Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:12:37 GMT

رئیس سیا: پوتین نمی‌تواند شکست در جنگ را بپذیرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۰۶۹۴

رئیس سیا: پوتین نمی‌تواند شکست در جنگ را بپذیرد

رئیس سیا گفت پوتین نمی‌تواند بپذیرد که در جنگ اوکراین شکست خورده و حتی مصمم تر از قبل درصدد تشدید آن است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بیل برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در جریان کنفرانس نشریه فایننشال تایمز اظهار کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نمی تواند بپذیرد که در جنگ اوکراین شکست خورده و مصمم تر از قبل درصدد تشدید آن است اما تاکنون نشانه هایی برای استفاده از سلاح های هسته‌ای در این جنگ، دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به رغم شکست نیروهای روسیه در تصرف کی‌یف و شکست در پیشروی در مناطق جنوب شرقی دونباس، پوتین ایده خود را درباره شکست دادن نیروهای اوکراینی تغییر نداده است.

برنز با تاکید بر اینکه اعتقاد پوتین به شکست دادن مقاومت اوکراینی ها به رغم شکست های اساسی در میدان نبرد، همچنان پابرجاست، خاطرنشان کرد پوتین در حال حاضر مصمم تر از قبل به دنبال پیشروی در میدان جنگ و تشدید آن است.

برنز که پیشتر سفیر سابق آمریکا در روسیه بود گفت: سیا و دیگر آژانس های اطلاعاتی غربی تاکنون نشانه هایی از آمادگی مسکو برای استفاده از سلاح های هسته ای جنگی برای پیروزی در جنگ و یا هدف قراردادن متحدان کیف ندیده اند. اما ما همچنان به این موضوع توجه ویژه ای داریم و با دقت آن را رصد می کنیم.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در این کنفرانس اظهار کرد که سخنان ولادیمیر پوتین، باید جدی گرفته شود، ولی مواضع او در خصوص ناتو نباید عامل بازدارنده‌ای برای گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باشد.

این مقام آمریکایی اذعان کرد که اظهارات پوتین مبنی بر اینکه پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو یک "خط قرمز" است، جای نگرانی جدی دارد. ولی لفاظی‌های رئیس جمهوری روسیه نباید مانع از گسترش این ائتلاف شود. وی گفت: «اگر فنلاند و سوئد تصمیم بگیرند در این مسیر حرکت کنند و ناتو تصمیم بگیرد تعداد اعضای خود را افزایش داده و این دو کشور را نیز شامل شود، هیچ چیز مانع از این اقدام نخواهد شد.»

رئیس سیا همچنین درباره چین که در فکر حمله به تایوان و الحاق آن به خاک خود است اظهار کرد چین باید به دقت تهاجم روسیه به خاک اوکراین و تمایل خود برای در دست گرفتن کنترل تایوان و تمام هزینه های آن را ارزیابی کرده و نتایج آن را بررسی کند.

وی تاکید کرد رهبران چین باید به دقت به نتایج برآمده از جنگ اوکراین و عملکرد ضعیف ارتش روسیه و مقاومت مستحکم جامعه کل اوکراین نگریسته و از آن درس بگیرند.

برنز در پایان گفت: پکن از این حقیقت ناراحت است که آنچه پوتین انجام می دهد، باعث پیشروی و اتحاد بیشتر آمریکا و کشورهای غربی است.

این در حالی است که نیروی دریایی آمریکا تقریبا هر ماه رزمایش های مختلفی را به منظور تحریک چین در منطقه دریای چین جنوبی که منطقه مورد مناقشه بین تایوان و چین است، برگزار می‌کند، مسئله‌ای که باعث خشم چین می‌شود چرا که چین تایوان را بخشی از اراضی خود می‌داند و هرگز استفاده از زور و اجبار برای تحت کنترل در آوردن این جزیره را رد نکرده است. آمریکا مهمترین حامی بین المللی تایوان و فروشنده اصلی تسلیحات به این جزیره محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی روبات دروازه بان توپ ستارگان فوتبال را مهار می کند ولی از پوتین گل می خورد / فان

تقابل رئیس جمهور روسیه با روبات دروازه بان.

دانلود (3.9MB)

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • وقتی روبات دروازه بان توپ ستارگان فوتبال را مهار می کند ولی از پوتین گل می خورد / فان
  • حماس: سرنوشت صهیونیست‌ها در رفح هم چیزی جز شکست نیست
  • اگر آمریکا نبود اشغالگری اسرائیل در ۷ اکتبر پایان یافته بود
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد