیق رکورد‌های آسیب‌ دیده را محاسبه کنند، زیرا به پایگاه‌های داده خود دسترسی ندارند.

بیش از ½ سازمان‌هایی که دستگاه‌های اینترنت اشیا دارند، هیچ تدابیر امنیتی ندارند

بر اساس آمار حملات سایبری از راه دور، هشت شبکه از هر ۱۰ شبکه شرکتی از دستگاه‌های اینترنت اشیا استفاده می‌کنند. به طرز تکان دهنده ای، تنها حدود ۵۰ درصد از آن‌ها زیرساخت مناسبی برای محافظت از خود در برابر هک شدن دارند. در واقع، اکثر آن‌ها هنوز از رمز عبور پیش فرض استفاده می‌کنند. این یک خطر بزرگ است، زیرا نقض داده‌ها ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد.

روزانه به طور متوسط ​​حدود ۲۴ هزار برنامه مخرب تلفن همراه در فروشگاه‌های مختلف اپلیکیشن موبایل مسدود می‌شود

باتوجه به اینکه اکنون بیش از ۴.۷۸ میلیارد نفر از جمعیت جهان صاحب تلفن همراه هستند، انتظار می‌رود که توجه هکر‌ها به سمت کاربران تلفن همراه معطوف شود. اکثر برنامه‌های مخرب تلفن همراه تحت این چهار دسته قرار می‌گیرند: نرم افزار‌های جاسوسی، تروجان ها، سایت‌های فیشینگ و فرآیند‌های پنهان.

روزانه بیش از ۴۰۰۰ حمله باج افزار در سراسر جهان رخ می‌دهد

آمار تعداد حملات سایبری در روز به ما می‌گوید که در سال ۲۰۱۷، مشاغل هر ۴۰ ثانیه قربانی حملات باج افزار می‌شدند. در سال ۲۰۱۹، این رقم به تنها ۱۴ ثانیه تغییر کرد و تا سال ۲۰۲۱ به ۱۱ ثانیه رسید. براساس آمار، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی، مالی، دولتی و خرده فروشی بیشترین هدف حملات باج افزار هستند.

۲۳ هزار حمله DDoS هر ۲۴ ساعت در جایی در اینترنت اتفاق می‌افتد

حمله انکار سرویس توزیع شده، که به عنوان حمله DDoS نیز شناخته می‌شود، از چندین سیستم برای پر کردن یک سرور خاص با درخواست‌های نامربوط استفاده می‌کند. این موضوع منجر به نقطه‌ای می‌شود که سرور مورد نظر قادر به پردازش درخواست‌های قانونی کاربران واقعی نیست. این حملات صرفاً تلاشی از سوی هکر‌ها برای ایجاد اختلال در عملکرد روزانه یک تجارت است. انگیزه بیشتر حملات DDoS دریافت باج از قربانیان است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۶۷۹ هزار حمله DDoS در ماه رخ می‌دهد که در مجموع به ۱۶ حمله DDoS در هر دقیقه منجر می‌شود.

روزانه ۶۵ هزار تلاش برای هک کردن مشاغل کوچک متوسط ​​در انگلیس انجام می‌شود

آمار تعداد حملات سایبری در روز در انگلیس گزارش می‌دهد که این کشور یکی از کمترین هزینه‌های نقض داده‌ها را در مقایسه با میانگین دنیا دارد. همچنین، از مجموع حملات سایبری که روزانه انجام می‌شود، ۴۵۰۰ مورد از آن‌ها همیشه موفقیت آمیز است. میانگین هزینه نقض اطلاعات در انگلیس ۳.۸ میلیون دلار و کمتر از میانگین جهانی یعنی ۳.۹۲ میلیون دلار است.

آمار حملات سایبری صنایع و مشاغل

۲۰. ۶۴ درصد از شرکت‌ها در سراسر جهان حداقل یک نوع حمله سایبری را در سال گذشته تجربه کرده اند. دلایل بی شماری وجود دارد که چرا هکر‌ها می‌خواهند به یک تجارت حمله کنند. سرقت جزئیات مالی کسب و کار، جزئیات مالی مشتری، جاسوسی و ... از جمله دلایل اصلی حمله هکر‌ها به مشاغل آنلاین است. برخی از رایج‌ترین اشکال حملات سایبری که بیشتر توسط این مهاجمان سایبری استفاده می‌شود عبارتند از: فیشینگ، بدافزار، Man-in-the-Middle، Denial of Service و حملات بیشتر.

اگرچه افراد و مشاغل هر دو هدف اصلی حملات سایبری هستند، فراوانی حملات به مشاغل (به ویژه مشاغل کوچک) بسیار بیشتر از افراد است. در ادامه، نگاهی به برخی از آمار صنعت در مورد حملات سایبری به مشاغل کوچک در سراسر جهان می‌اندازیم:

در سال ۲۰۲۱، مجرمان اینترنتی ۴۲ درصد از مشاغل کوچک را هدف قرار دادند

نزدیک به ۴۰ درصد از نقض داده‌ها در سال ۲۰۲۱ باعث شکار مشاغل کوچک می‌شود. دلیل اینکه هکر‌ها آن‌ها را هدف قرار می‌دهند، این است که می‌دانند اکثر آن‌ها سیستم‌های مناسبی ندارند. در واقع، تنها ۱۴ درصد از این شرکت‌ها برای حملات آماده هستند.

۶۱ درصد از سازمان‌ها در سراسر جهان حمله IoT را تجربه کرده اند

آیا می‌دانستید که تا پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۵ میلیارد دستگاه به اینترنت اشیا متصل خواهد شد؟ صنعت مراقبت‌های بهداشتی از اینترنت اشیا برای ارائه خدمات به موقع به بیماران، نظارت بر سلامت بیمار و بهبود خدمات مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌کند. تعداد روزافزون دستگاه‌های اینترنت اشیا تضمین کرده که این دستگاه به هدف هکر‌هایی تبدیل می‌شود که همیشه در حال جستجو هستند و به دنبال سیستم آسیب‌ پذیر بعدی برای تهاجم هستند. علاوه بر این، دستگاه‌های اینترنت اشیا با پروتکل‌های امنیتی ضعیفی عرضه می‌شوند که به راحتی می‌توان آن‌ها را دور زد.

۶۳ درصد از کل نقض داده‌های داخلی سازمانی در نتیجه نام کاربری و رمز عبور به خطر افتاده است

در استفاده از اینترنت، استفاده از سیستم رمز عبور قوی اولین خط دفاعی شما در برابر مهاجمان سایبری است. آمار حملات سایبری نشان می‌دهد که عدم آموزش امنیت سایبری باعث می‌شود که مردم از رمز‌های عبور ضعیف و قابل پیش بینی مانند "۱۲۳۴۵"، "QWERTY" و ... استفاده کنند. مایکروسافت در تحقیقات خود دریافت که ۷۳ درصد از افراد از رمز‌های عبور تکراری در پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌کنند و در نتیجه خود را در معرض نقض احتمالی داده‌ها قرار می‌دهند. به همین دلیل است که باید یک رمز عبور قوی ایجاد کنید، یا بهتر است از یک مدیریت رمز عبور استفاده کنید.

۷۴ درصد از سازمان‌ها در سراسر جهان ادعا می‌کنند که در معرض تهدیدات داخلی هستند

ما به تهدیدات هکر‌های خارجی توجه زیادی می‌کنیم و فراموش می‌کنیم که تهدیدات داخلی به اندازه تهدید‌هایی که از منابع خارجی دریافت می‌کنیم برای ما خطرناک هستند. آمار حملات سایبری مخرب نشان داد که تهدیدات داخلی باعث ۶۰ درصد از کل نقض اطلاعات در سال شده است. تهدید‌های داخلی می‌تواند از سوی کارمندان بدخواه/بی دقت، عوامل داخلی، کاربران/پیمانکاران شخص ثالث و حتی کارمندان ناراضی باشد.

در سطح جهان، صنعت فناوری اطلاعات، دستگاه‌های اینترنت اشیا، شبکه‌های ابری و تلفن همراه بیش از ۸.۴ میلیون حمله DDoS را در سال ۲۰۱۹ تجربه کردند

طبق آماری که در مورد تعداد حملات سایبری در روز اتفاق می‌افتد، وقتی صحبت از حملات DDoS به میان می‌آید، صنعت ارتباطات یکی از بخش‌هایی است که بیشترین ضربه را به خود اختصاص داده است. حمله مستقیم DDoS به یک شرکت مخابراتی می‌تواند ظرفیت شبکه را کاهش، هزینه تبادل ترافیک را افزایش و عملکرد عملیاتی را کاهش دهد همچنین در دسترس بودن سرویس را مختل کند و گاهی اوقات دسترسی به اینترنت را کاهش دهد. در سال ۲۰۱۹، تعداد حملات DDoS در مقایسه با سال قبل ۱۸۰ درصد افزایش یافته که بیش از ⅔ از این حملات به صنعت ارتباطات راه دور بوده است.

ویندوز آسیب پذیرترین سیستم عامل (OS) برای باج افزار است

باج‌ افزار احتمالاً از هر ۱۰ دستگاه ویندوز، هشت مورد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در مقابل، تنها ۷ درصد از دستگاه‌های macOS همین مشکل را دارند. سیستم عاملی که کمتر به چنین عفونتی مبتلا می‌شود iOS با ۳ درصد است.

۵۳ درصد از شرکت‌های کانادایی که مورد حمله باج افزار قرار گرفتند، به هکر‌ها پول پرداخت کردند

آمار حملات سایبری مشاغل نشان می‌دهد که علیرغم هشدار‌های دولت مبنی بر عدم رعایت، بیش از نیمی از شرکت‌هایی که هکر‌ها آنها را هدف قرار دادند، باج پرداخت کرده اند. سازمان‌هایی که با خدمات مالی و مراقبت‌های بهداشتی حرفه‌ای سروکار دارند، بیشترین نقض را متحمل شدند.

روند حملات سایبری

افزایش سالانه حملات سایبری چند سالی است که در حال افزایش است و هیچ نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا برخی از انتخاب‌های ما برای روند حملات سایبری احتمالی جهانی است که ممکن است در چند سال کوتاه اتفاق بیفتد.

هزینه حملات سایبری ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۶ تریلیون دلار در سال افزایش یابد

براساس آمار حملات سایبری به مشاغل، در سال ۲۰۱۵، هزینه سالانه یک حمله سایبری ۳ تریلیون دلار تعیین شد. در سال ۲۰۱۹، میانگین هزینه یک حمله سایبری ۳.۹۲ میلیون و میانگین هزینه هر رکورد سرقت شده ۱۴۱ دلار بود. با این حال، در کشور‌هایی مانند آمریکا، میانگین هزینه یک رکورد فردی به حدود ۲۲۵ دلار می‌رسد.

هزینه‌های جهانی برای امنیت سایبری در سال ۲۰۲۰ به ۴۲ میلیارد دلار رسید

هزینه‌های امنیت سایبری در سرتاسر جهان در سال ۲۰۱۸ به ۳۷ میلیارد دلار رسید که از ۳۴ میلیارد دلار ثبت شده در سال ۲۰۱۷ بیشتر شد. پیش بینی می‌شود که این میزان حتی بیشتر هم شود.

اپلیکیشن‌های موبایل مسئول ۸۰ درصد کلاهبرداری‌های موبایلی هستند

برخی از محبوب‌ترین دسته‌بندی‌های اپلیکیشن‌های موبایلی که مسئول افزایش حملات سایبری موبایل هستند، ابزارها/شخصی‌سازی (۲۲.۳۲ درصد) و بازی‌ها (۱۸.۹۷ درصد) این موارد هستند. سایر موارد شامل سرگرمی/خرید (۱۵.۷۶ درصد)، و ارتباطات (۹.۷۲ درصد)، و پخش کننده رسانه (۹.۲۳ درصد) است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که ۸۳ درصد از سازمان‌ها ادعا می‌کنند که سازمانشان در معرض تهدیدات موبایلی قرار دارد. آمار‌های مربوط به تعداد حملات سایبری در روز فراتر می‌رود و کلاهبرداری از طریق موبایل بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بیش از ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۱، رایج‌ترین نوع باج افزار CryptoLocker است

باج افزار‌ها همیشه در حال تکامل هستند و هر چند وقت یکبار، یک نوع جدید ظاهر می‌شود. آمار حملات سایبری در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که برجسته‌ترین آن‌ها CryptoLocker است که در بیش از نیمی از حوادث هک نقش داشته است. این باج افزار، فایل‌های شما را رمزگذاری می‌کند، سپس قبل از اینکه بتواند مجدداً در دسترس شما باشد، درخواست پرداخت باج می‌کند. ان باج افزار از سال ۲۰۱۳ روی سیستم‌ها تأثیر گذاشت و اخیراً شتاب بیشتری گرفته است.

دومین باج افزار WannaCry، با ۲۶ درصد از کره شمالی است. در سال ۲۰۱۷ لجستیک، مخابرات، حمل و نقل، دولت‌ها و حتی سازمان‌های دولتی را در ۱۵۰ کشور فلج کرد. سومین باج افزار رایج Cryptowall با ۱۶ درصد و پس از آن چهارمین باج افزار Locky با ۱۳ درصد است

بافراد زیادی وجود دارند که زندگی خود را وقف دریافت اطلاعات مردم و خرابکاری در کسب و کارها کرده اند. کارشناسان امیدوارند سازمان‌ها برای کاهش شدت فزاینده این حملات، سرمایه گذاری بیشتری را برای امنیت سایبری داشته باشند.

منبع: techjury

گزارش از مائده زمان فشمی

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جرایم سایبری هک اطلاعات هکرهای ناشناس دستگاه های اینترنت اشیا مراقبت های بهداشتی حملات سایبری در سال همین دلیل درصد از سازمان ها سراسر جهان استفاده می کنند یک حمله سایبری تجربه کرده اند نشان می دهد میانگین هزینه امنیت سایبری تریلیون دلار تا پایان سال میلیون دلار درصد افزایش سال ۲۰۱۹ نقض داده ها سال ۲۰۲۱ سال ۲۰۲۰ آسیب پذیری تلفن همراه محبوب ترین مشاغل کوچک شرکت ها باج افزار رخ می دهد رمز عبور وب سایت حمله DDoS ۳ درصد یک نوع هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح
  • گوترش: عملیات در رفح یک تراژدی ویرانگر خواهد بود/ درباره گورهای جمعی تحقیق شود
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • مقام سازمان ملل: حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صد‌ها هزار نفر می‌شود
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه