Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@08:39:48 GMT

کمک مالی سنگین انگلیس به اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۹۳۹۷

کمک مالی سنگین انگلیس به اوکراین

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری تاس، هفتاد و چهارمین روز از جنگ اوکراین در حالی آغاز شد که انگلیس اعلام کرد که کمک مالی سنگینی به اوکراین اختصاص داده است.

«ریچی سوناک» رئیس خزانه داری انگلیس اعلام کرد که دولت این کشور 1.3 میلیارد پوند معادل 1.6 میلیارد دلار اضافی برای تأمین مالی کمک های نظامی و اقتصادی و انسانی به اوکراین اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جدیدترین تحولات

زلنسکی: بیش از ۳۰۰ نفر از کارخانه فولاد ماریوپل نجات یافته‌اند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین می‌گوید بیش از ۳۰۰ غیرنظامی از کارخانه فولاد آزوف‌ستال در ماریوپل خارج شده‌اند. 

رئیس جمهوری اوکراین در سخنرانی شنبه شب خود با اعلام این مطلب تاکید کرد که مقام‌های این کشور اکنون بر مرحله دوم تخلیه غیرنظامیان با هدف نجات مجروحان و پزشکان از طریق ایجاد کریدورهای بشردوستانه متمرکز خواهند بود. او تاکید کرد که تلاش دارد تمامی ساکنان ماریوپل و شهرهای اطراف را از این طریق نجات دهد. 

زلنسکی در بخش دیگری از سخنرانی خود تاکید کرد که تلاش می‌کند تا در خصوص تخلیه مبارزان اوکراینی که در کارخانه فولاد ماریوپل با روسیه می‌جنگند نیز مذاکره کند اما این کار از نظر او «بسیار دشوار» است. 

 

روسیه می گوید عملیات تخلیه غیرنظامیان از کارخانه آزوف‌ستال به پایان رسیده است

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد عملیات تخلیه غیرنظامیان از کارخانه فولاد آزوف‌ستال ماریوپل با موفقیت به پایان رسیده است. 

این وزارتخانه همچنین اضافه کرد که از زمان آغازعملیات سه‌روزه در روز پنجشنبه در مجموع ۵۱ نفر شامل ۱۸ مرد، ۲۲ زن و ۱۱ کودک از این مکان خارج شده‌اند. 

مقام‌های اوکراینی: همه زنان، کودکان و سالمندان از کارخانه فولاد ماریوپل خارج شدند

مقام‌های جمهوری خودخوانده خلق دونتسک در آخرین اظهارات خود اعلام کردند که ۱۵۲ غیرنظامی اوکراینی از ماریوپل خارج شده‌اند.جدایی طلبان دونتسک اشاره‌ای به این نکردند که این تعداد شامل غیرنظامیانی که در کارخانه فولاد آزوف‌ستال به دام افتاده‌اند نیز بوده یا خیر. 

همزمان مقام‌های اوکراینی اعلام کردند که  همه زنان، کودکان و سالمندان از کارخانه فولاد ماریوپل که از همه سو در محاصره ارتش روسیه است، خارج شده‌اند.

مقام‌های جمهوری خودخوانده دونتسک که تحت حمایت روسیه هستند در بیانیه‌ای اعلام کردند که از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ به وقت محلی ۱۵۲ نفر از حمله ۳۲ کودک از ماریوپل خارج شده‌اند. 

ایرینا ورشچوک معاون نخست وزیر اوکراین هم با تایید این خبر گفت: «دستور رئیس جمهوری زلنسکی اجرا شد: همه زنان، کودکان و افراد مسن از آزوف‌ستال خارج شدند.این بخشی از ماموریت بشردوستانه‌ای بود که باید در ماریوپل انجام می‌شد.» 


 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جنگ اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا کارخانه فولاد خارج شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس

در حال حاضر همانطور که کمک‌های اخیر نظامی انگلیس نشان می‌دهد، قوای اوکراین کمی تهاجمی‌تر خواهد شد و بر روی موشک‌های میان برد و سلاح‌هایی تمرکز خواهد کرد که در نبردهای بهاره بتواند در آستانه انتخابات انگلیس موفقیت‌هایی را به ارمغان بیاورد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه تسنیم، سیاست مداران و بخشی از جامعه انگلیس بر این باورند که باید به اوکراین کمک های مالی بیشتری شود و بخش دیگری از جامعه انگلیس از این ایده حمایت نمی کنند.

اما ریشی سوناک نیم درصد دیگر به بودجه نظامی انگلیس اختصاص داد تا 2.5 درصد از تولید ناخالص ملی این کشور صرف نظامی گری شود.

این مهم به بخش هایی از جامعه از جمله تحقیقات و بهداشت و درمان فشار خواهد آورد اما محافظه کاران از این فرآیند حمایت می کنند چرا که شرایط در جهبه‌های جنگ اوکراین با آنچه پیش بینی می شد، چندان هم خوانی ندارد.

تکیه بر جنگ اوکراین برای دستاورد انتخاباتی

در حال حاضر و پس از گذشت بیش از دو سال از آغاز جنگ در فوریه 2022 باید به چند نکته توجه داشت. انگلیس در گذر این دو سال سه نخست وزیر به خود دیده و دولت محافظه کار پس از بیش از یک دهه حضور در قدرت، خود را برای انتخاباتی در تابستان 2024 آماده می‌کند که نظرسنجی ها نشان می دهد برای پیروزی به یک معجزه نیاز دارد.

از سوی دیگر این حضور نظامی با تشویق و راهبری بوریس جانسون، نخست وزیر پیشین انگلیس وارد کارزار سیاسی این کشور شد، در حالی که اکنون نه از جانسون خبری است و نه از تبلیغاتی که در سال گذشته برای این جنگ در سطح شهرهای انگلیس صورت می گرفت.

اما محافظه کاران بخشی از حضور بین المللی خود را در گروی این جنگ می بینند و درست پس از تصویب کمک های نظامی آمریکا، محافظه کاران انگلیسی نیز بسته کمک های نظامی تصویب کردند که یکی از بخش های جالب توجه آن، تانک های چلنر 2 است.

نقشه‌های بلندمدت انگلیس برای جنگ اوکراین

یک ماه قبل در مارس 2024 مجلس عوام انگلیس گزارشی را در خصوص جنگ اوکراین و کمک های نظامی انگلیس منتشر کرد که این گزارش نشان می دهد نگاه لندن به روند جنگ در اوکراین یک نگاهی مقطعی و صرفاً پیروی از حرکت عمومی غرب نیست و این کشور اهداف مخصوص خود را در اوکراین چه در وضعیت کنونی و چه آینده این کشور دنبال می کند.

آنچه تاکنون انگلیس برای اوکراین انجام داده است، آموزش 30 هزار نیروی متخصص نظامی است که در 10 هزار تن هم در سال 2024 طبق برنامه آموزش داده می شوند. این افراد شامل نیروهای نظامی هستند که در جبهه های جنگ حضور دارند یا حضور خواهند یافت که بخش مهمی از آنها را خلبانان جت های جنگنده و کاربران سامانه های راداری و موشکی تشکیل می دهند که البته شامل پرنده های تهاجمی نیست.

آنچه مجلس عوام انگلیس در اختیار عموم قرار داده، نشانگر موضع لندن در مقابل جنگی است که به گفته٬ رابرت (اف) کندی (جونیور)‌٬ از یک کودتا علیه دولت حامی روسیه آغاز شد.

انگلیس البته اصلی ترین حامی جنگ در اوکراین نیست این کشور را آلمان پس از مرکل و البته آمریکای بایدن همراهی می کنند اما می توان به جرات گفت مانند مسابقات اسب دوانی نعل به نعل آلمانی ها سیاست مداران محافظه کار کمک های مالی برای ادامه این جنگ اختصاص داده اند.

آنچه در گزارش رسمی آمده است، همچنین نشان می دهد از فوریه (‌بهمن – اسفند )‌ 2022 عددی معادل 7.1 میلیون پوند توسط دولت محافظه کار به این جنگ اختصاص داده شده است که شامل کمک های نظامی و پشت جبهه های جنگ است.

این کمک ها تنها در داخل اوکراین صرف نشده  بلکه همانطور که اشاره شد بخش مهمی از آن در آموزش نیروهای متخصص صرف شده است. اگر بخواهیم به تفکیک در مورد این کمک ها صحبت کنیم باید اینگونه اشاره شود:

 2.3 میلیارد پوند

سال مالی 2022

2.3 میلیارد پوند

سال مالی 2023

2.3 میلیارد پوند با تصویب بودجه کمکی 2.5 میلیارد پوندی در 12 ژانویه 2024

سال مالی 2024- 25

 *Detailed timeline of UK military assistance to Ukraine (February 2022-present)

آینده متزلزل در جبهه اوکراین

این کمک ها نشان می دهد در جبهه های شرقی هیچ چیز آرام نیست. از پیشروی روسیه خبرهایی به گوش می رسد و از نافرمانی فرماندهان نسبت به زلنسکی.

 به نظر می رسد ماه عسل زلنسکی و رهبران غربی روزهای سردی را سپری می کند و آمریکایی ها هم از ادامه کار با زلسنکی چندان خشنود نیستند. چهره ای که می تواند جانشین زلسنکی شود بلاشک یک نظامی است و تنها نیرویی که توانسته مستقل از زلسنکی برای خود با غربی ها به گپ و گفت بنشیند، وزیر دفاع رستم انورویچ اومروف است که به پست ریاست جمهوری اوکراین نزدیک است.

در بین تسلیحات و کمک های نظامی که به اوکراینی ها داده شده و آنها که وعده گرفته اند، آنچه مشهود است راهبرد نظامی است که انگلیسی به همراه دو متحد بزرگ خود در جنگ اوکراین دنبال می‌کنند. آنها خواهان تضعیف قوای نظامی روسیه از طریق از بین بردن تسلیحات عملیاتی روسها هستند؛ به همین دلیل موشک‌های نقطه زن و میان برد همواره در لیست کمک های نظامی غربی بوده است.

در حال حاضر همانطور که کمک های نظامی انگلیس نشان می دهد، قوای اوکراین کمی تهاجمی تر خواهد شد و بر روی موشک های میان برد و سلاح هایی تمرکز خواهد کرد که در نبرد های بهاره بتواند در آستانه انتخابات انگلیس موفقیت هایی را به ارمغان بیاورد.

این موفقیت ها با سرنگونی سامانه های ضد موشکی و ناوهای روسیه برای لندن معنا خواهد یافت به همین جهت در نبردهای بهاره و ضد حمله های روزهای پیش رو به بنادر و سامانه هایی تمرکز دارد که در سواستوپل کریمه و مناطق شرقی مستقر هستند.

نویسنده: سید بهزاد اخلاقی، کارشناس مسایل روسیه

 

تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یفوعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • موافقت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه؛ منچسترسیتی و منچستریونایتد مخالف!
  • داوید رایا و دریافت گل در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است