Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@21:05:17 GMT

لغو تمام رویدادهای بین المللی ورزشی در چین

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۹۹۹۴

لغو تمام رویدادهای بین المللی ورزشی در چین

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، قرار بر این بود که سال ۲۰۲۲ در کشور چین چندین رویداد ورزشی مهم شامل بازی‌های آسیایی، بازی‌های پاراآسیایی، مسابقات تابستانی دانشجویان جهان، بازی‌های آسیایی جوانان و چندین مسابقه جهانی و بین المللی در رشته های دیگر برگزار شود که تمامی این مسابقات به یکباره با تعویق زمانی روبرو شده و مشخص نیست که چه زمانی قرار است برگزار شود؛ در رابطه با لغو یا تعویق این مسابقات نیز مسائل مختلفی مطرح می‌شود و برخی معتقدند که شاید دلیل این تصمیمات زنجیره‌ای صرفا کرونا نباشد!

بازی‌های آسیایی

مهم‌ترین رویداد ورزشی آسیا تحت عنوان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ که قرار بود شهریور ماه سال جاری در کشور چین برگزار شود، لغو و طبق اظهارات رئیس شورای المپیک آسیا، تاریخ جدید بازی‌های آسیایی چین سال آینده میلادی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی قرار بود از ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر (شهریور ۱۴۰۱) در مرکز استان ژجیانگ (هانگژو)، در حدود ۱۷۵ کیلومتری جنوب غربی شانگهای برگزار شود. البته روز دقیق برگزاری این بازها در ۲۰۲۳ هنوز مشخص نشده است.

بازی‌های پاراآسیایی

همچنین چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که قرار بود در روزهای ۹ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۷ تا ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱) در شهر هانگژو چین برگزار شود، به تعویق می‌افتد؛ خبری که قرار است صورت رسمی از سوی شورای پارالمپیک آسیا اعلام شود.

مسابقات تابستانی دانشجویان (یونیورسیاد)

مسابقات تابستانی دانشجویان جهان ابتدا قرار بود سال ۲۰۲۱ برگزار شود که به تعویق افتاد و در نهایت تصمیم بر این شد که مسابقات از ۲۶ ژوئن تا ۷ ژوییه سال ۲۰۲۲ (۵ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۱) برگزار شود اما باز هم به دلیل همه‌گیری کرونا برای بار دوم لغو شد و هنوز تاریخ جدید برگزاری این بازی‌ها اعلام نشده است. این اتفاق درحالی رخ داده که به تازگی کمیته اجرایی فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی (FISU) یونیورسیاد تابستانی ۲۰۲۳ را که قرار بود در یکاترینبورگ برگزار شود به تعویق انداخت و میزبانی این دوره را از روسیه گرفت و با تعویق مسابقات یونیورسیاد 2022 به نظر می‌رسد تقویم برگزاری مسابقات از نظر زمانی به روال سابق بازگردد.

بازی‌های آسیایی جوانان

هیات اجرایی شورای المپیک آسیا همچنین برگزاری بازی‌های آسیایی جوانان را در سال ۲۰۲۲ لغو کرد و قرار است دوره بعدی بازی‌ها در سال ۲۰۲۵ برگزار شود.

سومین دوره بازی‌های آسیایی جوانان قرار بود ۲۰ تا ۲۸ دسامبر سال جاری در شانتو چین برگزار شود که پس از گفت‌وگو با کمیته برگزاری بازی‌ها، هیات اجرایی تصمیم گرفت از آنجا که بازی‌های آسیایی جوانان یک بار به تعویق افتاده بود، بازی‌های آسیایی جوانان شانتو ۲۰۲۱ را لغو کند. قرار بر این است بازی‌های بعدی آسیایی جوانان در سال ۲۰۲۵ در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود.

المپیک دانش‌آموزی

قرار بر این بود که المپیک دانش‌آموزی سال ۲۰۲۰ در چین برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا یکسال به تعویق افتاد و قرار شد سال ۲۰۲۱ برگزاری آن مدنظر قرار گیرد اما باز هم با تعویق زمانی مواجه شد و در نهایت تصمیم بر این شد تا شاهد برگزاری این دوره از مسابقات در پاییز سال جاری یعنی سال ۲۰۲۲ باشیم. با این وجود هنوز در رابطه با برگزاری المپیک دانش‌آموزی تصمیمی اتخاذ نشده و لغو یا تعویق این مسابقات هم دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نادر طالب زاده حمید نوری یوزپلنگ آسیایی گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان چین بازی های آسیایی رویدادهای ورزشی لغو برنامه ها ویروس کرونا نادر طالب زاده حمید نوری یوزپلنگ آسیایی گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان بازی های آسیایی جوانان چین برگزار شود برگزار شود سال ۲۰۲۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد

 با تصمیم کمیته فنی مچ‌اندازی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، تیم ملی کشورمان در مسابقات آسیایی ۲۰۲۴ ازبکستان شرکت نمی‌کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، پس از اینکه کنفدراسیون مچ‌اندازی آسیا در تصمیمی یکطرفه و مطرح کردن بهانه‌های عجیب میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا 2024 را از جزیره کیش در ایران به تاشکند در ازبکستان منتقل کرد، امروز (سه‌شنبه) جلسه کمیته فنی مچ‌اندازی با حضور رئیس و نایب رئیس فدراسیون تشکیل شد.

بعد از بحث و بررسی درباره تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رأی‌گیری برای اعزام یا عدم اعزام تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان به‌صورت مخفی صورت گرفت که در نهایت با رأی اکثریت اعضای کمیته فنی، مقرر شد تیم ملی ایران (نایب قهرمان سال 2023 آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند.

تمامی اعضای کمیته فنی تأکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم و در نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعتراض خود را بابت این اتفاق و دلسردی حدود 300 ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند. مقرر شد فدراسیون و کمیته مچ‌اندازی تمرکز خودشان را روی برگزاری باشکوه مسابقات بین‌المللی مستریونیورس 2024 ایران و حضور حداکثری ورزشکاران داخلی و خارجی و همچنین اعزام تیم پرقدرت به مسابقات جهانی 2024 مولداوی بگذارند.

از سوی دیگر فدراسیون بدنسازی جهت دلجویی از ورزشکاران منتخب کمیته فنی جهت شرکت در مسابقات آسیایی، شرایط را برای حضور ورزشکاران در قالب تیم ملی در مسابقات بین‌المللی جام زنده یاد یزدان راد (مستریونیورس ایران) در خرداد ماه سال جاری مهیا خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد مسابقات مچ اندازی قهرمانی بانوان کشور (عکس)

دیگر خبرها

  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • اعزام ۳ جوجیتسوکار چهارمحال و بختیاری به مسابقات آسیایی
  • همراه با اخبار ورزشی دهم اردیبهشت استان قزوین
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز