Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@21:41:48 GMT

سختی گیر رزینی /اطلس آب

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۱۴۸۱

سختی گیر رزینی /اطلس آب

وجود یون کلسیم و منیزیم در آب عامل اصلی سختی آب می باشد. هنگامی که آب سخت است به راحتی می‌تواند لوله ها را مسدود کند. از این رو استفاده از دستگاه سختی گیر رزینی جهت رفع مشکل یکی از الزامات اصلی می باشد که در صنعت آب به کار میرود. آب سخت و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی باعث می‌شود که هزینه گرمایش آب 15 تا 20 درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و رسوب‌گذاری بر روی سطوح تجهیزات باعث ایجاد خسارات جبران‌ناپذیری شود.

فرآیند تبادل یونی در دستگاه سختی گیر رزینی

تمامی رزین ها حاوی یون های سدیم و زیادی هستند. همانطور که می دانید آب دارای یون های زیادی و  بالایی از جمله های کلسیم و منیزیم که به آن آب سخت نیز گفته می شود می باشد. و رزین وظیفه جذب کلسیم را دارد و در عوض آن سدیم را به آب اضافه می کنند. و آبی که باقی ماند آب نرم می باشد. آب سختی گیر ی شده دارای مقدار کم سدیم می باشد که وجود آن را می توان نادیده گرفت برای از بین بردن یون های باقی مانده بر جذب شده در رزین به وسیله شستشو با آب نمک جهت استفاده مجدد رزین را آماده می کند.

شستشوی رزین به وسیله آب نمک در دستگاه سختی گیر رزینی را می توان به وسیله یک کیت  سختی سنج  زمان آن را مشخص نمود. همواره یکی از نکات نگهداری دستگاه سختی گیر رزینی و عملکرد بهینه آن زمان احیای رزین به وسیله نمک می باشد. در اینجا لازم به یادآوری این نکته بسیار مهم نیز می باشد. انجام غیر اصولی تزریق آب نمک خود یکی از عوامل مخرب در تخریب رزین  و کاهش طول عمر آن  پایین آمدن و عامل اصلی پایین آمدن یون کلسیم و منیزیوم می باشد.اجزا تشکیل دهنده دستگاه سختی گیر رزینیستون اصلی سختی گیر که از جنس فلزی یا  FRP می باشد تمام مخازن دریچه های شارژ و تخلیه در بالا و پایین ستون می باشند.  به وسیله آن ها در زمان شارژ می توان رزین را در زمان تخلیه نیز تخلیه نمود.شیر کنترل عملکرد دستگاه سختی گیر که در دو نوع  اتوماتیک و دستی می باشد. و نوع دستی آن عمدتاً به‌ صورت سلوولو  می باشد ولی در بعضی مواقع که در مخازن سختگیر مورد استفاده قرار می گیرد.  از شیر چه مرحله سختی گیر که از جنس پلاستیک می باشد استفاده می شود این شیرها قابلیت نصب از بالا و بغل را دارا می باشند.

مخازن آب نمک از جنس پلی اتیلن می باشد.

رزین تبادل یونی که اصلی ترین بخش دستگاه می باشد. در دو نوع آنیون و کاتیون و بنا به نوع آب در دستگاه سختی گیر رزینی انتخاب می گردد

دیفیوزر های آب جمع کن و آب پخش کن که در بالا و پایین دستگاه سختی گیری تهویه می شود کار آن جلوگیری از خروج هدر رفت رزین از ستون سختی گیر می باشد.

8 نکته مهم در نگهداری دستگاه سختی گیر رزینی

1-کنترل دما دستگاه ۴ درجه سانتیگراد

2- جلوگیری از یخ زدگی و خشک شدن رزین

3-کنترل رطوبت رزین

4-کنترل زمان شستشوی احیای رزین

5-کنترل ورودی سختی آب و خروجی آن از دستگاه سختی گیر

6-عملیات عمرانی محل قرار گرفتن سختگیر

7-تهویه فیلتر شنی قبل از دستگاه سختی گیر در صورت داشتن املاح معلق آب

8-دستگاه سختی گیر باید در محل سرپوشیده قرار گیرد.

در اینجا لازم به یادآوری این نکته می باشد. در سختی‌گیری که از شیر دستی استفاده می شود یک کنتور آب جهت تعیین دبی آب خروجی و زمان بهتره تهویه می‌گردد. و دستگاه‌های اتوماتیک جهت داشتن سنسور میزان گذر آب نیاز به نصب کنتر نمی‌باشد.


سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک FRP

همانگونه که از نام آن پیدا است تمامی مراحل و عملکرد دستگاه سختی گیر به صورت اتوماتیک صورت می پذیرد. اپراتوری دستگاه در مقایسه با نوع دستی می‌باشد و  استفاده از این دستگاه در مکانهای می‌باشد که  با مشکل اپراتوری مواجه می باشد. عمدتا از دستگاه سختی گیر رزینی FRP به صورت اتوماتیک استفاده می شود سیستم‌ها در کنار امتیازات و نکات مثبت که در آن دارای یک سری نکات منفی نیز می باشند. که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان را به آسیب پذیر بودن آن در مقایسه با نوع نیمه اتوماتیک  اشاره کرد. همواره یکی از مشکلات آن تنظیمات شیر اتوماتیک می‌باشد. که نیاز به یک آموزش اساسی و راهبردی دارد. مشکلات که همواره خریداران دستگاه با مواجه می باشند. این است که فکر می‌‍کنند با خرید این دستگاه دیگر نیازی به اپراتور نمی باشد که این هم کاملا اشتباه می‌باشد. چرا که همواره می بایست اپراتور از عملکرد دستگاه باشد با توجه به اینکه شیر ها به وسیله برق کار میکند و قطعی برق در سیستم خود باعث از کار افتادن تمامی مراحل دستگاه میباشد می‌شود

قیمت سختی‌گیر

همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران دستگاه سختی گیر رزینی قیمت آن می‌باشد که متاسفانه این روزها با توجه به اینکه شرکت های تولید کننده دستگاه سختی گیر رزینی در کشور زیاد شده و از سوی در مخازن سختی گیر FRPوارد کننده های آن نیز نسبت به سال‌های گذشته زیاد شدند همواره تفاوت قیمت دستگاه سختی‌گیر رزینی یکی از مشکلات اصلی خریداران در زمان انتخاب دستگاه سختی‌گیر رزینی میباشد.  متاسفانه بعضی از واردکنندگان اقدام به واردات بی رویه و نامرغوب که همواره برای خرید دارند دارای یک سری مشکلات عدیده می‌باشد. که باعث می‌شود عملکرد دستگاه سختی گیر رزینی به خوبی صورت پذیرد. از این رو لازم به یادآوری است که تمامی دستگاه سختی گیر رزینی ساخت شرکت اطلس آب دارای ۱ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش معتبر می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره خرید و قیمت دستگاه سختی گیر رزینی می‌توانید با کارشناسان شرکت اطلس آب تماس حاصل نمایید.

02146076082

02146073396 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دستگاه سختی گیر رزینی دستگاه سختی گیر عملکرد دستگاه آب نمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد، اما آزمون نداد!

استرس و نگرانی در چهره هایشان مشخص بود، خانواده‌ها یکی یکی فرزندان را راهی آزمون می‌کردند، یکی می‌گفت که برو بابا جان دعای خیرم همرات، آن یکی پیشانی دخترش را می‌بوسید و با در آغوش کشیدن فرزندش سعی در کاهش دلهره داشت، خانم مسن دیگری تسبیح به دست صلوات می‌فرستاد و ...

وارد دانشگاه شدم تک تک داوطلبان در صف بازرسی قرار داشتند و می‌گفتند: خدایا یعنی برای ما هم خواستی؟ ما هم داریم دانشجو میشیم؟ مراقبان در حیاط قدم می‌زدند و با خوشحالی کنکوری‌ها را راهی جلسه آزمون می‌کردند.

جلوگیری از تقلب با بازرسی داوطلبان

اندکی گذشت، ساعت حوالی حدود ۸ بود ماشینی نزدیک شد، متوجه شدم سوالات کنکور در بسته بندی و کاملا محافظت شده قرار است میان داوطلبان توزیع شود، استرس کنکوری‌ها بیشتر شد، طوری که دل در دلشان نبود، اما در آن میان یادشان نرفته بود که هم دیگر را هم دعا کنند، با در آغوش کشیدن یکدیگر دونه دونه از قسمت بازرسی و تحویل وسایل شخصی عبور می‌کردند تا وارد سالن شده و روی صندلی‌های خود مستقر شوند.

استرس؛ مانع پیدا کردن شماره صندلی داوطلبان

چشمم به آن طرف حیاط افتاد روی بورد شماره داوطلبان برای پیدا کردن صندلی شان نوشته شده بود، ذوق داوطلبان با چاشنی استرس باعث می‌شد که به خوبی نتوانند تمرکز کنند و برای اینکه بتوانند شماره صندلی خود را شناسایی کنند، از هم کمک می‌گرفتند.

عقربه‌های ساعت ثانیه به ثانیه جلوتر می‌رفتند و محوطه دانشگاه هر لحظه خلوت‌تر می‌شد، محمدعلی زلفی گل و وزیر علوم از راه رسیدند و از نزدیک جویای حال داوطلبان بودند و با روحیه شاد آنها را آرام می‌کردند، ساعت از ۸ گذشت و حالا انگشت شمار داوطلبان با کارت‌های ورود به جلسه در حال پیدا کردن محل دقیق آزمون بودند، داوطلبی بود که از استرس زیاد نمی‌توانست آدرس دقیق را پیدا کند و دلیل دیر رسیدنش هم خواب ماندش بود، اما با کمک حراست دانشگاه بالاخره جای خود را پیدا کرد.

آمدم کنکور که فقط محیط دانشگاه رو ببینم

ایستاده بودم در کنار خبرنگاران که دیدم دانشجویی با خوشحالی در حیاط قدم می‌زند، به کنارش رفتم، پرسیدم چرا داخل جلسه نمی‌روی؟ گفت: فقط می‌خواستم ببینم محیط دانشگاه چگونه است و نمی‌خواهم کنکور دهم، چون قصدی برای ادامه تحصیل ندارم، حالا بروم خانه فکرهایم رو بکنم شاید خواستم سال دیگر دانشجو شوم. برایم کمی عجیب بود که امروزی‌ها چه استدلال‌هایی در ذهن خود دارند و چقدر جالب محیط پیرامون خود را تفسیر می‌کنند.

قبولی در دانشگاه دولتی یا آزاد مهم نیست

دختری آرام آرام قد می‌زد، پرسیدم که مگر کنکور نداری؟ چرا دیر آمدی؟ گفت: حالا چرا فرقی می‌کند که دولتی قبول شوم یا آزاد، بالاخره دانشگاه خواهم رفت و اصلا استرس ندارم، فوقش نتیجه ندیدم می‌مونم برای سال آینده، آسمان که به زمین نمی‌رسد.

بیخیالی داوطلب در کنکور و خنده والدین

تصمیم گرفتم به جلوی در دانشگاه بروم و کمی از احوالات والدین خبردار شوم، مادری در ماشین در حال خواندن قرآن برای فرزندش بود، از کنارش عبور کردم به پدری رسیدم که دست به سینه در حالی که اشک در چشمانش حلقه بسته بود منتظر آمدن فرزندش بود، چند خانم دیگر کنار هم روی قالیچه‌ای نشسته بودند و درباره ساعات مطالعه و استرس بچه هایشان با هم صحبت می‌کردند، یکی هم از بیخیالی فرزندش می‌گفت و با هم می‌خندیدند. 

فضای بیرون دانشگاه پر از همهمه‌های خانواده‌هایی بود که منتظر نتایج مثبت از سوی فرزندانشان بودند و البته نگرانی خیلی زیاد در چهره هایشان موج می‌زد.

حالا داوطلبان یکی یکی از جلسه کنکور خارج می‌شدند و با چهره‌های شاد و غمگین دنبال خانواده‌های خود می‌گشتند، به سراغشان رفتم، امتحان چطور بود؟ خوب بود، خداروشکر. نفر بعدی در مورد احساسش می‌گفت که نمی‌داند چه کرده و فقط امیدوار هست که قبول شود تا شرمنده خانواده نشود، داوطلب دیگری راضی از آسانی سوالات و یکی دیگر خشمگین از سختی سطح سوالات. تصمیم گرفتم با داوطلبان بیشتری صحبت کنم تا ببینم که سطح امتحان را چگونه ارزیابی می‌کنند، بدون توجه به ساعت در سر جایم ایستادم تا تمام داوطلبان بیرون بیایند.

برخی از داوطلبان از سختی سوالات ناراحت بودند و بعضی‌های دیگر برایشان اهمیتی نداشت نتیجه امتحان‌شان چگونه خواهد بود، اما در مقابل هم عده‌ای معتقد بودند سوالات کاملا استاندارد بوده و مشکلی نداشتند. 

اعلام نتایج اولیه کنکور تا نیمه مرداد

گفتنی است؛ با اعلام عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از نوبت اول کنکور ۱۴۰۳، با بیان اینکه آزمون سراسری به سلامت برگزار شده است، اظهار کرد: فقط در یکی از شهر‌ها سیل آمده که ارتش جمهوری اسلامی برای کمک آمده است و داوطلبان را جابه‌جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان گفت: در هر ۵ گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس، دفترچه دانشجو معلم مختص فرهنگیان توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند، ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است؛ بنابراین در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد ۴ نمره برای داوطلب یا به انتخاب خودشان یا انتخاب سازمان سنجش قابل استفاده است.

پورعباس گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و چند روز پس از آن فرایند انتخاب رشته آغاز می‌شود.

تراز هر ۲ نوبتِ کنکور متفاوت از یکدیگر اعمال می‌شود

در ادامه وزیر علوم گفت: تمهیدات لازم در سراسر کشور برای برگزاری امن و بانشاط کنکور پیش بینی شده است امیدواریم که شاهد رقابت علمی پرشور و نشاط میان داوطلبان در پنج رشته علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی باشیم. یکهزار و ۹۱۳ حوزه در ۴۰۰ شهرستان سراسر کشور میزبان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ است.

وی تاکید کرد: تعداد داوطلبان در گروه‌های آزمایشی مختلف متفاوت است و در رشته علوم تجربی بیش از سایر رشته‌ها داوطلب داریم، یعنی بیش از ۵۰۰ هزار نفر در رشته یا یکدیگر رقابت می‌کنند.

زلفی گل ادامه داد: تفاوتی که کنکور امسال با کنکور سال گذشته دارد این است که دو نوبت کنکور از نظر زمانی بهم نزدیک هستند، زیرا بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف هستیم در سال دو نوبت کنکور برگزار کنیم طبیعی است این دو نوبت باید فاصله متناسب با هم داشته باشد، ولی امسال با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان و شرایط خاصی وجود داشت فاصله برگزاری بین دو کنکور خیلی زیاد نبود و نوبت دوم کنکور در تیرماه برگزار می‌شود.

وزیر علوم اظهار کرد: با برگزاری ۲ نوبت کنکور در سال مقداری از نگرانی‌های داوطلبان و خانواده‌های‌شان برطرف شده است همچنین نتیجه ۴ نوبت کنکور برای آنها محاسبه خواهد شد و تا دو سال ذخیره می‌شود و می‌توانند بر اساس هر کدام که رتبه بهتر داشتند انتخاب رشته کنند.

زلفی گل گفت: البته نمرات تراز می‌شود تا حق داوطلبان ضایع نشود، چون طبیعی است سوالات و شرایط برگزاری کنکور در هر نوبت با نوبت بعدی متفاوت است.

وی ادامه داد: با انجام این کار توسط سازمان سنجش آموزش کشور، عدالت آموزشی در انتخاب رشته رعایت می‌شود.

 یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نام نویسی کردند که ۶۳ درصد از آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر قطعی دارند.

نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ با رقابت یک میلیون و ۲۰۰ هزار داوطلب در ۵ گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه صبح امروز ۶ اردیبهشت آغاز شد و تا فردا ۷ اردیبهشت ادامه دارد؛ بر این اساس صبح امروز رقابت ۵۳۳ هزار و ۳۲۲ داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و انسانی در ۴۱۲ شهر و بخش کشور برگزار شد.

فردا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ نوبت ا‌ول کنکور ۱۴۰۳ با رقابت پرمتقاضی‌ترین گروه یعنی علوم تجربی پایان می‌پذیرد. نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ روز‌های پنج شنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر با رقابت ۹۵۰ هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

منبع: آنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم/فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • ستاره میلان: از شدت سختی بازی‌های سری A شگفت‌زده شدم
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد، اما آزمون نداد!