Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا در گافی تازه با اشتباه گرفتن عراق و ایران مدعی شد که تاکنون بیش از ۵۰ بار به عراق و افغانستان سفر کرده است، آماری که طی سال‌های اخیر همیشه رو به افزایش بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جو بایدن» رئیس جمهور 79 ساله آمریکا که بارها موضوع  کهولت سن و مناسب نبودن او برای کرسی ریاست‌جمهوری زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار گرفته است، این بار در گافی جدید با اشتباه گرفتن عراق و ایران مدعی شد که تاکنون بیش از 50 بار به عراق و افغانستان سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا درحالی مدعی است که بیش از 50 مرتبه به عراق و افغانستان سفر کرده است که همه ساله ادعای او درباره تعداد سفرهایش به این دو کشور رو به افزایش است.

بایدن پیش از این در سخنرانی سالانه خود درباره وضعیت آمریکا در کنگره این کشور که اول مارس سال 2022 صورت گرفت مدعی شده بود که تاکنون بیش از 40 بار به عراق و افغانستان سفر کرده است.

گفتنی است که رئیس جمهور آمریکا پیش از این بارها به عراق و افغانستان سفر کرده بود، از جمله برای دیدار با پسرش که در جنگ عراق حضور داشت، اما ادعای او درباره تعداد سفرهایش به افغانستان حدود 2 برابر سفرهای انجام شده‌اش به این کشورهاست.

این نخستین باری نیست که بایدن درباره تعداد سفرهایش به عراق و افغانستان دروغ گفته است.

واشنگتن‌پست: دولت بایدن به متحد شدن چین و روسیه کمک می‌کندبایدن: احتمال حمله روسیه به اوکراین طی چند روز آینده بسیار زیاد استبایدن: ما آماده اعمال تحریم‌های سخت علیه روسیه هستیم

در سال 2019 نیز زمانی که بایدن مشغول مبارزات انتخاباتی بود، داستانی دراماتیک، اما دروغ، درباره ژنرالی گفت که از او خواسته بود برای قدردانی از شجاعت یک کاپیتان نیروی دریایی آمریکا به افغانستان سفر کند. زمانی که بایدن این داستان را بازگو می کرد، گفت که «بیش از 30 بار» به عراق و افغانستان سفر کرده است.

این درحالی است که راستی‌آزمایی واشنگتن‌پست نشان داد که تعداد واقعی سفرهای بایدن به عراق و افغانستان 21 بار است و برخی از این سفرها در فاصله سال‌های 1973 تا 2009 رخ داد، زمانی که بایدن به عنوان سناتور خدمت می‌کرد.

براساس گزارش‌های خبری و بیانیه‌های مطبوعاتی، آخرین باری که بایدن در عراق بود مربوط به سال 2016 است و آخرین حضور او در افغانستان نیز به سال 2011 بازمی‌گردد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم