Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی اظهارداشت: پس از آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا در محدوده بنادر شهید باهنر و شهید رجایی، ایجاد معبر دسترسی مردم به دریا نیز در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اینکه بیش از ۳۰ سال از تصرفات غیرقانونی در این محدوده می گذشت و در این مدت مردم از دسترسی به دریا محروم بوده اند، صرف آزادسازی حریم بدون ایجاد محل دسترسی، حقوق عامه را احیاء نمی کرد لذا با تخریب تصرفات غیرمجاز و ایجاد ۵ معبر مناسب به مساحت بیش از ۱۵ هزار متر مربع هم اکنون امکان دسترسی مردم به سواحل و دریا ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اراضی ساحلی حدفاصل بندرشهید باهنر تا بندرشهید رجایی بندرعباس ۱۲.۶ کیلومتر است که از این میزان در حدود ۶ کیلومتر به صورت غیرقانونی توسط بخش خصوصی تصرف شده بود که با تسری طرح آزادسازی سواحل به زمین های تصرف شده توسط افراد حقیقی و شرکت های متعلق به بخش خصوصی، ضمن آزادسازی این اراضی و اعاده آنها به بیت المال، مستحدثات ایجاد شده در این منطقه نیز تخریب شد.

قهرمانی در ادامه با اشاره به دستور رئیس قوه‌قضاییه مبنی بر لزوم مقابله با هرگونه تصرف غیرقانونی در حریم و بستر دریا، تصریح کرد: در آخرین مرحله از طرح آزادسازی سواحل در حدفاصل بنادر شهید باهنر و شهید رجایی بندرعباس با توجه به مأموریت ابلاغی به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، بخش اعظمی از حریم ۶۰ متری رفع تصرف شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطر نشان کرد: در اجرای طرح آزادسازی سواحل این محدوده با توجه به اینکه در زمین‌های مجاور اتوبان نیز انبارهایی به هم پیوسته قرار داشتند، پس از بررسی دقیق نقشه های مربوطه و تعیین مسیرهای دسترسی، طی چند روز اخیر با حضور نماینده دادستان در محل، نسبت به ایجاد و بازگشایی معابر مذکور اقدام شد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه بازگشایی معابر و آزادسازی حریم دریا در این محدوده کماکان ادامه دارد، یادآور شد: خوشبختانه هماهنگی و همکاری خوب نهادهای دولتی و نظامی با دستگاه قضایی در راستای آزادسازی حریم دریا نشان داد که عزمی ملی برای تعیین تکلیف سواحل کشور وجود دارد.

گفتنی است؛ تا کنون با صدور دستور قضایی مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هکتار برابر با ۶۰ کیلومتر از سواحل استان هرمزگان در کرانه های دریای عمان و خلیج فارس آزادسازی شده است.

کد خبر 5484419

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر شهید رجایی رفع تصرف از اراضی ملی مجتبی قهرمانی دادگستری هرمزگان بوشهر کرمانشاه عید فطر 1401 خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا نماز عید سعید فطر عید سعید فطر آمار کرونا گرد و غبار عملیات بازی دراز صعود به بازی دراز آلودگی هوا سرپل ذهاب گروههای جهادی آزادسازی حریم استان هرمزگان شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز

استاندار آذربایجان شرقی امروز در این نشست، کمیته‌ای تخصصی متشکل از نمایندگان استانداری، شهرداری، اوقاف و میراث فرهنگی را مامور تدوین سند احیاء ربع رشیدی کرد.

رحمتی با بیان اینکه در مرحله نخست احیاء این مجموعه تاریخی باید مسئله دارایی‌ها، گردشگری و تملک اراضی این مجتمع حل شود افزود: با تدوین طرح عملیاتی احیاء این مجتمع نقشه و مسیر راه احیاء آن مشخص می‌شود.

در این نشست همچنین مصوب شد اعطای جایزه ملی و بین‌المللی ربع رشیدی برای پزشکان برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم با اشاره به اجرای ۵ فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در این مجموعه گفت: مجموعه ربع رشیدی در سال ۵۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در فهرست موقت یونسکو برای ثبت جهانی قرار گرفته که نیازمند آزادسازی اراضی است.

حمزه‌زاده افزود: مساحت عرصه و اعیانی ربع رشیدی بیش از ۹۰ هکتار است که در طول ۷ قرن مورد تهاجم و دستبرد قرار گرفته و در حال حاضر کمتر از ۱۳ هکتار آن قابل احیاست که بیش از ۱۱ هکتار آن تملک و آزادسازی شده است.

شهرک دانشگاهی ربع رشدی تبریز در قرن هشتم هجری به همت خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی، وزیر غازان خان و یکی از دانشمندان و نویسندگان برجسته  عصر در شمال شرق تبریز بنیان نهاده شد که در آن به هفت زبان زنده دنیا تدریس می‌‎شد وحدود ۶ هزار دانشجو از مناطق مختلف جهان در آن تحصیل می‌کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • (ویدئو) آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی