Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه دامداران اظهار داشت: با وجود تحریم، جنگ روسیه و اکراین نیز شرایط را برای تامین نهاده‌ها دشوار‌تر کرده است و موجب شد که برخی بازرگانان به موقع نتوانند برای واردات اقدام کنند.

وی افزود: واردکنندگان نهاده‌های دامی تا اینکه بتوانند برزیل را جایگزین اوکراین کنند، توزیع نهاده‌ها با کمی وقفه همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی اعلام نشده

وی در واکنش به نگرانی دامداران به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات و تامین نهاده‌های دامی تصریح کرد: این موضوع که هنوز اعلام نشده است و در صورتی که دولت برنامه‌ای در این خصوص داشته باشد به صورت علنی اعلام می‌کند.

عالی گفت: برخی دامداران حتی موافق حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات نهاده‌های دامی هستند تا قیمت گذاری‌های جدیدی برای محصولات دامداران صورت گیرد.

وی اظهار داشت: اعتراضات جزئی برخی دامداران اکنون پایان یافته است و فعالان این بخش دیدار‌هایی با مسئولین جهاد کشاورزی استان‌ها داشتند.

عالی گفت: وزیر جهاد کشاورزی از هیئت دولت معادل ۳ هزار میلیارد تومان تخصیص ارز گرفته است و نهاده‌های وارداتی در حال  ترخیص و بارگیری است و حتی جو، ذرت و کنجاله سویا در سامانه بارگذاری شده است.

 مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: نهاده‌های دامی برای فروردین، اردیبهشت و خرداد با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین ارز شده است

وی در پاسخ به اینکه آیا این نهاده‌ها اکنون آماده خرید در سامانه هست یا خیر اظهار داشت: حجم زیادی از نهاده‌های دامی در بنادر کشور هست و در حال بارگیری است؛ امیداریم که با سرعت بیشتری برای استفاده دامداران ترخیص شود.   منبع: تسنیم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نهاده دامی ارز مدیرعامل اتحادیه دامداران ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدیدی که از شرکت دامداران شهرستان نیشابور با اشاره به  استفاده از  بقایای بخش کشاورزی و حتی خانگی در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور درهم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر/ ۱۱ خرداد پایان مسابقات
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد