Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@02:57:21 GMT

پیش بینی ترسناک از قیمت بیت کوین

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۰۵۹۶

بیت کوین هم اکنون در حدود قیمت ۳۶۰۰۰ دلار معامله می‌شود و نسبت به دیروز کمتر از یک درصد افت کرده. اما بازدهی هفتگی آن به منفی ۶ درصد رسیده است. البته بیت کوین در اوج ریزش اخیر خود تا قیمت ۳۵۴۸۲ دلار هم کاهش یافت که اکنون بخشی از این افت خود را جبران کرده است.

بازار ارز‌های دیجیتال دوباره رنگ قرمز به خود گرفته و افت‌های اخیر به گونه‌ای بوده که فعلا امید زیادی به رشد آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در چند روز گذشته فعالان بازار ارز‌های دیجیتال چیزی جز افت قیمت ندیده اند. قیمت‌ها هر روز کاهش داشته و بیت کوین که تا نزدیک ۴۰ هزار دلار هم بالا رفته بود، حالا به ۳۶۰۰۰ دلار رسیده است.


بیت کوین هم اکنون در حدود قیمت ۳۶۰۰۰ دلار معامله می‌شود و نسبت به دیروز کمتر از یک درصد افت کرده. اما بازدهی هفتگی آن به منفی ۶ درصد رسیده است. البته بیت کوین در اوج ریزش اخیر خود تا قیمت ۳۵۴۸۲ دلار هم کاهش یافت که اکنون بخشی از این افت خود را جبران کرده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از ۳۴ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به ۶۸۵ میلیارد دلار رسیده است.

گفته شده که ریزش اخیر ارز‌های دیجیتال به خصوص بیت کوین، به دلیل افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا بوده است.

دلیل ریزش بیت کوین هر چیزی که باشد، باعث شده تحلیل‌ها به سمت اعداد ترسناکی بروند. سایت کوین دسک که از منابع تحلیلی معتبر بازار ارز‌های دیجیتال است امروز در تحلیل تکنیکال خود از بیت کوین نوشته که احتمالا قیمت به سمت ۳۰ هزار دلار می‌رود.

این سایت حتی نوشته که درصورت بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین زیر میانگین متحرک ۱۰۰ هفته ای، ممکن است قیمت به سمت ۱۷۸۲۳ دلار برود که این اتفاق، سقوط ۸۰ درصدی قیمت از سقف تاریخی را به همراه خواهد داشت.

ارزش بازار اتریوم به ۳۲۳ میلیارد دلار رسید
اتریوم هم امروز منفی است. افت ۱.۵ درصدی اتریوم، قیمت آن را به حدود ۲۶۸۰ دلار رسانده است. بازدهی هفتگی اتریوم نیز به منفی ۵ درصد رسیده است.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته ۱۹ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به ۳۲۳ میلیارد دلار رسیده است.

امروز اکثر آلت کوین‌ها منفی هستند و تعدادی هم در بین آن‌ها افزایش قیمت داشته اند. در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار و در میان مثبت ها، الگوراند با رشد ۶ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته. ترون هم ۴ درصد رشد کرده و مونرو و تزوس رشد ۳ درصدی داشته اند.

اما در میان نماد‌های منفی، ترا با افت ۹ درصدی مواجه شده است. تورچین و ایپ کوین هم افت ۵ درصدی داشته اند.

در مقیاس هفتگی، ماجرا متفاوت است. ترون ۳۲ درصد رشد داشته و الگوراند هم با افزایش قیمت ۱۰ درصدی مواجه شده است. ولی مابقی ارز‌ها با کاهش قیمت همراه بوده اند که بدترین عملکرد در این بخش مربوط به ایپ کوین با افت ۴۵ درصدی است. Cronos و فایل کوین هم در مقیاس هفتگی افت بیش از ۲۰ درصدی داشته اند.

ارزش بازار ارز‌های دیجیتال به عدد ۱.۶۵ تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم نسبت به دیروز کاهش زیادی داشته و با افت ۴۴ درصدی، عدد ۶۷ میلیارد دلار را نمایش می‌دهد.

ارزش معاملات دیفای طی شبانه روز گذشته ۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ درصد از ارزش کل معاملات است.


/ رمزارز نیوز

برچسب ها: پیش بینی ، قیمت بیت کوین ، اوج ریزش لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RLR

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پیش بینی قیمت بیت کوین اوج ریزش بازار ارز های دیجیتال دلار رسیده میلیارد دلار ارزش معاملات ارزش بازار داشته اند روز گذشته بیت کوین کوین هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

صندوق بین المللی پول از رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته خبر داد و پیش بینی کرد ذخایر ارزی در دسترس ایران در سال ۲۰۲۴ با افزایش حدود ۶ میلیارد دلاری نسبت به سال قبل به ۳۱.۳ میلیارد دلار برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای خاورمیانه و آسیای مرکزی که به تازگی منتشر شده پیش بینی کرده ارزش تولید ناخالص داخلی ایران 61 میلیارد دلار در سال 2024 نسبت به سال 2023 افزایش یابد و به 464 میلیارد دلار برسد. اقتصاد ایران در این سال 3.3 درصد رشد خواهد کرد که  از رشد متوسط 20 ساله طی سال های 2000 تا 2020 که 3 درصد گزارش شده بیشتر خواهد بود.

این گزارش رشد اقتصاد غیر نفتی ایران در سال 2023 را  3.8 برآورد و پیش بینی کرده است این رقم در سال جاری به 3.3 درصد برسد. بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه 15 درصدی را به ثبت رساند. پیش بینی شده است در سال 2024 نیز رشد این بخش به 2.9 درصد برسد.

نرخ تورم در کشور طی سه سال گذشته نزولی بوده است و به پیش بینی صندوق بین المللی پول انتظار می رود این روند حداقل طی دو سال آینده ادامه پیدا کند. نرخ تورم ایران در سال 2023 به 41.5 درصد کاهش یافته و پیش بینی می شود در سال 2024 به 37.5 درصد و در سال 2025 به 32.5 درصد برسد.

نرخ رشد نقدینگی در سال 2023 بالغ بر 34.7 درصد بوده و انتظار می رود این رقم در سال 2024 به 32.9 درصد کاهش یابد. متوسط رشد نقدینگی طی سال های 2000 تا 2020 بالغ بر 26.5 درصد محاسبه شده است.

*پیش بینی تراز مثبت 16.7 میلیارد دلاری حساب های جاری در 2024

صندوق بین المللی پول تراز حساب های جاری ایران در سال 2024 را مثبت 16.7 میلیارد دلار پیش بینی کرده است. در سال 2023 نیز تراز حساب های جاری ایران مثبت 17.8 میلیارد دلار برآورد شده بود.

*عبور ذخایر ارزی در دسترس ایران از 30 میلیارد دلار

ذخایر ارزی در دسترس ایران بر اساس برآورد صندوق بین المللی پول در سال گذشته 25.1 میلیارد دلار بوده است. این رقم برای سال قبل از آن 19.7 میلیارد دلار اعلام شده بود. بر اساس پیش بینی این نهاد بین المللی ذخایر ارزی در دسترس ایران طی سال جاری با افزایش حدود 6 میلیارد دلاری نسبت به سال قبل به 31.3 میلیارد دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش ذخایر ارزی ایران بسیار بیشتر از این ارقام و بالای 100 میلیارد دلار است که بنا به ادعای صندوق بین المللی پول به دلیل تحریم ها در دسترس ایران قرار ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین