Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضان بهرامی گفت: دولت باید تلاش کند مابه التفاوت حذف ارز ترجیحی را به اهلش برساند و این مسأله علاوه بر آنکه باعث پر شدن خزانه دولت می‌شود از سویی دیگر از رانت جلوگیری می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رمضان بهرامی، رئیس خانه صنعت و معدن گلستان در گفت‌وگو با گلستان ما گفت: اثر هر کار اقتصادی که در دولت‌ها اتفاق می‌افتد یک سال دیگر مشخص می‌شود و از دولت رئیسی که تنها ۶ ماه سر کار آمده این توقع وجود ندارد که بگوییم مشکلات اقتصادی را دولت باید در ظرف مدت دو ماه حل کند و این مسائل ریشه از اتفاقاتی است که در گذشته بوده، قصد تخریب دولت قبل را نداریم ولی مسئولان دولت‌های قبل خوش قول نبودند و بخش خصوصی به وعده‌هایی که دولتمردان می‌دهند باور و اعتماد ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان ادامه داد: همیشه یک قسمت از قیمت‌ها را دولتمردان برای کمک به تولید و دهک‌هایی پایین جامعه افزایش دادند، مشکلات دولت بسیار زیاد است و از منابع ذخیر کردن حامل‌های انرژی و حذف ارز یارانه‌ای بر روی کالای مختلف همیشه دولتمردان به فکر حل مشکلات حاشیه‌ای خود بوده و هیچ وقت این اعتبارات در مسیر فقرزدایی و حمایت از مصرف‌کننده استفاده نشده است.

بهرامی متذکر شد: دولت باید تلاش کند مابه‌التفاوت حذف ارز ترجیحی را به اهلش برساند و این مسأله علاوه بر آنکه باعث پر شدن خزانه دولت می‌شود از سویی دیگر از رانت جلوگیری می‌کند و این ساز و کار به نظر من برای دولت در حال حاضر فراهم نیست و اگر می‌خواهد به دهک‌هایی پایین قول بدهد در حال حاضر سازکار مناسبی را نمی‌بینیم و باید در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: اینکه بیان شود در نانوایی‌ها دستگاه کارتخوان بگذارند و افراد را ممیزی کنند شاید ممکن نباشد چرا که اگر نان آزاد ۶ هزار تومان شود دیگر علوفه ۶ هزار تومانی نخواهیم بود و مجبور هستند که خوراک انسانی را برای خوراک دام استفاده کنند و اقتصاد اجازه نمی‌دهد که ما این فضا را کنترل کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: درصدی از گندم و غلات ما که یارانه‌ای است خوراک دامی می‌شود و برای این افراد مقرون به صرفه است، در حوزه نظارت ما می‌بینم دولتمردان کمترین برخورد را داشتند، همیشه می‌گویند بازار را نمی‌توانیم با نظارت سر و سامان بدهیم ولی باید اقدامات دولت بازدارنده باشد، در روز‌های گذشته دولت کارخانه‌ای را چندین میلیارد تومان جریمه کرد و باید این جرائم به سبد مصرف‌کننده برسد و این مهم باعث می‌شود خود مردم تنظیم‌کننده بازار باشند.

بهرامی تأکید کرد: ارز تریجی یک روزی قطعاً اتفاق می‌افتد ولی با ساز و کاری که دولت انجام می‌دهد خطر‌های زیادی در اقتصاد دارد دولت در حوزه حذف ارز ترجیحی موضع روشنی نداشته و در مجلس بیان کردند دولت می‌تواند این مهم را عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: ذخایر کشور در حدی است که جوابگوی نیاز‌های مردم است ولی ببنید چه اتفاق افتاده که همه می‌خواهند اجناس را با قیمت ارز آزاد عرضه کنند و احتکار می‌کنند و این مسأله نشان می‌دهد یک بی‌تدبیری در این خصوص رقم خورده است.

این فعال اقتصادی ابراز داشت: دولت باید شفاف وسط میدان می‌آمد و با مردم در خصوص حذف ارز ترجیحی اطلاع‌رسانی می‌کرد و کارشناسان در این خصوص موافق و مخالف صحبت می‌کردند و فشار‌های روحی و روانی به جامعه کمتر می‌شود.

بهرامی بیان کرد: در بحث مرغ ببنید با همین حمایت‌های انجام شده بازار کشش ندارد و مصرف مردم کاهش یافته و باید حذف ارز دولتی اتفاق بیفتد ولی با شیوع‌های کارشناسی فعلی نظام اقتصادی و فضای اجتماعی ضربه خواهد خورد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حذف ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسن ونگر: هر تیمی می تواند به دورتموند گل بزند، چه برسد به پاری سن ژرمن!

سرمربی فرانسوی سابق دنیای فوتبال، برنده جدال پاری سن ژرمن و دورتموند را پیش بینی کرده است. 

طرفداری | پاری سن ژرمن حالا که به طور رسمی قهرمان فرانسه شده، با انگیزه فراوان و تمرکز کامل خودش را برای جدال با دورتموند آماده می کند. در این تقابل حساس که می‌تواند آخرین مانع پاریسی ها در مسیر رسیدن به ومبلی باشد، آرسن ونگر شانس بیشتر برای پیروزی را به تیم انریکه می دهد. سرمربی سابق آرسنال در مصاحبه با لوپاریزین گفت: 

اگر بخواهیم پتانسیل دو تیم را بررسی کنیم، شانس پاری سن ژرمن بیشتر است. با این حال، دورتموند تیمی است که از نظر روحی و روانی در وضعیت خوبی قرار دارد. آنها توانایی برگرداندن شرایطی را دارند، آن هم زمانی که همه چیز از دست رفته به نظر می‌رسد.

نقطه برتری پاری سن ژرمن 

اما قدرت پاری سن ژرمن این است که می‌تواند مقابل هر تیمی گل بزند. برعکس، دورتموند می‌تواند مقابل هر تیمی گل بخورد. (لبخند می‌زند) بنابراین، توازن قوا به نفع پاریسی‌هاست. آنها مزیت بازی برگشت خانگی را هم دارند. 

از ساعت 22:30 چهارشنبه شب، تیم های دورتموند و پاری سن ژرمن در استادیوم زیگنال ایدونا پارک، بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را برگزار می کنند.  

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • خط و نشان لواندوفسکی: شاید آقای گل شدم
  • بازنشستگان بخوانند/ واریزی بزرگ به حساب بازنشستگان در راه است؟
  • بارسا ۴-۲ والنسیا: بازگشت قدرتمندانه تیم ژاوی
  • آرسن ونگر: هر تیمی می تواند به دورتموند گل بزند، چه برسد به پاری سن ژرمن!
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • دولت اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و ‎پیشکسوتان را ابلاغ کرد