Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در پی فوت یک بیمار در بیمارستان شهید گنجی برازجان و اعلام نارضایتی خانواده متوفی از وضعیت رسیدگی به این بیمار، با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، کمیته مرگ و میر تشکیل می‌شود.

بنا بر اظهارات نزدیکان بیمار که طی روزهای اخیر در فضای مجازی پخش شده است، بیمار کبری سعدآبادی با تنگی نفس، حالت تهوع و درد قفسه سینه به بیمارستان شهید گنجی برازجان مراجعه می‌کند و تنها پزشک حاضر در بیمارستان یک پزشک عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده این بیمار با انتقاد از نبود متخصص طب اورژانس و متخصص قلب در بیمارستان تاکید کردند که پزشک عمومی حاضر در بیمارستان در حالی که وضعیت بیمار ما در حال بدتر شدن بود، اعلام کرد که بیمار مشکلی ندارد و دچار استرس شده است.

با اصرار همراه بیمار برای رسیدگی، تزریق مسکن به بیمار انجام می‌شود و درد بیمار کاهش می‌یابد و سپس وی از بیمارستان مرخص می‌شود ولی با وخامت وضعیت دوباره به بیمارستان برمی‌گردد ولی به خاطر عدم رسیدگی مناسب، بیمار جان می‌بازد.

کمیته مرگ و میر تشکیل می‌شود

به دنبال پیگیری‌های خبرنگار مهر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، این دانشگاه طی اطلاعیه‌ای عنوان کرد که کمیته مرگ و میر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای بررسی این موضوع تشکیل می‌شود.

در بیانیه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آمده است: ضمن تسلیت به خانواده متوفی به اطلاع شهروندان عزیز می‌رساند، کمیته مرگ و میر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر موضوع فوت شهروند هم استانی در بیمارستان شهید گنجی برازجان را مورد بررسی جدی قرار خواهد داد.

پیگیری و بررسی این موضوع با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با فوریت در دستور کار قرار گرفته شده است.

دانشگاه علوم پزشکی ضمن تسلیت مجدد به خانواده متوفی این موضوع را به صورت ویژه پیگیری خواهد کرد و هرگونه قصور احتمالی را با جدیت و قانونی و به صورت ویژه پیگیری و مورد بررسی قرار خواهد داد و در خصوص اقدامات صورت گرفته به خانواده متوفی و شهروندان گرامی اطلاع رسانی خواهد کرد.

پیگیری قانونی موضوع

مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تکریم و ارائه خدمات باکیفیت به عموم مردم استان را رسالت اصلی خود دانسته و اصل شفافیت و پاسخگویی به افکار عمومی و اصحاب رسانه و فعالین اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است.

در پایان این بیانیه آمده است: به عموم مردم و بازماندگان متوفی این اطمینان داده می‌شود که در صورت اثبات قصور پزشکی مراتب به صورت قانونی پیگیری خواهد شد.

کد خبر 5484178

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برازجان دشتستان عید فطر 1401 بوشهر کرمانشاه نماز عید سعید فطر عید سعید فطر خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آمار کرونا گرد و غبار عملیات بازی دراز صعود به بازی دراز سرپل ذهاب گروههای جهادی آلودگی هوا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کمیته مرگ و میر خانواده متوفی تشکیل می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی، افزود: براساس ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر هفت سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر هفت سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود، رایگان نیست.

مؤمنی تصریح کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، گامی بلند برای حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

وی گفت: کودک تا هفت سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد، بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 6097752

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در مشهد جان ۳ بیمار را نجات داد
  • شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال