Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «رضا نوشادی» امروز(یک شنبه) در نشستی خبری با اشاره به اینکه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران هیچ پروژه نیمه تمامی ندارد و این موضوع در بین شرکت‌های دولتی منحصر به فرد است، افزود:تا یک ماه آینده طولانی‌ترین حفاری افقی دریایی در خاورمیانه از بندر لافت تا جزیره قشم توسط این شرکت آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال «تولید دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» تاکید کرد: ۲ اقدام مهم در شرکت مهندسی و توسعه گاز در زمینه توسعه دانش‌بنیان انجام شده است.

نوشادی ادامه داد: شرکت زیمنس قرارداد یک میلیارد دلاری برای خدید ۱۰۰ دستگاه توربین را به بهانه تحریم لغو کرد با این حال متخصصان داخلی، در بستر بالندگی توانستند داخلی‌‎سازی را انجام دهند.

به گفته نوشادی، کمپرسورهایی که با زیمنس قرارداد بسته بودیم، بازدهی ۸۰ درصد داشت اما  امروز کمپرسورهایی که در داخل ساخته شده، بازدهی ۹۳ درصد دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام کمپرسورهای این شرکت که در سال ۱۴۰۲ نصب می‌شوند، راندمان حداقل ۸۹ درصد خواهند داشت، گفت:  درسال دانش‌بنیان یکی از محصولات دانش‌بنیان که ساخته خواهد شد، نوعی پوشش است که عمر خطوط لوله را افزایش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: همچنین یک مجموعه نرم‌افزاری مدیریت پروژه و طرح را در شرکت ایجاد کرده‌ایم که در مراحل پایانی خود قرار دارد تا  در راستای شفاف سازی عملکرد پیشگام باشیم.  

وی در پاسخ به ایرنا درخصوص پروژه‌های فعال مهندسی و توسعه گاز گفت: در حال حاضر ۲۱۱ قرارداد فعال در این شرکت وجود دارد.

نوشادی افزود: در ذخیره‌سازی مجموع پروژه‌هایی که در دست داریم، ۵.۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود. همچنین ۲ قرارداد ۲ میلیارد دلاری برای ساخت توربو کمپرسور در شرکت وجود دارد.

وی تاکید کرد: برای توسعه ذخیره‌سازی گاز در شوریجه نیز ۳.۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گردش مالی روزانه شرکت را ۵۰۰ میلیون یورو دانست و گفت: این گردش مالی با آغاز طرح‌های ذخیره‌سازی افزایش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا در خصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه‌ها در استان سیستان و بلوچستان، افزود: امسال در شرکت مهندسی و توسعه گاز به سال سیستان و بلوچستان نامگذاری شده و تزریق گاز از زاهدان به دشتک و از دشتک به زابل آغاز شده است  ودر ادامه گازرسانی به داخل شهر و صنایع در مدیریت گازرسانی پیگیری خواهد شد.

به گفته نوشادی، در مجموعه مهندسی و توسعه گاز، آخرین ایستگاه تزریق گاز به زابل فعال شده و گاز به زابل رسید.

وی ادامه داد: ۴ گستره بزرگ از ایرانشهر به چابهار را داریم  که تست‌های آن شروع شده در تلاشیم تا در پایاین بهار کل مسیر را تحویل دهیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به اینکه برخی اشرار در سیستان و بلوچستان نمی‌خواستند خدمات به این استان ارائه شود، گفت: با وجود ناامن کردن فضا برای کار اما خط هفتم سراسری اجرا شده و صنایع و شهرهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در دنیا به هر منطقه جغرافیایی معمولا یکی از حامل‌های انرژی تحویل می‌شود، افزود: با این حال جمهوری اسلامی ایران به تمام مناطق کشور همزمان برق و گاز را تحویل داده است.  

نوشادی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی به جزیره قشم، گفت: در حال حاضر هزار مگاوات نیروگاه منتظر ورود گاز به قشم هستند و بخشی از این گاز هم صادر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حد فاصل سرزمین اصلی تا جزیره قشم ۳.۵ کیلومتر است، ادامه داد: خط لوله گاز به جزیره قشم از زیر دریا و به صورت حفاری افقی احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشار به اینکه این حفاری، طولانی‌ترین حفاری افقی در خاورمیانه است، افزود: حفاری از دو طرف انجام خواهد شد و از ماه آینده آغاز می‌شود. این برای اولین بار در کشور است که از دو طرف حفاری صورت می‌گیرد.

به گفته نوشادی، ۸۵ درصد از تجهیزات مورد نیاز مهندسی و توسعه گاز در کشور داخلی‌سازی شده است.

وی گفت: صورت‌های مالی سال ۹۹ شرکت‌های دولتی در کدال منتشر شده است که بر اساس آن به نظر می‌رسد شرکت مهندسی و توسعه گاز زیان ده است اما با دقت در صورت‌های مالی مشخص می شود که این شرکت را باید در مجموعه شرکت ملی گاز ببینیم و صورت‌های مالی را بررسی کنیم.

نوشادی افزود: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، طرح‌های مورد نیاز شرکت ملی گاز ایران را اجرا می کند و در اختیار سایر شرکت‌های زیر مجموعه گاز برای بهره‌برداری قرار می‌دهد بنابراین بررسی سود و زیان برای ان شرکت به تنهایی منطقی نیست.

وی تاکید کرد: در قراردادهایی مانند بای بک یا بیع متقابل، هزینه اجرای پروژه ۱۰ درصد بود اما در مهندسی و توسعه گاز قیمت اجرای پروژه ۱.۵ تا ۲.۵ درصد است و حاضریم پیمانکار سایر بخش‌های دولت باشیم.

منبع: الف

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران سیستان و بلوچستان دانش بنیان حفاری افقی جزیره قشم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود

وزیر کشور با اشاره به مصوبه امروز هیئت دولت برای تخصیص یک هزار و پانصد مییارد تومان اعتبار ویژه به صورت فوق العاده برای جبران خسارات ناشی از سیل و اقدامات فوری  برای حل مشکلات استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: البته ممکن است بیش از این اعتبار نیاز باشد که در وقت خودش با بررسی های مجدد  دولت آنرا تکمیل خواهد کرد.

وی در خصوص امکان اعطای کمک بلاعوض دولت و تسهیلات به سیل زدگان هم  با تأکید بر اینکه بخشی از کمک های دولت به صورت کمک های بلا عوض می تواند ارائه شود و بخشی از طرق تسهیلات بانکی، اظهار داشت: این روال جاری در همه موارد مشابه است و کا هم شروع شده و آقای استاندار به شدت  پیگیر این مسئله هستند.

وی در پاسخ به این سوال که فصل ساخت و ساز و بازسازی خانه های آسیب دیده کوتاه است و چه زمانی مردم استان می توانند به این تسهیلات دسترسی پیدا کنند هم تصریح کرد:  روند اجرایی کار به سرعت شروع شده و  شاید در همین چند روز اینده این مهم اتفاق بیفتد.

پاکستان با ما در امر مبارزه با تروریسم هم نظر است

وزیر کشور  در پاسخ به سوال دیگری در مرود روند اجرای برنامه انسداد مرزهای شرقی کشور هم با اشاره به اینکه انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است، گفت: اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

احمد وحیدی درباره امکان تعقیب تروریست ها و اشرار در داخل خاک پاکستان پس از سفر رئیس جمهور و مذاکرات با مقامات پاکستانی هم گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

قرارداد شهردای تهران با چینی‌ها یک حرکت خوب بود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مسائل نقدها و شائبه‌هایی که در مورد قرارداد کلان شهرداری تهران با چین برای خرید اتوبوس و مینی بوس و وسائط حمل و نقل شهری منعقد شده و اینکه ذیل نظارت این وزارتخانه انجام شده؟ با تأکید بر اینکه طبعا این قرارداد با نظارت ما بوده، گفت: بالاخره شهرداری تهران یک کار خوب را با هدف نوسازی ناوگان انجام داده و آنرا در دو سطح مترو و خودروهای حمل و نقل عمومی اقدامی خوبی می‌دانیم. البته توضیح داده‌ایم که اولویت ما نخست حمایت از تولید داخل است و به هر میزان که در داخل تولید داشته باشیم  اولویت با خرید از آنجاست و  مابقی نیاز را باید با خرید از خارج برطرف کنیم وحیدی استفاده و  خودورهای برقی را یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا و مل به تعهدات قانون هودای پاک عنوان کرد و و در مورد نقدهایی که به اهلیت شرکت چینی در این قرارداد مطرح شده، گفت: تشخیص اهلیت روش و قانون دارد و  قانون تعیین می کند که چطور این شرکتها انتخاب شوند.

همه از اجرای طرح نور رضایت دارند

وحیدی درباره آخرین وضعیت اجرای رح نور هم با بیان اینکه طرح نور بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد، گفت: دستگاه‌های دیگر هم طبق قانون مسئولیت‌هایی دارند و باید به آن عمل کنند  و تا از ناهنجاریهایی که می‌خواهند به جامعه ما تحمیل کنند جلوگیری شود و الحمدلله تا کنون نیز هم مجلس هم قوه قضائیه و هم  دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از اجرای این قانون ابراز رضایت کرده‌اند.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • کارگران عامل مهم توسعه اقتصادی کشور هستند
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده