Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@16:32:56 GMT

خشونت علیه یک زن توسط پلیس در سد لتیان از نگاه روزنامه دولت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۹۱۸۴

خشونت علیه یک زن توسط پلیس در سد لتیان از نگاه روزنامه دولت

روزنامه ایران به انتشار دو ویدئو که اخیرا در فضای مجازی پربیننده شده، پرداخته است. در این گزارش آمده است: یک خودروی پژو ۴۰۵ کنار خیابان توقف کرد و سه پسر جوان در کمال آرامش از خودرو پیاده شدند تا راه را بر زن جوانی سد کنند.گویی قصد صحبت و حل مسالمت‌آمیز یک موضوع ساده را دارند، اما یکی از پسر‌های جوان با آرامش کلتش را از پشت کمرش خارج می‌کند و خیلی آهسته از زن جوان می‌خواهد که بدون مقاومت با آن‌ها همکاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسر دیگر در حالی که یک قیچی آهن بر در دست دارد شروع به قیچی کردن النگو‌های طلای زن جوان کرد.

زن ترسیده و بدون هیچ مقاومتی فقط به سرقت طلاهایش و اسلحه‌ای که در دست سارق است خیره مانده است.

پسر جوان پس از بریدن النگو‌ها به سراغ گوشواره‌های زن می‌رود بعد از سرقت طلا‌ها سارقان بدون ترس و لرز و استرس سوار خودرو شده و محل را ترک کردند.

زن جوان هم در حالی که مات و مبهوت پشت به دوربین ایستاده تصویر فید می‌شود...

سکانس دوم / روز، خارجی، کنار سد لتیان 

شخصیت‌ها / دختری جوان، یک سرباز، ۲ مأمور نیروی انتظامی با لباس شخصی 

فیلم با صدای فریاد و جیغ‌های یک زن شروع می‌شود. دختر جوان ناسزا می‌گوید و فریاد می‌کشد و عقب عقب می‌رود. مرد جوان که به نظر می‌رسد مأمور است -، چون کنار خودروی پلیس ایستاده - با لباس شخصی به سمت دختر می‌رود و سعی دارد او را داخل خودروی پلیس ببرد، اما دختر مقاومت می‌کند این بار مأمور به زور متوسل شده و طوری او را روی زمین می‌کشد که قسمتی از لباس دختر جوان بالا رفته و حتی بخشی از بدنش نمایان می‌شود.

در گوشه دیگر تصویر مأمور دیگری که لباس انتظامی به تن دارد سرباز وظیفه را به سمت دختر جوان هل می‌دهد و از او می‌خواهد تا در سوار کردن دختر به خودرو با همکارشان همراهی کند.

دختر جیغ می‌کشد و مأمور لباس شخصی بدون هیچ توجهی در عقب خودرو را باز می‌کند و دختر جوان را به گونه‌ای که گویی یک جانی خطرناک است روی صندلی عقب می‌اندازد و کات.

فیلم نخست صحنه یک سرقت و دومی برخورد پلیس با یک متهم است. این دو سکانس چند ثانیه‌ای دو تصویر از دو حادثه واقعی بود که در دو روز گذشته در فضای مجازی دست به دست شد و انتشار آن بازتاب‌های گسترده‌ای داشت.

پس از انتشار فیلم سرقت اغلب کاربران از سرقت در روز روشن، سرقت در کمال خونسردی، نبود امنیت و... سخن می‌گفتند، اما وقتی ویدیوی دوم منتشر شد فضا به گونه دیگری تغییر کرد. مشاهده برخورد خشن پلیس با یک زن ولو متهم و مجرم در مقابل مشاهده برخورد خونسردانه چند سارق و مجرم با یک زن عابر سؤالاتی را ذهن بینندگان ایجاد کرد.

اینکه چطور ۳ سارق با آرامش و در عین خونسردی به جان، مال و ناموس مردم دست درازی می‌کنند، اما در مقابل مأموران پلیسی که به انجام رسالت و وظیفه ذاتی خودشان اطمینان دارند چرا در مقابل یک متهم آن هم یک زن دست به چنین رفتار خشونت آمیزی می‌زنند؟! آیا مأموران پلیس برای برخورد با مجرمان آموزش ندیده‌اند؟ چرا از یک مأمور زن برای انجام این مأموریت کمک گرفته نشد؟ اصلاً مأموران برای دستگیری یک متهم تا چه میزانی اجازه استفاده از رفتار‌های خشونت‌آمیز را دارند؟

از سوی دیگر مشاهده این تصاویر از پلیسی که همواره حافظ جان، مال و ناموس شهروندان بوده است می‌تواند بهانه خوبی برای آن‌هایی باشد که فقط به‌دنبال ضربه زدن به این نیرو‌های خدوم بوده‌اند

هر چند بلافاصله بعد از انتشار این فیلم فرمانده انتظامی تهران بزرگ دستورات لازم را برای پیگیری ویژه این حادثه و برخورد با مأموران متخلف صادر کرد، اما‌ای کاش علاج واقعه قبل از وقوع می‌کردیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سد لتیان فضای مجازی سرقت دختر جوان زن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تیراندازی در دولت آباد چه بود؟

به گزارش خبرآنلاین ،سرهنگ محمدقاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: نهم اردیبهشت ماه امسال به دنبال اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره سرقت منزل در محدوده دولت آباد بلافاصله ماموران کلانتری ۱۶۷ برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

مهر در خبری نوشت:وی افزود:پس از حضور ماموران کلانتری دولت آباد در محل مشخص شد سارقان درون یک دستگاه خودرو با پلاک جعلی آماده سرقت می باشند.

سرهنگ طرهانی در ادامه تصریح کرد: با حضور به موقع و مقتدرانه پلیس، سارقان که متوجه حضور ماموران شده بودند با خودرو به سمت ماموران گرفته و اقدام به فرار نمودند که پس از تعقیب و گریز کوتاهی با شلیک پلیس هر ۲ سارق زمین گیر و دستگیر شدندکه در بازرسی از آنان آلات و ادوات سرقت کشف که به همراه متهمان به کلانتری منتقل گردیدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق متعدد سرقت منزل بودند و پس از انتقال به کلانتری ضمن اقرار به جرم خود به بیش از ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، گفت: تا کنون یک مالباخته متهمان را شناسایی که در این راستا پرونده تشکیل و سارقان برای کشف جرائم احتمالی بیشتر تحویل پلیس آگاهی این شهرستان شدند.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه دستگیری این افراد رضایتمندی مردم را در پی داشت خاطرنشان کرد: پلیس با حضور ضربتی در صحنه و انجام پیگیری های لازم جهت دستگیری عاملان جرم و ناامنی، با جدیت با افرادی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را خدشه دار کنند برخورد می کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901075

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • ماجرای تیراندازی در دولت‌آباد چه بود؟
  • ماجرای تیراندازی در دولت آباد چه بود؟
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان