Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:03:27 GMT

معلم مطالبه گر و تکلیف گرا است/نظام اجتماعی کشور زنده شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۰۳۳۱

معلم مطالبه گر و تکلیف گرا است/نظام اجتماعی کشور زنده شد

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد صبح یکشنبه در جشن سپاس معلم در شهرستان فیروزآباد، گفت: در سند تحول بنیادین کلید واژه‌ای داریم تحت عنوان مدرسه کانون پیشرفت محله است گفت: این کلید واژه نباید در سند تحول بعد از ۱۰ سال خاک بخورد و در این راستا باید تمام زیرساخت‌ها و تمام منابع در اختیار مدرسه و معلم قرار بگیرد تا بتوانیم هم دانش آموز سالم، صالح، دانا و توانا تربیت کنیم و هم به جامعه محلی و به طور کلی به کشور خدمت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مدرسه را آغازگر تمام تحولات و پیشرفت‌ها دانست و افزود: لذا سیاست دیگر آموزش و پرورش توجه به خط مقدم تحول و توجه به میدان تحول یعنی مدرسه است.

ستاری فرد با اشاره به اینکه معلم مطالبه گر، تکلیف گرا و مسئولیت پذیر است و در قبال سرنوشت جامعه مسئول است، گفت: آموزش و پرورش و مدرسه، مولد سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی و انسانی است و معلم بر اساس فطرت پاک و خداجویانه خود نمی‌خواهد و نمی‌تواند مخرب سرمایه اجتماعی باشد.

ستاری فرد با اشاره به اینکه تغذیه‌ی دانش آموزی برای مناطق محروم بعد از ۱۰ سال شروع خواهد شد و با بیان اینکه که یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای موضوع تغذیه دانش آموزی پیش بینی اعتبار شده است گفت: در این راستا در یکی از مناطق بصورت آزمایشی موضوع تغذیه دانش آموزی اجرا شد و تا سال تحصیلی مهرماه برای ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز مناطق محروم موضوع تغذیه دانش آموزی را بتوانیم پوشش دهیم.

وی گفت: اعتقاد داریم که اگر رضایتمندی شغلی معلمین محقق شود به کیفیت آموزشی و پرورشی حتماً نائل خواهیم شد لذا به دنبال رضایت شغلی معلمین هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: در این راستا در صدد هستیم حقوق و مطالبات بحق معلم را بدون واسطه از زبان گویای معلم بشنویم و اجرایی کنیم.

ستاری فرد ادامه داد: ما یک دستگاه عظیم با یک میلیون کارمند هستیم که هرکدام از ما می‌توانیم تریبونی برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت باشیم تا نشان دهیم آموزش و پرورش مولد سرمایه‌ی اجتماعی است.

وی گفت: رتبه بندی را در اختیار خود معلمین قرار دادیم و اعضای هیأت ممیزه مشخص می‌کند که هر معلم در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرد و ما هرگز بدنبال این نیستیم که کانون‌های ارزیابی و صنفی ایجاد کنیم تا معلم ارزیابی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: بنابراین مدیر مدرسه و مدیر منطقه محرم نظام آموزش و پرورش است، پس اوست که تعیین می‌کند معلمینش چه شایستگی و توانایی‌هایی دارد و این نیازمند به تبیین است.

ستاری فرد ضمن تاکید بر عدالت تربیتی گفت: عدالت تربیتی یعنی توزیع اعتبارات را نه از مرکز بلکه از مناطق مرزی و محروم و روستایی که کمترین امکانات آموزشی، بهداشتی، ورزشی، تفریحی و خدماتی دارند را شروع کنیم.

وی گفت: در استان فارس ایجاد حدود ۸۰ فضای ورزشی جدید و تعمیر حدود ۵۰ فضای ورزشی گذشته و مجموع بهینه سازی ۱۳۰ فضای ورزشی با پیگیری‌های مجدانه مدیرکل محترم انجام گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات حوزه تربیت بدنی و سلامت حدود ۳۰ میلیارد تومان در اختیار استان قرار داده شد در صورتی که سال ۱۳۹۹ این رقم ۲ میلیارد بود و برای سال ۱۴۰۱ سعی داریم که به ۵۰ میلیارد برسانیم.

ستاری فرد از تصویب ردیف اعتبار حدود ۲ هزار میلیارد تومانی برای حوزه ورزش دانش آموزی خبر داد که می‌توان اقدامات ارزنده ای در این راستا انجام داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: مردم به مدیر، معلمین و مدرسه اعتماد دارند و با بازگشایی مدارس، جامعه زنده و پویا شد و اینگونه بود که معلم بار دیگر باعث زنده شدن نظام اجتماعی کشور گشت.

وی افزود: با تشکیل مجلس جدید، مطالبه جدی در خصوص نظام رتبه بندی توسط نمایندگان مجلس خصوصاً نمایندگانی که از طبقه معلمین در مجلس شورای اسلامی حضور دارند صورت گرفت.

کد خبر 5484381

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش شهرستان فیروزآباد بوشهر کرمانشاه عید فطر 1401 خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا نماز عید سعید فطر عید سعید فطر آمار کرونا گرد و غبار عملیات بازی دراز صعود به بازی دراز آلودگی هوا گروههای جهادی سرپل ذهاب معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش دانش آموزی ستاری فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

دیگر خبرها

  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد