Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:00:35 GMT

۴۰ درصد نهاوندی ها، دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۹۴۰۹

۴۰ درصد نهاوندی ها، دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا متین یکشنبه در جمع اصحاب رسانه شهرستان نهاوند به مناسبت هفته سلامت، گفت: هفته سلامت امسال از ۱۷ الی ۲۳ اردیبهشت با شعار «سلامت ما سلامت سیاره ما» برگزار و برنامه‌های این هفته متناسب با این شعار اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز دیالیز نهاوند در بیمارستان شهید قدوسی و بخش زایشگاه بیمارستان آیت الله علیمرادیان تا خردادماه افتتاح می‌شود، افزود: در حال حاضر، شهرستان نهاوند در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و شرایط تحت کنترل است، روند واکسیناسیون در شهرستان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از جمعیت واجدین شرایط تا امروز واکسن دز سوم را تزریق کرده اند، خاطرنشان کرد: تزریق دز چهارم واکسن کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال در نهاوند و برای کسانی که ۴ ماه از تزریق دز سوم آنها گذشته نیز در این شهرستان، شروع شده است.

متین در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به هفته سلامت، گفت: موضوعاتی مثل انرژی پاک، تولیدات پاک، آب و هوا، حوادث و بلایای طبیعی، همه و همه چاره اندیشی های جهانی می‌خواهد و کشورها هر کدام باید به سهم خود نقش مؤثری را در تأمین سلامت ایفا نمایند.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت که «سلامت ما، سلامت سیاره ما» اعلام شده است، لازمه تحقق این شعار در کشور را، نقش مهم مسئولین، سمن‌ها و سازمان‌ها در این زمینه عنوان کرد و افزود: با همین رویکرد و به منظور بهره مندی هر چه بیشتر از توانمندی و اشاعه راهکارها روز شمار هفته سلامت اعلام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند به تشریح روز شمار هفته سلامت ۱۴۰۱ پرداخت و افزود: شنبه ۱۷ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت، یکشنبه ۱۸ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در دستیابی به انرژی پاک، دوشنبه ۱۹ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در مدیریت حوادث و بلایا، سه شنبه ۲۰ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت، چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تولید پاک و مدیریت پسماندها، پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تغذیه سالم از مزرعه تا سفره، جمعه ۲۳ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در کاهش، کنترل مصرف دخانیات است.

در ادامه، مدیر مرکز بهداشت شهرستان نهاوند نیز در خصوص سبزی‌های آبیاری شده با آب‌های آلوده و فاضلاب نیز گفت: بحث سبزی‌های آلوده و تغذیه فاضلابی در دو مقوله است؛ نخست سبزی‌هایی که از شهرهای دیگر وارد نهاوند و عرضه می‌شود و منبع تغذیه آن مشخص نیست.

علی احسان خویشوند ادامه داد: حتی شرایط انتقال آن به شهرستان نیز با اقدامات غیر بهداشتی همراه است و سبزی‌هایی که در برخی مناطق شهر با فاضلاب تغذیه می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه بحث کشت جایگزین که مطرح شد عملیاتی نشد و ۳۰ درصد مزارع از نهر شعبان تغذیه و دارای این آلودگی هست، افزود: موضوع سبزی‌های آلوده باید در یک برنامه و نشست جدی پیگیری و بررسی و راهکار اساسی ارائه و اجرا شود.

کد خبر 5484172

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاوند هفته سلامت مرکز بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت همدان عید فطر 1401 بوشهر کرمانشاه نماز عید سعید فطر عید سعید فطر خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آمار کرونا گرد و غبار عملیات بازی دراز صعود به بازی دراز سرپل ذهاب گروههای جهادی آلودگی هوا هفته سلامت سمن ها نقش مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان