Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@12:40:09 GMT

راهیابی مستند فیلمساز گیلانی به جشنواره برلین

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۹۵۳۶

راهیابی مستند فیلمساز گیلانی به جشنواره برلین

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از راهیابی فیلم مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» به کارگردانی الله کرم رضایی زاده، فیلمساز گیلانی به بخش رسمی و رقابتی هجدهمین جشنواره بین‌المللی فوتبال برلین در آلمان خبر داد.

این جشنواره که از قدیمی‌ترین و بزرگترین جشنواره‌های سراسر جهان است از ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در برلین آلمان برگزار خواهد شد و ۵۲ فیلم در این جشنواره در بخش‌های مختلف با هم رقابت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد فیلم‌های امسال جشنواره، با توجه به جنگ اوکراین، توجه ویژه به «فوتبال به عنوان خانه» است و موضوع هویت و مهاجرت در فیلم‌ها دیده می‌شود.

فدراسیون فوتبال آلمان این جشنواره بین‌المللی را برگزار می‌کند.

فیلم مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» پیش از این جایزه بهترین مستند بلند سومین جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا را کسب کرده و در بخش مسابقه سی و هشتمین دوره فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا به عنوان فینال جشنواره‌های فیلم‌های ورزشی پنج قاره و جشنواره‌های فجر، سینما حقیقت، وارش شهر و ... حضوری موفق داشته است.

این اثر به مدت زمان ٧۵ دقیقه مستندی است از عشق و دلدادگی مردمان یک شهر بندری مشتاق فوتبال که همیشه و هر زمان هوادار سرسخت و وفادار تیم شهرشان هستند.

الله‌کرم رضایی‌زاده فارغ‌التحصیل رشته تدوین و کارگردانی سینما از دانشکده سینمایی باغ فردوس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از مؤسسان و بنیانگذاران کانون فیلم انزلی در دهه ۶۰ است.

در کارنامه فیلمسازی او آثاری چون «تولدی در آتش»، «رسم عاشقی همینه»، «اینجا خورشید می‌درخشد»، «بر آستان نجابت دریا» و … به چشم می‌خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلمساز گیلانی جشنواره بین المللی ملوان بندر انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!

علی دایی مرد کارهای نادر و عجیب و غریب است. اگر تا امروز تردیدی بود، دیگر به یقین تبدیل شد که او را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

کسی تا حالا سراغ ندارد که یک اسطوره ورزشی آنهم در رشته فوتبال که حالا دلیل محبوبیت‌اش در جامعه ایران فقط گل ها و رشادت‌هایش نیست، اینطور برای تبریک تولد و ملاقات خانواده یک خبرنگار ورزشی، به خانه‌اش رفته باشد و اینگونه از او بابت زحماتش تجلیل و تقدیر کند.

چنین کاری فقط از یک ستاره پیش‌بینی‌ناپذیر بر می‌آید که متوجه همه رویدادها و آدم‌های اطرافش هست و به جزیی‌ترین مسائل دقت می‌کند.

صالح محمدرحیمی خبرنگار و عکاس ورزشی با گرایش حوزه پرسپولیس دو دهه است که کار رسانه‌ای می‌کند و کسی در خانواده بزرگ فوتبال نیست که از علاقه فوق‌العاده او به شهریار فوتبال آگاه نباشد.

او سال‌هاست با علی دایی همراه و همگام است و فراز و نشیب روزگار برای آقای گل پیشین بازی‌های ملی فیفا، باعث کاهش این علاقه و دوستی نشده است. حتما اگر مخاطب تابناک بوده اید، تا حالا چندین گفت‌وگوی اختصاصی و جذاب و پرتیتر صالح محمدرحیمی با دایی را خوانده‌اید.

صالح به نوعی عکاس اختصاصی علی آقا هم هست و خبرنگار معتمد او محسوب می‌شود. تابناک هم طی سالیان اخیر رسانه معتمد علی دایی بوده و او حرف‌های مهمش را در تابناک به گوش مردم رسانده است و در لحظات سخت و حساس دو سه سال اخیر هم این ارتباط محکم و ناگسستنی ماند.

ظهر امروز اهالی شهرک اکباتان در حال زندگی روزمره و معمولی خود بودند که ناگهان مقابل ورودی بلوک خود، با قد افراشته و لب خندان و برخورد صمیمی علی دایی مواجه شدند.

برخی یادشان رفت نوشابه و خریدهای شان را کنار بگذارند و همانطور کنار دایی ایستادند و عکس یادگاری شان را گرفتند. بچه‌ها از مدرسه برمی‌گشتند که دیداری تاریخی برای‌شان رقم خورد. دایی همه سلام‌ها را جواب داد و با حوصله درخواست عکس از همه را در محله یک خبرنگار حرفه ای ورزش قبول کرد.

اما بخش جذاب این ملاقات، داخل منزل صالح رحیمی و در دیدار مادر ۸۹ساله او با علی دایی رقم خورد. انگار مادر و فرزندی پس از سالها همدیگر را می‌بینند. دایی، سر این مادر که مدتها کسالت و ناخوشی سخت را پشت‌سر گذاشت، بوسید و دل یک خانواده را شاد کرد و البته احترام متقابلش را به جامعه خبرنگاران و عکاسان ورزشی که طی دهه‌ها همراه او در پیروزی و شکست بودند، ثابت کرد.

صالح رحیمی فردا در یادداشتی جداگانه حس خود از این دیدار را به رشته تحریر در خواهد آورد.

 

دیگر خبرها

  • عالیشاه به بازی مقابل سپاهان رسید
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین