Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@14:11:03 GMT

برگزاری جشنواره ملی فرش در نهاوند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۹۶۴۱

برگزاری جشنواره ملی فرش در نهاوند

جعفر سلگی صنعت فرش، شهرستان نهاوند را با محوریت فرش دستباف شناسنامه دارترین شهرستانی عنوان کرد که در بازار‌های خارجی و بین المللی حرف برای گفتن دارد.

جلسه پیگیری مشکلات صنعت فرش نهاوند با حضور سرپرست فرمانداری نهاوند و متولیان صنعت فرش شهرستان برگزار شد.
او در ادامه گفت: با توجه به سابقه نهاوند در هنر قالیبافی و پیشرو بودن روستا‌های گل حیدر و عشوند در هنر قالیبافی این شهرستان، ایجاد و راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش در شهرستان ضروریست و نیاز است به این منظور جشنواره فرش دستبافت نهاوند به صورت ملی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خواستار دعوت از شرکت‌های معتبر صادراتی برای حضور در این جشنواره شد که زمینه‌ای برای بازاریابی و جذب توریست برای شهرستان باشد.

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: حمایت از این هنر در جهت ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و بازرگانی نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و شهرستانی است.

او گفت: بیمه قالیبافان و پشتیبانان فرش، تأمین مواد اولیه و پشم مورد نیاز از عشایر کوچ رو و تولید کنندگان دام، اعطای تسهیلات مورد نیاز و همچنین ایجاد نمایشگاه دائمی فرش و برندینگ فرش نهاوند در بررسی قرار گرفت و با هماهنگی ایجاد شده با ادارات حاضر تصمیماتی برای تسهیل گرفته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،سرپرست اداره ورزش و جوانان سقز میگوید: این جشنواره با نمایش 47 اسب اصیل کردی همراه بود.
مصطفی حق پرست افزود: در این رویداد سوارکارانی از استان های کردستان ، کرمانشاه ، کرمان ، آذربایجانهای شرقی و غربی ، اصفهان و اقلیم کردستان عراق شرکت داشتند.
رئیس هیات سوارکاری شهرستان سقز هم گفت: اسب کُرد به دلیل داشتن برخی خصوصیات بارز از جمله قد متوسط ۱۵۰ - ۱۴۰ سانتیمتر، بدن کوتاه و در مجموع عضلانی با زیر بند محکم، بسیار باهوش، مطیع، صبور و مقاوم در مسافت‌های طولانی، دارای سینه فراخ و به حد قابل قبولی عضلانی، پرنفس شناخته شده است.
لقمان حسنی با بیان اینکه اسب کُرد شامل سه تیره جاف، افشاری و سنجابی است افزود: این جشنواره نه تنها موجب توسعه ورزش سوارکاری و معرفی آن می‌شود بلکه در توسعه صنعت اسب بویژه اسب کُرد و توسعه صنعت گردشگری نیز تاثیرگذار است.
در استان کردستان حدود یک هزار و ۲۰۰ راس اسب وجود دارد که از این تعداد ۵۰۰ مورد آن ثبت و حدود ۲۰۰ راس نیز در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز