Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@05:27:55 GMT

افزایش ۱۵ درصدی تلفات جاده‌ای در استان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۹۵۶۱

افزایش ۱۵ درصدی تلفات جاده‌ای در استان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری ترددهای محورهای استان حدود ۱۵ درصد افزایش یافت، گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰۰ نفر در راه‌های استان به دلیل تصادفات رانندگی جان خود را ازدست داده‌اند که نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

محمدعلی صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در سال جاری ترددهای محورهای استان در حدود ۱۵ درصد افزایش یافت، اظهار کرد: قسمتی از این افزایش به دلیل رفع محدودیت‌های تردد به واسطه کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به واسطه افزایش مالکیت خودرو شاهد افزایش میزان ترددها هستیم بطوری که سالانه حجم تردد محورهای استان افزوده می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰۰ نفر در راه‌های استان به دلیل تصادفات رانندگی جان خود را ازدست داده‌اند. این میزان نسبت به سال قبل از آن در حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است. در ۹۰ درصد این تصادفات عامل انسانی سبب تصادف بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در استان اصفهان به طور کلی جاده‌ای که در آن ایرادات متعدد وجود داشته و به واسطه آن جاده پرخطر باشد، وجود ندارد اما مطابق آمار تصادفات، برخی از محورها به دلیل اینکه پرتردد هستند، دارای تصادفات بیشتری نیز هستند. از جمله این محورها می‌توان به آزادراه اصفهان-نطنز-کاشان (معروف به آزادراه سان آرا)، آزادراه کاشان-قم (معروف به آزادراه امیرکبیر)، محور معلم (حد فاصل اصفهان تا سه راه علویجه)، محور اصفهان-نائین، محور فرودگاه، محور نجف آباد-تیران-داران و محور اصفهان-شهرضا اشاره کرد.

صلواتی اضافه کرد: البته به واسطه رشد صنعت و کشاورزی در استان، شهرها توسعه یافته و مرزهای بیرونی خود را گسترش داده‌اند و این سبب شده است که راه‌های دسترسی متعددی به جاده‌های استان ایجاد شود. گاهی این راه‌های دسترسی دارای مجوز نبوده که در این مورد معاونت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان، نسبت به قطع آنها اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: ایجاد راه دسترسی حتی با مجوز به نوعی از درجه راه می‌کاهد؛ مثلاً بزرگراه را تبدیل به راه اصلی می‌کند؛ یعنی سرعت مجاز در راه کاهش می‌یابد که متأسفانه رانندگان این موضوع کاهش سرعت را رعایت نمی‌کنند و خود این باعث ایجاد تصادفات است. از جمله این راه‌ها می‌توان به محور آزادگان اصفهان و محور اصفهان بهارستان اشاره کرد.

کد خبر 573482

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ممنوعیت تردد خودرو محدودیت تردد تردد خودرو محدودیت های تردد تردد در شهر صدور مجوز تردد افزایش تردد افزایش ترددهای جاده ای در نوروز 1401 افزایش تردد جاده ای افزایش ترددهای نوروزی افزایش تردد در جاده ها افزایش تردد در محورهای استان اصفهان افزایش تردد و تصادفات در جاده های استان اصفهان افزایش تردد در نوروز 1401 افزایش تردد در جاده های استان اصفهان افزایش ترددها افزایش تردد در استان اصفهان افزایش تردد در جاده های کشور افزایش تردد در محورهای شمالی افزایش تردد جاده ای در نوروز 1401 افزایش تردد د جاده های استان اصفهان افزایش تردد در محورهای خوزستان تلفات جاده ای در استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حدود ۱۵ درصد افزایش حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از بهره‌مندی ۸۷ درصد از خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان پیرانشهر با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه سیزدهم را در بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته دارد، اظهار کرد: میزان برخورداری شهرستان پیرانشهر از راه روستایی آسفالته از نظر تعداد روستا نیز ۶۴ درصد است.

وی افزود: قرارداد آسفالت محورهای مواصلاتی ۹ روستای شهرستان پیرانشهر منعقد شده که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز عملیات در سریع‌ترین زمان شروع خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: نقطه حادثه‌خیز کولیج در پیرانشهر به‌طور کامل رفع شده و عملیات اجرایی حذف نقطه حادثه‌خیز ۳ محور دیگر نیز در حال انجام بوده و همچنین در این نقاط چراغ‌های روشنایی محور نصب و انشعابات خریداری شده است و در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا اربعین سال‌جاری نیز پیش‌بینی شده عملیات آشکارسازی به طور کامل به اتمام برسد.

دست‌نشان تصریح کرد: فاز دوم عملیات نصب روشنایی محور منتهی به پایانه مرزی تمرچین نیز در حال انجام است و ترانس‌های مورد نیاز در زمان کوتاه تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: قرار داد روکش محور پسوه _مهاباد جدیداً مبادله شده و در حال تأمین قیر مورد نیاز هستیم که بعد از تأمین قیر عملیات آسفالت شروع خواهد شد.

کد خبر 751202

دیگر خبرها

  • انحراف پراید از جاده در محور نطنز ۲ کشته و ۴ مصدوم داشت
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد