Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین رکورد جدیدی را در انتقال حالت‌های کوانتومی از راه دور بین دو ایستگاه زمینی به طول بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر از طریق یک ماهواره آزمایش علمی کوانتومی به ثبت رساند. - اخبار اجتماعی - به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛چین رکورد جدیدی را در انتقال حالت‌های کوانتومی از راه دور بین دو ایستگاه زمینی به طول بیش از 1200 کیلومتر از طریق یک ماهواره آزمایش علمی کوانتومی به ثبت رساند که نشان‌دهنده گامی عظیم به سمت ساخت یک شبکه جهانی پردازش اطلاعات و ارتباطات کوانتومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمایش توسط "Pan Jianwei" استاد فیزیک از دانشگاه علم و صنعتی چین رهبری شد و مقاله مرتبط با "Pan Jianwei" و اعضای تیمش سپس در 26 آوریل در مجله بین‌المللی Physical Review Letters منتشر شد.

 

تصویر صفحه مقاله‌ای که توسط پان جیانوی و اعضای تیمش نوشته شده است

انتقال حالت‌های کوانتومی از راه دور (QST) که معمولاً توسط "تله‌پورت کوانتومی" محقق می‌شود، یکی از رویکردهای اصلی برای ساخت شبکه‌های ارتباطی کوانتومی و یک نیاز ضروری برای تحقق پردازش اطلاعات کوانتومی است.

چین در سال 2016 نخستین ماهواره کوانتومی جهان را پرتاب کرد

در 16 آگوست 2016، چین نخستین ماهواره کوانتومی جهان به نام "آزمایش‌های کوانتومی" در مقیاس فضایی (QUESS) را به فضا پرتاب کرد که به نام فیلسوف چینی "Micius" نامگذاری شد. تا آن زمان، تیم تحقیقاتی برای نخستین بار متوجه درهم تنیدگی و توزیع بین دو ایستگاه مختلف با فاصله بیش از 1000 کیلومتر با پلت فرم Micius نشدند که منابع توزیع، درهم تنیدگی ارزشمندی را برای آزمایش‌های ارتباطی کوانتومی فراهم می‌کرد.

چین نخستین ماهواره کوانتومی جهان به نام آزمایش‌های کوانتومی در مقیاس فضایی را در 16 آگوست 2016 پرتاب کرد

انتقال حالت‌های کوانتومی مسافت طولانی بین ایستگاه لیجیانگ در استان یوننان جنوب غربی چین و ایستگاه زمینی دلینگا در استان چینگهای شمال غربی چین که 1200 کیلومتر از هم فاصله دارند، سرانجام تأیید شد.

چین رکورد جهانی توزیع کوانتومی دوربرد را ثبت کرد`موفقیت مهم چین در ارتباطات کوانتومی با فناوری "QSDC"گام مهم دانشمندان جهان به سمت ایجاد "مغز کوانتومی"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار چین چین رکورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی میثم رشتبر با عزمی راسخ رکورد جهانی تکنیک‌های رزمی روی کیسه بوکس را به نام خود به ثبت رساند.
این حرکت ارزشمند در زمان ۴۸ ساعت و بدون وقف با نظارت دقیق کمیته ثبت رکورد فدراسیون و سازمان‌های بین‌المللی ایمارو و تافیسا برگزار شد، مهارت و استقامت خارق‌العاده رشتبر را به اثبات رساند و جلوه‌ای دیگر از تعهد داوطلبان هلال احمر در مسیر صلح و بشردوستی را به نمایش گذاشت.

 

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد جهانی هنر‌های رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی توسط ورزشکار هوراندی
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی