Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@02:43:49 GMT

تایوان تحت فشار آمریکا برای خرید سلاح علیه چین

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۰۹۹۶

تایوان تحت فشار آمریکا برای خرید سلاح علیه چین

دولت بایدن به دولت تایوان فشار می آورد تا با فروش تحمیلی سلاح های آمریکایی به ویژه تسلیحات متناسب با جنگ های نامتقارن و دریایی به این کشور اسیایی، ارتش کوچک آن را علیه چین تجهیز کند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز، در ادامه مطلب این روزنامه آمریکایی آمده است: واشنگتن به دنبال شکل دادن کارزاری  در حوزه های دفاعی تایوان از زمان تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ اوکراین، آمریکا و تایوان را نسبت به این مسئله متقاعد کرده که حمله چین به تابوان طی سالهای آتی اکنون یک خطر بالقوه محسوب می شود و اینکه یک ارتش کوچک‌ با تسلیحات مناسب که راهبرد مرتبط با جنگ نامتقارن را در دستورکار داشته باشد، می تواند بر یک دشمن‌ بزرگ تر غلبه کند.

در این چارچوب مقامات آمریکایی در حال بررسی مجدد توانایی های نظامی تایوان هستند تا پی ببرند که آیا این کشور می تواند همچون اوکراین، در برابر هر تهاجمی مقابله کند یا خیر.

گزارش شده است که رئیس جمهوری تایوان در تلاش است تا ارتش این کشور را به سمت جنگ نامتقارن سوق دهد و به سمت خرید تعداد زیادی تسلیحات مرگباری که هدف قرار دادن و مقابله با آنها دشوار است، حرکت کرده اما برخی از مقامات تایوان در برابر این مسئله مقاومت می‌کنند.

مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که یکسری سیستم‌های تسلیحاتی خاص که وزارت دفاع تایوان به دنبال در اختیار گرفتن آنهاست، برای جنگ در برابر ارتش چین مناسب نیستند. مقامات آمریکایی به  همتایان تایوانی خود هشدار داده اند که وزارت خارجه آمریکا این گونه سفارش‌ها را رد می کند. آنها همچنین اعلام کرده اند که سازندگان تسلیحات آمریکایی نیز از دادن درخواست به آژانس‌های آمریکا برای تایید سفارشات تسلیحات خاص از سوی تایوان امتناع می کنند.

این اقدام دولت بایدن تلاش‌های مشابه مقامات دولت ترامپ و اوباما را گسترش داده و تسریع کرده است. مقامات و قانونگذاران دموکرات و جمهوری‌خواه می گویند یکی از درس های جنگ اوکراین این است که واشنگتن باید به تبدیل تایوان به یک "کشور مقاوم" کمک کند تا از حملات احتمالی چین جلوگیری کند.

"بانی اس گلاسر" تحلیل‌گر امور شرق آسیا در این رابطه گفت: حس می کنم تغییری رخ داده است. این مسئله از قبل از تهاجم به اوکراین اتفاق افتاده، یک بیدارباش برای پنتاگون به وجود آمده تا در مورد تایوان جدی باشد.

چین پیشتر به آمریکا درباره ارسال تسلیحات به تایوان هشدار داده و از آمادگی پکن برای پاسخ دادن به هرگونه دخالت خارجی خبر داده است.

سفارت چین در واشنگتن اخیرا در بیانیه ای اعلام کرد: پکن حق پاسخ گویی به هر گونه دخالت خارجی در موضوع تایوان را برای خود محفوظ می داند. سخنگوی سفارت چین در آمریکا نیز تاکید کرد: آمریکا باید به «اصل یک چین» احترام بگذارد و همکاری نظامی و فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند و به تعهداتش برای حمایت نکردن از تایوان مستقل پایبند باشد.

تایوان قرارداد خرید ۱۷ میلیارد دلار سلاح از آمریکا را در سال ۲۰۱۹ امضا کرد. براساس گزارش ها، آمریکا تاکنون فقط ۲۰ درصد تسلیحات خریداری شده را تحویل داده است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت تایوان چین آمریکا خرید تسلیحاتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۰۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال‌جاری خبرداد.

به گزارش مشرق، سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان