Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان اسکندری در جلسه‌ای در خصوص اعطای تسهیلات تامین بذر مورد نیاز کشاورزان گفت: این جلسه با هدف اعطای تسهیلات جهت خرید بذر مورد نیاز کشاورزان با توجه به تغییر قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت و متعاقب آن تغییر قیمت بذور مورد نیاز جهت کشت پاییزه و بهاره در سال جدید برگزار شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ضمن اعلام این مطلب که جهادکشاورزی متولی تامین نهاده کشاورزی است گفت: وزارت جهاد کشاورزی تفاهم نامه چهار جانبه‌ای با صندوق کارآفرینی امید، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سازمان امور اقتصادی و دارایی منعقد نموده که در زمینه طرح جهش تولید در دیم زار‌ها و نیز متعاقب آن در حوزه خرید بذر و یارانه بذری ضمن اعطای تسهیلات در راستای افزایش تولید در دیم زارها، در خصوص بذر و یارانه خرید بذر همکاری‌های لازمه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: ۳۷ میلیارد تومان جهت خرید بذر به استان کردستان اختصاص داده شده، جهاد کشاورزی ضمن تهیه لیست شرکت ها، متولی ارسال آن به صندوق کارآفرینی امید و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، نسبت به پرداخت مبلغ فوق به ۱۳ شرکت واجد شرایط استان بر حسب میزان توانمندی در حوزه خرید بذر اقدام کرده است.

اسکندری گفت:در طرح عملیاتی جهش تولید دیم زار‌ها در سال زراعی جاری ۵۱۰ هزار هکتار از اراضی زارعی استان به زیر کشت غلات به ویژه گندم، نخود، دانه‌های روغنی و ماشک رفته که سهم گندم از سایر محصولات بیشتر است.

او می‌گوید: تولید ۲۲ هزار و ۴۳۰ تن بذر گندم و یک هزار و ۵۰۰ تن تولید بذرجو از جمله برنامه‌های بذری سازمان جهاد کشاورزی استان می‌باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت در سال جاری افزایش پیدا کرده و متعاقب آن قیمت بذر نیز تغییر پیدا خواهد کرد و بر همین مبنا تمام تلاش جهاد کشاورزی بعد از فصل برداشت، خرید بذور مناسب کشت بوده که با توجه به اهمیت موضوع تسهیلات لازمه آن تامین اعتبار و جذب خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اراضی زراعی جهاد کشاورزی خرید بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۲۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد