Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@17:58:00 GMT

چرا تعطیلی مدارس دیر اعلام شده است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۹۳۵۶

چرا تعطیلی مدارس دیر اعلام شده است؟

اعلام تعطیلی مدارس پیش دبستانی و دبستان‌ها و مدارس استثنائی استان تهران با تاخیر زیاد و در حالی اعلام شد که بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را پیش از آن راهی مدارس کرده بودند.

به گزارش مشرق، ساعت ۸ صبح امروز استانداری تهران در خبری اعلام کرد که مدارس استان تهران در مقاطع پیش دبستانی، دبستان‌ها و مدارس استثنایی به علت آلودگی هوا تعطیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که از روز گذشته هیچ خبری مبنی بر تعطیلی احتمالی مدارس هم منتشر نشده بود.

اعلام تعطیلی مدارس پیش دبستانی و دبستان‌های استان تهران آن قدر دیر، در حالی اعلام شد که بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را پیش از آن راهی مدارس کرده بودند و برخی کلاس‌های درس آغاز شده بود.

علاوه بر دانش آموزان و معلمان، وزارت آموزش و پرورش نیز از این خبر ناگهانی غافلگیر شده به گونه‌ای که روابط عمومی آموزش و پرورش نیز از این تعطیلی اطلاعی نداشته است.

جدای از آنکه اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس برای سلامت دانش آموزان خطرناک است از سوی دیگر خانواده‌های زیادی به واسطه اعلام دیر هنگام این خبر سردرگم شده و تکلیف خود را نمی دانسته اند.

علی تیرگیر خلیفه رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع تعطیلی مدارس خیلی دیر اعلام شده و امکان هر گونه هماهنگی را از ما گرفته است؛ گفت: اعلام تعطیلی مدارس را زمانی اعلام کردند که بسیاری از خانواده‌ها فرزندانشان را راهی مدرسه کرده بودند.

چرا موضوع تعطیلی مدارس اینقدر دیر اعلام شده است؟

شاخص هوا در حال حاضر عدد ۱۹۶ را نشان می‌دهد که ناسالم است؛ این هوا برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان خطرناک است. لذا این افراد باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری ورزند و افراد دیگر نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خود را کاهش دهند.

با این شرایط سوال اینجاست؛ در حالی که آلودگی هوا بیش از هر فرد دیگری برای کودکان خطرناک است چرا تعطیلی مدارس اینقدر دیر اعلام شد؟ آیا هوا به صورت ناگهانی در شرایط ناسالم قرار گرفت و یا مسئولان به امید وزش باد از تعطیلی به موقع مدارس خودداری کردند؟

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت تعطیلی مدارس آلودگی هوا شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تعطیلی مدارس دبستان پیش دبستانی آموزش و پرورش خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت تعطیلی مدارس خانواده ها دیر اعلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵

وزیران انرژی گروه هفت برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا در نیمه اول دهه ۲۰۳۰ به توافق رسیدند.

به گزارش ایسنا، گیلبرتو پیچتو فراتین، وزیر انرژی ایتالیا که ریاست نشست وزرای گروه هفت در تورین را برعهده داشت، گفت: یک توافق فنی وجود دارد. ما قرارداد سیاسی نهایی را روز سه شنبه امضا خواهیم کرد.

این وزیران روز سه شنبه، بیانیه نهایی حاوی جزئیات تعهد گروه هفت برای کربن زدایی از اقتصادهایشان را صادر خواهند کرد. پیچتو گفت: وزیران همچنین سرگرم بررسی محدودیت‌های احتمالی برای واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه به اروپا هستند که کمیسیون اروپا قرار است در کوتاه مدت، پیشنهاد کند. این موضوع در برنامه فنی و سیاسی گروه هفت قرار دارد.

زغال سنگ و نیروی هسته‌ای

توافق در خصوص زغال سنگ، به منزله گام قابل توجهی در مسیری است که سال گذشته در نشست اقلیمی کشورهای متحد COP۲۸ برای حذف سوخت‌های فسیلی، اعلام شده بود. زغال سنگ، آلاینده‌ترین سوخت فسیلی به شمار می‌رود.

ایتالیا در سال میلادی گذشته، ۴.۷ درصد از کل برق خود را از طریق نیروگاه‌های زغال سوز تامین کرد. این کشور قصد دارد نیروگاه‌های زغال سوز خود را تا سال ۲۰۲۵ و نیروگاه جزیره ساردینیا را در سال ۲۰۲۸ تعطیل کند.

در آلمان و ژاپن، زغال سنگ نقش بزرگتری دارد و سهم برق تولید شده با استفاده از زغال سنگ، بالاتر از ۲۵ درصد از کل تولید در سال گذشته بود.

گروه هفت در سال گذشته تحت ریاست ژاپن، متعهد شد اقدامات قاطعی به سوی حذف نیروگاه‌های زغال سوز بردارد اما ضرب الاجل مشخصی تعیین نکرده بود.

انرژی هسته‌ای و سوخت‌های زیستی، دو موضوع دیگر در صدر برنامه ایتالیا هستند و وزیر انرژی این کشور اعلام کرد هر دو سوخت در بیانیه نهایی، در میان گزینه‌های کشورهای گروه هفت ذکر خواهند شد که می‌توانند برای کربن‌زدایی تولید برق و حمل و نقل، استفاده شوند.

بر اساس گزارش رویترز، بلوک گروه هفت ممکن است ضرروت افزایش ۶ برابری ظرفیت باتری تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سطح سال ۲۰۲۲ را اعلام کنند زیرا ظرفیت باتری برای ذخیره انرژی تجدیدپذیر، ضروری است.

دیگر خبرها

  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود