Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:22:22 GMT

هلال احمر ایران در کنار مردم مظلوم جهان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۱۹۶۰

هلال احمر ایران در کنار مردم مظلوم جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز آئین گرامیداشت هفته هلال احمر در مرکز همایش‌های بین المللی صدا وسیما با حضور صولت مرتضوی، معاون اول رئیس جمهوری، سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، حجت‌الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر، رئیس و مدیران جمعیت هلال احمر و برخی از مسئولان کشوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که در اولین روز از هفته هلال برگزار شد نماینده ولی فقیه به تشریح و تبیین اخلاق امدادگری در جمعیت هلال احمر پرداخت. وی با اشاره به اینکه اهداف نهضت صلیب سرخ و معارف دین مبین اسلام که دارای مبانی مشترک هستند، تصریح کرد: آنچه در جمعیت هلال احمر دنبال می‌شود نه تنها با معارف دینی سازگاری دارد، بلکه می‌توان گفت که دارای یک همتایی مشترک است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در آغاز سخنان خود ضمن خیرالمقدم از حضور حاضرین در این مراسم، به تبیین اندیشه اسلامی در فعالیت‌های داوطلبانه و خدمت به دیگری پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه آئین مقدس اسلام نگاه و اعتقاد ویژه‌ای به مساله خدمت به دیگری دارد، خاطر نشان کرد: «این رویکرد و نگاه تا حدی است که ترقی و رشد مسلمان برآمده از نیت خالصانه او در یاری به دیگری تعریف شده است. در مبانی دینی اسلام نیز بارها بر این موضوع تاکید شده است که مسلمانان خدمتگزار یکدیگر هستند و باید در این مسیر تلاش کنند.»

معزی در ادامه به بخشی از حکم صادره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در انتصاب نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اشاره کرد که در آن بر انطباق اهداف هلال احمر با معارف دین مبین اسلام تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در ادامه سخنان خدمت به بشر را پایه شکل‌گیری جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود:

جمعیت هلال احمر یک سازمان بشردوستانه است که به منظور سعادت بشری شکل گرفته است و نه در بر اساس منفعت و سود جویی.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این گردهمایی بر ضرورت ترویج خدمت خالصانه و بی‌منت تاکید کرد و در ادامه به تبیین اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر پرداخت.

بنا به گفته نماینده ولی فقیه، هلال احمر اهدافی دارد که آرامش می‌بخشد به دل‌ها و جان‌های دردمند و موجب تسکین آلام بشری در عین حفظ کرامت و شخصیت بخشی به نیازمند می‌شود. این جمعیت در جهت حفظ سلامت معنوی و جسمی دیگری تلاش می‌کند و این تلاش در نزد خداوند متعال به قدری ارزشمند است که هر کس چنین کوششی انجام دهد، بهشت از آن اوست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه این بخش از سخنان خود افزود: هلال احمر به دنبال این است که بتواند این اهداف و فعالیت‌ها را در پرتوی کرامت انسانی دنبال کند، انسان‌ها را محترم بداند و تلاش کند تا برادری و اخوت را در میان مردم گسترش دهد و صلح و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد و تلاش ایثارگرانه این جمعیت در طول صد سال گذشته و همچنین حوادث تلخ پس از انقلاب همچون زلزله رودبار، بم، کرمانشاه و سیل سال ۹۸ تصریح کرد: خانواده جمعیت هلال احمر یک خانواده عظیم و مردمی است که در حوادث گوناگون یاری‌گر جسم و روح‌آسیب دیده‌گان بوده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در بخش دیگر از سخنان خود به مساله مظلومیت مردم سوریه، یمن و فلسطین پرداخت و خاطر نشان کرد:

امروز بایستی جامعه جهانی و نهضت صلیب سرخ در کنار مردم مظلوم و ستم‌دیده جهان قرار گیرد.

وی خطاب به رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر خاطر نشان کرد:

کارنامه جمعیت هلال احمر ایران در یاری‌گری ملت مظلوم جهان، کارنامه‌ای مشخص و معین است و این جمعیت همواره در کنار ملت‌ها مظلوم جهان ایستاده است.

وی در پایان بار دیگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امدادگر هشت سال جنگ تحمیلی از همه همکاران در این نهاد مردمی اعم از داوطلبان، امدادگران و جوانان که صادقانه، خالصانه، ایثارگرانه و جان بر کف در حوادث مختلف به مردم خدمت کرده‌اند، تقدیر کرد و این خدمت را که در مسیر رضای خداوند است بسیار ارزشمند دانست.

کد خبر 5484569 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: سید حمید سجادی رهبرمعظم انقلاب اسلامی هفته هلال احمر فلسطین هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آلودگی هوا علیرضا زاکانی یوسف نوری حج تمتع شهرداری منطقه 19 تهران وزارت آموزش و پرورش کمیته امداد امام خمینی آموزش و پرورش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ترافیک نظام رتبه بندی معلمان جمعیت هلال احمر نماینده ولی فقیه حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم سفیران حمایت‌های روانی (سحر) با حضور در دبستان ابتدایی دخترانه آزادگان شهرستان قزوین و برپایی فضای دوستدار کودک به دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب، آموزش‌های امدادی، مسابقه، قصه گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و حمایتی ارائه خدمات کردند.

وی افزود: این مانور تمرینی در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث و توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط تیم سحر (سفیران حمایت‌های روانی) جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

صبوری غیاثوند ادامه داد: افراد مشارکت کننده در این مانور، فراگیران شرکت کننده در دومین دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان «فضای دوستدار کودک پس از بحران»، تدوین شده توسط مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر استان بودند که این مانور در واقع کار عملی پایانی این افراد، بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امیدوارم با همکاری معاونت جوانان هلال احمر استان و همچنین مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر، میزان آمادگی اعضای تیم سحر را در کاهش و کنترل استرس و آسیب‌های روانی بعد از حوادث و بحران‌ها و برخی تهدید‌های بعد از وقوع حوادث با اجرای دوره‌های آموزشی و بازآموزی و همچنین مانور‌های عملیاتی، افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین