Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه در طول سال، کل سهم بخش کشاورزی از ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود ۱۳ میلیارد یورو است، گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ میلیارد و ۸۱۶ میلیون یورو ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته شد.

به گزارش قدس آنلاین، محمد قربانی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در بخش کشاورزی تقریباً برای گندم ۲ میلیارد و ۵۱۱ میلیون یورو ارز ۴۲۰۰ تومانی، برای کنجاله سویا ۷۹۴ میلیون یورو، برای ذرت ۳ میلیارد و ۱۲۲ میلیون یورو، برای جو ۹۳۴ میلیون یورو، برای روغن خام ۲ میلیارد و ۱۲۵ میلیون یورو و برای دانه‌های روغنی یک میلیارد و ۳۳ میلیون یورو و در مجموع حدود ۱۰ میلیارد و ۸۱۶ میلیون یورو ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این ارقام برای تأمین تقریباً ۱۰ میلیون تن ذرت، ۴.۵ میلیون تن کنجاله، ۱.۵ میلیون تن برنج، یک میلیون تن شکر، ۱.۸ میلیون تن روغن، ۴.۵ میلیون تن جو و ۶ میلیون تن گندم تخصیص پیدا کرده است.

قربانی اضافه کرد: سؤال اساسی این است که آیا این یارانه با این حجم به دست مصرف کننده می‌رسد و سهم هر کدام از مصرف کنندگان در واقع از این یارانه چند میلیون تومان است؟

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دهک‌های بالای درآمدی از این یارانه سهم بیشتری را دریافت می‌کنند، گفت: در آن مقطع زمانی که این سیاست بد اقتصادی اعمال شد آسیب‌های جدی را به اقتصاد، تولید و به بخش کشاورزی وارده کرده است.

قربانی با تاکید بر اینکه این سیاست بد حتی اگر شکل اجرایش درست باشد نتیجه مطلوبی را نمی‌تواند داشته باشد، افزود: این سیاست روی بخش کشاورزی اثرات بدی را داشته و بهره‌وری این بخش را به شدت کاهش داده یعنی هیچ گونه حرکت و تحرکی برای ارتقای بهره‌وری اتفاق نیفتاده است.

وی اضافه کرد: این سیاست در عمل سرمایه گذاری را در بخش کشاورزی کند کرده است، زیرا واردات مطلوبیت بیشتری داشته و قیمت گذاری که در داخل انجام می‌شده است تقویت تولید داخلی را در پی نداشته است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: واردات با قیمت پایین انجام می‌شد و عملاً تولیدکننده داخل نتوانست ارتقاء بهره‌وری داشته باشد و قیمت تمام شده را کاهش دهد و مجموعه این‌ها باعث شده که به جای اینکه این سیاست هزینه تولیدکنندگان کشاورزی و قیمت غذا را کاهش دهد تورم هزینه تولیدکنندگان محصولات کشاورزی را در پی داشت.

قربانی افزود: نتیجه‌اش این شد که قیمت غذا هم ارزان نشد یعنی مصرف کنندگان عملاً پرداختی‌های بالاتری داشتند و یارانه‌های بیشتری هم هر ساله به اقتصاد کشور تزریق شده است، اما مصرف کننده نهایی یا مردم ایران از این یارانه برداشت مطلوبی را نداشتند.

وی اضافه کرد: در دنیا یارانه بخش کشاورزی به شکل حمایت‌های مستقیم از بخش کشاورزی پرداخت می‌شود تا تولیدکننده تقویت شود و انگیزه‌های تولید را تقویت کنند.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون وزیر جهاد کشاورزی محمد قربانی ارز ۴۲۰۰ تومانی بخش کشاورزی میلیون یورو میلیون تن یورو ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بدهی بیمه ها به داروخانه‌ها، گفت: داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک، پول ندارد.

به گزارش مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توزیع شیرخشک یارانه ای تا سقف ۱۰ قوطی در هر ماه توزیع شیرخشک یارانه‌ای تا ۱۰ قوطی در هر ماه

دیگر خبرها

  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان