Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:19:43 GMT

حسگری که ادرار را در لحظه تحلیل می کند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۱۳۵۳

حسگری که ادرار را در لحظه تحلیل می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، فناوری مذکور توسط شی شی و هوی جیون چن از دانشگاه سان یات سن چین توسعه یافته و شامل یک دستگاه انعطاف پذیری به اندازه یک سکه کوچک است. داخل آن ۵ الکترود مختلف نصب شده اند. الکترودهای مذکور به یک صفحه مدار مجهز به ماژول بلوتوث و باتری لیتیوم یونی متصل شده اند. آنها می توانند یون های پتاسیم، سدیم، پراکسید هیدروژن، اسید اوریک و گلوکز را ردیابی کنند که همگی نشانگرهای مرتبط با بیماری های مختلف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامیکه حسگر نمونه ادرار به دست آمده از ۳ داوطلب را بررسی کرد، مشخص شد عملکرد آن به اندازه سیستم های تحلیل تجاری استاندارد است. نوارهای تست کاغذی (یک گزینه دیگر برای تست ادرار) به اندازه آنها حساس نبودند.

این حسگر هنگامیکه در پوشک بزرگسال نیز قرار گرفت عملکرد خوبی داست. محققان معتقدند در شرایط نرمال حسگر باید چند بار داده ها را بخواند تا به داده های دقیق دست یابد.

می توان با موبایل یا تبلتی که کنار تختخواب بیمار قرار دارد و با بلوتوث به حسگرها مرتبط است، به طور آنی به اطلاعات دست یافت. در این فرایند نیازی به تجهیزات لازم جمع آوری نمونه آزمایشگاهی نیست.

کد خبر 5483572 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی حسگر نوآوری آزمایشگاه مسابقات ربوکاپ حاکمیت سایبری هوش مصنوعی شرکت دانش بنیان گوگل دانشگاه آزاد اسلامی قانون امنیت سایبری تراشه ارز رمز آلمان فناوری اطلاعات فیس بوک تحقیقات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اصلاح برخی تصمیمات اقتصادی و به دنبال آن افزایش قیمت‌های جهانی باعث شد پس از ۵ ماه بازار سرمایه میزبان ورود پول باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درمان بی‌اختیاری ادرار در سالمندان
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد