Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@13:09:17 GMT

چرا تعطیلی مدارس تهران دیر اعلام شده است؟+جزئیات

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۰۶۳۵

چرا تعطیلی مدارس تهران دیر اعلام شده است؟+جزئیات

‌اعلام تعطیلی مدارس پیش دبستانی و دبستان‌ها و مدارس استثنایی استان تهران با تأخیر زیاد و در حالی اعلام شد که بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را پیش از آن راهی مدارس کرده بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت هشت صبح امروز استانداری تهران در خبری اعلام کرد که مدارس استان تهران در مقاطع پیش دبستانی، دبستان‌ها و مدارس استثنایی به علت آلودگی هوا تعطیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که از روز گذشته هیچ خبری مبنی بر تعطیلی احتمالی مدارس هم منتشر نشده بود.

اعلام تعطیلی مدارس پیش دبستانی و دبستان‌های استان تهران آن قدر دیر، در حالی اعلام شد که بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را پیش از آن راهی مدارس کرده بودند و برخی کلاس‌های درس آغاز شده بود.

علاوه بر دانش‌آموزان و معلمان، وزارت آموزش و پرورش نیز از این خبر ناگهانی غافلگیر شده به گونه‌ای که روابط عمومی آموزش و پرورش نیز از این تعطیلی اطلاعی نداشته است.

جدای از آنکه اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس برای سلامت دانش‌آموزان خطرناک است از سوی دیگر خانواده‌های زیادی به واسطه اعلام دیر هنگام این خبر سردرگم شده و تکلیف خود را نمی‌دانسته‌اند.

علی تیرگیر خلیفه رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع تعطیلی مدارس خیلی دیر اعلام شده و امکان هرگونه هماهنگی را از ما گرفته است؛ گفت: اعلام تعطیلی مدارس را زمانی اعلام کردند که بسیاری از خانواده‌ها فرزندانشان را راهی مدرسه کرده بودند.

شاخص هوا در حال حاضر عدد ۱۹۶ را نشان می‌دهد که ناسالم است؛ این هوا برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان خطرناک است. لذا این افراد باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری ورزند و افراد دیگر نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خود را کاهش دهند.

با این شرایط سوال اینجاست؛ در حالی که آلودگی هوا بیش از هر فرد دیگری برای کودکان خطرناک است چرا تعطیلی مدارس اینقدر دیر اعلام شد؟ آیا هوا به صورت ناگهانی در شرایط ناسالم قرار گرفت و یا مسئولان به امید وزش باد از تعطیلی به موقع مدارس خودداری کردند؟

به گزارش ایمنا، مدارس استان تهران در مقاطع پیش دبستانی، دبستان‌ها و مدارس استثنایی امروز هجدهم اردیبهشت به علت آلودگی هوا بدون اطلاع‌رسانی قبلی تعطیل شد.

کد خبر 573528

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تعطیلی مدارس تهران به دلیل آلودگی هوا وزارت آموزش و پرورش آلودگی هوا در تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تعطیلی مدارس استان تهران پیش دبستانی خانواده ها دبستان ها اعلام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است

محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره برنامه تعطیلی سینماهای سراسر کشور در ایام تعطیلات پیش رو گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت تعطیل هستند.

وی ادامه داد: اکران فیلم های کمدی «سال گربه» و «تمساح خونی» پس از ساعت ۱۷ عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت متوقف می‌شود اما اکران سایر فیلم ها شامل «مست عشق»، «بی‌بدن»، «آسمان غرب»، «آپاراتچی»، «ایلیا جستجوی قهرمان»، «نوروز» و «پرویزخان» از ساعت ۱۹ عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با تعطیلی سینماها سراسر کشور متوقف خواهد شد.

صابری در پایان گفت: فعالیت سینماها از صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه به حالت عادی باز می‌گردد.

کد خبر 6094112 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود